Ophogen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja en na 2 minuten al weer een nieuwe vraag:

Om de hoeveel weken moet ik weer op onderhoud eten ( dus hoeveel weken op 1600 en dan hoeveel weken op 2000?)

Thanks!
    Angela

Comment

ikzelf doe altijd 8 weken. dan 2 op onderhoud.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

okee, bedankt.

Ik ben al bezig, met een nieuw schema, maar besef me nu dat ik dan best veel aanpassingen moet doen..
        Het moet ook toepasbaar zijn op mijn werk, ik eet er tenslotten 4 keer, en de bewoners koken, dusssss..moet meeeten..

Dynobet; als ik een schema maak, in mijn voedingsdagboek, is het dan goed als ik m dan naar je toestuur ( pb) met de vraag of jij ff wil kijken?( op de andere site)

Groet angela

Comment

ja dat kan.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by janjaap2 View Post
            vetten moeten eerder omhoog, maar percentages zijn ruk dat is pure onzin je doet het als volgt je pakt 1,5 gram eiwit per kg 70 kg x 1,5 x 4 kcal per eiwit.
            dan 25/30 procent van je behoefte delen door 9 dat is je gram vet en dan de rest aan koolhydraten. zo verdeel je het en s'ochtens of s'avonds kh's maakt niet uit dit is onzin die men graag gelooft.

gr janjaap
            Je moet geen BS die jij graag gelooft gaan vertellen als waarheid.

Wat moet je met veel KH 's avonds ? Die ga je puur(het overgrote deel althans) omzetten naar vetten. Eiwitten omzetten naar vetten kost meer energie, bovendien wordt dan eerder eiwit afgebroken naar glucogeen en naar Ureum, het overgrote deel wordt echter gebruikt voor herstel en groei.

De KH verdeel je over de dag van hoog naar laag hoe later op de dag hoe minder je moet hebben. Als je in de avond niets meer gaat doen heb je ook niets aan een overschot aan suiker van de KH, dat wordt gelijk aangezet als vet. Je hebt dan dus aan enkele grammen meer dan zat.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by decibel View Post
              dynobet: ja bedankt!
              Ik ga zeker met deze gegevens even puzzelen.

Ik ga vanaf morgen de aankomende twee weken ophogen door meer melk in te plannen. En heb de komende twee weken de tijd om weer eens naar mijn eten te kijken.

Ik heb een "gezonde BMI" maar nog wel veel vet rond de buikstreek.
              Als ik hier nog iets van weg kan krijgen; graag.
              Nou heren bedankt: waar ik nu al weken over aan het nadenken ben, is binnen een avond opgelost, en lekker simpel.

Mocht je nog op en aanmerkingen hebben, ga je gang.

Groet angela
              Graag gedaan.
              Ik wist alleen niet dat/of Dynobet in de buurt was. Maar het voorzetje van mij is verder dus netjes ingekopt door Dynobet.

Ik heb verder geen op- of aanmerkingen.
              Dynobet helpt je al verder zag ik, dus ik houd me wat afzijdig, anders wordt het verwarrend.

succes.
              Groet,
              Martin

Comment

1 overschot aan Kh's kunnen opgeslagen worden in je glycogeen voorraad.
                2 je verbruikt ook energie s'nachs dus kan je best energie aanvoeren door middel van koolhydraten.
                3 energie van koolhydraten kan ook worden gebruikt om spieren van te bouwen, spieren bestaan enkel uit 20 procent eiwit niet uit 100.

dat het direct naar vet wordt omgezet is BS

Comment

Originally posted by marnop View Post
                  Je moet geen BS die jij graag gelooft gaan vertellen als waarheid.

Wat moet je met veel KH 's avonds ? Die ga je puur(het overgrote deel althans) omzetten naar vetten. Eiwitten omzetten naar vetten kost meer energie, bovendien wordt dan eerder eiwit afgebroken naar glucogeen en naar Ureum, het overgrote deel wordt echter gebruikt voor herstel en groei.

De KH verdeel je over de dag van hoog naar laag hoe later op de dag hoe minder je moet hebben. Als je in de avond niets meer gaat doen heb je ook niets aan een overschot aan suiker van de KH, dat wordt gelijk aangezet als vet. Je hebt dan dus aan enkele grammen meer dan zat.
                  is misschien een beetje zwart wit. als je savonds traint (en dus dan de zwaarste activiteit van de dag hebt), dan eet je dan ook rondom je training veel koolhydraten en eiwitten.

