Ophogen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ophogen

Hallo,

Ik heb even jullie "kennis" nodig, want ik merk dat ik er zelf niet helemaal uitkom.

Mijn verhaal:
    Angela, bijna 40, 171 cm, nu 68 kilo, en ik ben er 82 kwijt.

Ik heb volgens de sportschool( weegschaal met vetmeter) een vetpercentage van 29, dus daar kan in de toekomst misschien nog wel iets vanaf.

Ik train 3 keer FB, met 3 kwartier cardio.( verder een soort van kantoorbaan)

Mijn onderhoud is 1950, en op dit moment eet ik er rond de 1600/1700. Ik ben nu al een tijd mijn kcal aan het minderen, ( ongeveer 1,5 jaar) en het wordt tijd ( denk ik) om mijn lichaam even een aantal weken rust te geven.

Ik eet:

8.00:
    Havermout ( 50 gram) met 150 ml magere melk ( rest water)
    visolie

12.30
    3 volkoren met philadelfhia met 50 gram kipfilet of 125 gram makreel of 2 eieren en af en toe pindakaas

15.50
    250 magere kwark met appel/ nectarine/ kiwi.( 3 stuks fruit dus)
    visolie en gebroken lijnzaad.

17.30
    wat de pot schaft: als ik thuis eet dan eet ik ongeveer:
    200 aardappelen of 150 pasta/ 200 a 300 groente en 150 gram kipfilet
    Ik werk ongeveer 4 dagen in de week een avonddienst en dan eet ik op de groep, heb over wat we eten niets te vertellen, dus daar schik ik mij naar.
    Ik eet geen frituur en vet vlees laat ik staan.

21.00
    250 kwark met wat bosbessen erin.
    20 gram walnoot/ amandel/ pecan.

Mijn vraag;
    Ik ben al een tijdje aan het puzzelen hoe ik op de 1950 kan komen.
    Ik wil met 100 kcal per keer ophogen en dan wachten of ik aankom,en zodra ik weer begin met afvallen weer ophogen met 100 kcal.

Ik dacht zelf aan een extra maaltijd ( brood of salade met eiwitrij product)
    maar ik kom er niet echt uit.
    Ik merk dat ik nu een beetje vastgeroest zit in dit schema, en best wel wat tips gebruiken kan.

Wie o wie durft het aan om even met mij mee te denken??

Alvast bedankt,

Groet Angela

denk gewoon ergens een glas melk erbij doen ? heb er niet byzonder veel verstand van maar is een makkelijke oplossing

Comment

waarom niet havermout 100gram ipv 50 en je melk 300 ipv 150...
      Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Bedankt!
        Daar had ik helemaal niet eens aan gedacht, het ophogen van de havermout.
        verdubbelen lijkt mij iets te veel, ik denk dat ik moeite heb om dat op te krijgen. Ik zit nu al erg vol, maar de helft ophogen, dat moet te doen zijn.
        Ik ga er eens mee puzzelen..kijken hoe mijn koolhydraten zich houden..

Verder nog iemand een idee??

Groet Angela

Comment

ik zou je aanraden om zeker 2 weken ofzo een 2000 kcal per dag te eten. daarna kun je weer verder gaan met het aantal kcal dat je nu ook tot je neemt.Het eenvoudigste is gewoon 3 glazen melk (250 ml) over de dag extra nemen. Voordeel is dat je dit bijvoorbeeld ipv water kunt nemen, en je merkt dus nauwlijks dat je meer moet eten.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Pardon maar van 150 naar 68 kilo? Mag 9k vragen in welk tijds bestek en welke middelen? Het is nogal wat.
            een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Hoi,

Eigenlijk is dat misschien de beste oplossing, melk, en ik hoef er niet meer voor te eten. En het is lekker makkelijk mee te nemen richting werk.

Ik ga het gewoon vanaf morgen proberen, om te kijken of het voor mij werkt.

Dynobet: een herkenbare rug....heb jij ook een voedingsdagboek bij een site?
              Heel handig..
              Zo ja, dan heb jij mij al eens eerder geholpen, feedback gegeven over mijn huidige schema.

Nog een vraagje:
              Wat raad jij aan , in stappen ophogen, of er in een keer aan beginnen?
              Ik moet wel zeggen dat ik moeite heb met aankomen...als het geen spieren zijn..

Groet angela

Comment

Kees:
                Ik heb altijd problemen gehad met eten, en ik noem het "gedragsgestoord" met eten omgegaan.
                Het heeft bij mij bijna 40 jaar geduurd voor ik normaal met eten kon omgaan.

Ik ben 1 maart 2009 eerst naar een 1000 kcal dieet gegaan, hier en op een aantal andere sites gekeken hoe je het beste goed en schoon kon eten en langzaam veranderingen aangebracht en naar 1200, 1500, 1600 gegaan.
                ( en nog afvallen)
                Ook heb vul ik op een site mijn voeding in, zodat ik zeker weet dat ik niet te weinig eet en een beetje in de goede verhoudingen blijf. ( 30-50-20)

Toen ik de eerste 50 kilo kwijt was ben ik richting sportschool gegaan, en heb een schema gekregen waarbij ik de grote spiergroepen train ( fb)
                en 3 kwartier cardio.
                Hier zit ik nu een maand of 10 en ben daar de rest afgevallen.

Ik ben nu in totaal ongeveer 16 maanden bezig, en 82 kilo kwijt, dus ongeveer zn 5 kilo per maand.
                Ik heb alle maanden gezond gegeten, met hier en daar een geplande uitschieter, om de boel op gang te houden.
                Maar ik denk het allerbelangrijkste, ik heb nooit geen honger gehad, en als ik dat kreeg, mog ik alweer eten.