Verder is de totaal inname van koolhydraten belangrijker als het tijdstip. Je lichaam zal alleen koolhydraten omzetten naar vetten, wanneer het lichaam geen nut heeft aan deze koolhydraten. Als jij de hele dag relatief weinig koolhydraten hebt genuttigd, dan zal je lichaam als je savonds veel koolhydraten eet deze gebruiken voor het aanvullen van glycogeen. Heb jij de hele dag aardig wat koolhydraten genuttigd, en zijn je voorraden nog aardig vol, en ga je dan savonds veel koolhydraten eten, zal het grotendeels omgezet worden naar vet. Kortom totale inname over de dag is doorslag gevend. en niet het tijdsip perse. Ondanks dat vind ik het zelf ook prettig om savonds voornamelijk eiwitrijk te eten</P>

Comment

@janjaap: Punt 3 slaat nergens op. met die andere twee heb je een punt.

Comment

niet helemaal je hebt ook energie nodig om spieren op te bouwen niet enkel eiwitten was meer zo bedoeld in die trant, maar persoonlijk zou ik ook nooit voor koolhydraten kiezen maar voor vetten omdat dit meer voordelen heeft s'avonds.

Comment

spieren zijn voornamelijk eiwitten en vocht. Voor proteine synthese (opbouw van spierweefsel) zijn eiwitten nodig. als je niet genoeg energie binnenkrijgt via vetten/koolhydraten, zal je lichaam eiwitten om gaan zetten tot glucose(energie). Zo helpen koolhydraten/vetten indirect dat de eiwitten hun werk kunnen doen en niet of minder worden omgezet naar glucose. Als je dit bedoelde, dan formuleerde je het gewoon fout.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                          @janjaap: Punt 3 slaat nergens op. met die andere twee heb je een punt.

punt 1 en 2 vind ik ook niet echt je van het....
                          Hoezo zou overschot worden opgeslagen als glucogeen? Dat is slechts een klein deel, je kan geen overschot aan suiker in je lichaam en bloed opslaan, als het wel kan dan heb je of krijg je suikerziekte.

's nachts is het energie verbruik minimaal, dan is het nuttelos om maximaal te gaan laden, dat staat de eiwitsynthese in de weg volgens mij.
                          Maar zoveel kh voor de nacht kan je gewoonweg niet tot glucogeen omzetten, dat gaat de makkelijkste weg volgen, naar vet.

We nemen allemaal liever eiwitrijk in de avond, tenminste de wat meer ervaren jongens, puur omdat ons lichaam daar om vraagt en omdat we dat nodig hebben voor herstel en groei.

Vetten en KH neem je het liefste in de ochtend. En later op de dag minder, zodat je in de namiddag en vooravond, als je gaat trainen optimaal geladen bent en optimaal kan trainen. Daarna is er vergrootte behoefte aan proteïne en amino's die je samen met een kleine hoeveelheid KH de spieren injaagt. Om snel en goed te herstellen en te groeien.

Ook de vetten liever al bij het ontbijt.
                          Er schijnt bij een onderzoek met muizen te zijn gebleken dat inname van vetten bij ontbijt beter is voor de vetverbranding. Het onderzoek zou zijn gedaan n.a.v. de Engelse traditie van vet eten als ontbijt en die Engelsen niet dikker zijn, maar vaak zelfs slanker/dunner dan volkeren die mager en weinig eten als ontbijt.
                          Vet als dag-beginner doet de vetverbranding verhogen en we wisten al dat vetresorbtie goed is voor vrijmaken en bruikbaar maken van enkele vitamines en voor extra aanmaak voor testosteron.

Comment

Ha ha ha, ieder zijn eigen mening...

Maar omdat ik nu al een hele lange tijd dit schema volg, en zelf wil ondervinden of de tips die ik van jullie krijg werken, dus ga ik gewoon de hele boel omgooien.

Ten eerste : ik train smorgens, dus mijn eerste een tweede maaltijd zal ik de meeste koolhydrt eten.
                            Ten minste: op dagen dat ik niet werk..want als ik wel werk MOET ik daar eten met de groep. En die zijn dol op pasta en rijst, dus dat komt elke week ( in de witte vorm ) terug, lekker alles door elkaar gehutseld. Dus ik kan dan ook niet bv lekker de rijst laten staan. Ik zal die dagen dan mijn meeste koolhydrt savonds nemen, en minder in de ochtend.

Gelijk maar even weer shakes besteld, voor de eiwitjes en ben aan het puzzelen met mn nieuwe schema. Meer vet en eiwit, minder koolhydraten.

Maar toch even een compliment richting jullie:
                            Fijn dat jullie met mij meegedacht hebben, en bedankt voor alle tips.

Groet Angela

Comment

kort door de bocht maar zo iets dan xD?
                              Attached Files
                              Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X