Maar wat veel belangrijker is:
                minder vet, meer spier..

Nu ga ik dus eerst een aantal weken ophogen en dan weer terug..

groet angela

Comment

Voorlopig in 1 keer verhogen om je stofwisseling omhoog te jagen en spieren op te bouwen(te laten groeien)
                  Daarna in stapjes verlagen of verhogen tot de perfecte verhoudingen voor jou.

Dus eerst in 1 x naar de 2000cal. Kijk wel uit met wat je in de avond eet om 2100uur.
                  Je kan beter de noten overdag eten iig op rustdagen. Later op de avond moet het eigenlijk puur eiwitrijk zijn met zo min mogelijk KH (en vetten is ws beter om die erg vroeg op de dag binnen te krijgen).
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by decibel View Post

Ook heb vul ik op een site mijn voeding in, zodat ik zeker weet dat ik niet te weinig eet en een beetje in de goede verhoudingen blijf. ( 30-50-20)

Maar wat veel belangrijker is:
                    minder vet, meer spier..

Ik zie hier 30-50-20 ? eiwitten-KH-vetten? Dan is dat een verkeerde keuze. Eiwitten moeten omhoog en KH omlaag. Maak er dan maar 40-40-20 van, is wat beter.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

vetten moeten eerder omhoog, maar percentages zijn ruk dat is pure onzin je doet het als volgt je pakt 1,5 gram eiwit per kg 70 kg x 1,5 x 4 kcal per eiwit.
                      dan 25/30 procent van je behoefte delen door 9 dat is je gram vet en dan de rest aan koolhydraten. zo verdeel je het en s'ochtens of s'avonds kh's maakt niet uit dit is onzin die men graag gelooft.

gr janjaap

Comment

Originally posted by decibel View Post
                        Hoi,

Eigenlijk is dat misschien de beste oplossing, melk, en ik hoef er niet meer voor te eten. En het is lekker makkelijk mee te nemen richting werk.

Ik ga het gewoon vanaf morgen proberen, om te kijken of het voor mij werkt.

Dynobet: een herkenbare rug....heb jij ook een voedingsdagboek bij een site?
                        Heel handig..
                        Zo ja, dan heb jij mij al eens eerder geholpen, feedback gegeven over mijn huidige schema.

Nog een vraagje:
                        Wat raad jij aan , in stappen ophogen, of er in een keer aan beginnen?
                        Ik moet wel zeggen dat ik moeite heb met aankomen...als het geen spieren zijn..

Groet angela
                        Ja ik houd mijn voeding welke ik dagelijks binnenkrijg bij op een andere site. Dit doe ik de laatste tijd echter niet meer zoveel omdat ik de meeste dingen nu uit mijn hoofd weet. Zo nu en dan vul ik nog wel eens mijn eetdagboek in.ik zou in 1x die 3 glazen melk (250 ml) toevoegen. Je eet dan op behoefte, en je zult dus nog steeds niet echt aankomen. Als dit wel het geval is, zal het echt niet veel zijn.ik ging 10 weken geleden van gemiddeld 3000 naar gemiddeld 3800 kcal. nu na 10 weken, weeg ik net 2 kilo meer. grotendeels spiermassa deels vetmassa. ik denk niet dat twee weken een paar honderd kcal meer eten dramatische gevolgen zullen hebben
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

@ decibel. Ik heb je een pm gestuurt.
                          een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

over verhoudingen is heel veel te zeggen. Over één ding zijn de meesten het echter eens: tijdens een dieet moet je zeker genoeg eiwitten binnenkrijgen. een 2g per kg lichaamsgewicht is echt geen luxe.Dan heb je nog koolhydraten en vetten. De een is eerder voor relatief wat meer vetten en minder koolhydraten. de ander wilt juist liever wat meer koolhydraten en minder vetten. Beide keuzen hebben hun voordelen en nadelen.Ook is het afhankelijk van je vet%. Mensen met een laag vet% hebben een betere insuline gevoeligheid, en hebben dus minder "problemen" met grote hoeveelheden koolhydraten.Mensen met een hoger vet%, reageren meestal niet goed op een dieet met veel koolhydraten. zij kunnen dan beter wat hoger in vetten gaan.Zo komt het dus dat er verschillende mensen ook verschillende dingen adviseren. pas toe wat voor jou nuttig is.wat ik je zou aanraden (bij 1600 kcal) is het volgende:eiwitten 150g = 600 kcalkoolhydraten 150g = 600 kcalvet 25% = 44g = 400 kcalwat ik je zou aaraden (bij 2000 kcal) is het volgende:eiwitten 175g = 700 kcalkoolhydraten 175g = 700 kcalvet 30% = 66g = 600 kcalEiwitten dus zowieso hoog. reden om tijdens je dieet toch op 25% vetinname te gaan, is omdat als je op 30% gaat zitten je echt te weinig koolhydraten tot je kunt nuttigen om fatsoenlijk en intensief genoeg te kunnen sporten.hoop dat je er wat aan hebt.

Comment

dynobet: ja bedankt!
                              Ik ga zeker met deze gegevens even puzzelen.

Ik ga vanaf morgen de aankomende twee weken ophogen door meer melk in te plannen. En heb de komende twee weken de tijd om weer eens naar mijn eten te kijken.

Ik heb een "gezonde BMI" maar nog wel veel vet rond de buikstreek.
                              Als ik hier nog iets van weg kan krijgen; graag.
                              Nou heren bedankt: waar ik nu al weken over aan het nadenken ben, is binnen een avond opgelost, en lekker simpel.

Mocht je nog op en aanmerkingen hebben, ga je gang.

Groet angela

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X