Hulp gevraagd bij cutschema!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd bij cutschema!

Ik ben afgelopen maand volgens de weegschaal niet afgevallen en inmiddels meld mijn centimeter band dan ik na een aantal refeed dagen ook qua centimeters niets ben kwijt geraakt. Wel zichtbaar gespierder, maar dat is nu net niet het doel van cutten :P

Ik heb nu wel het probleem gevonden, iets waar ik niet bij stil stond. Ik had netjes een schema gemaakt voor 1700 kcal. Ik heb alleen niet zo netjes gegeten en een aantal dingen heb ik niet mee geteld.

1 van die dingen is melk in de thee. Dit is niet een scheutje, maar bijna een half kopje. Ik gebruik geen magere melk aangezien deze bij ons veel duurder is in de supermarkt. Ik stond er niet zo bij stil hoeveel 3 koppen thee + 3 x 3 g suiker aan calorieën leveren. Los hiervan heb ik zo nu en dan een extra schepje fritessaus bij de aardappelen gedaan, soms net iets teveel olie gebruikt en daarbij komt het probleem dat onze weegschaal alweer kapot is waardoor ik niets meer kan afwegen. Nog 1 ding, ik had geen groente meegerekend, niet dat dat veel kcal bevat maar genoeg (bij elkaar opgeteld) om er minstens 100 kcal bij op te tellen!

Ik moet eerlijk naar mijzelf zijn, want het zou toch vreemd zijn dat ik eerder flink veel kilo's verloor met 1700 calorieën (wel netjes bij gehouden). Dit kan niet alleen spiermassa zijn. Ik heb wel perfect rond onderhoud gezeten als ik er nu zo over nadenk.

Ik wil nu mij echt gaan focussen op het afvallen, spiermassa komt daarna wel en ik hoop nog een klein beetje op beginnersgains natuurlijk.

Waarom ik afgelopen week zo'n enorme honger had ben ik nog niet uit, maar ik heb er inmiddels geen last meer van gelukkig. Ik ben denk ik iets te bang dat mijn spieren tekort krijgen, ik moet het denk ik gewoon accepteren. Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden

Lang "lul" verhaal weer, maar ik heb een nieuw schema. Ik heb een aantal zaken opgeschoond en ik heb al zoetstof in huis gehaald voor thee zonder melk Ook voor mijn brinta trouwens waar ook 1 schepje suiker in kwam. Ik ben niet zo'n suikervrij fan, maar met mate moet kunnen.

Op een werkdag neem ik net iets meer gemaksvoeding (maaltijd vervangers ook). Ik werk 3 dagen per week.

MENU 1 (werkdag + training in de vroege avond)
    Maaltijd 1 (07:00)
    30 g brinta
    300 ml melk (mager)
    15 g whey

Maaltijd 2
    1/2 eiwitreep (22 g eiwit, 10 g kh)
    kleine banaan (60 g)

Maaltijd 3
    100 g zalm (gegrild)
    100 g blad spinazie

Maaltijd 4
    Pistolet Meergranen
    100 g kipfilet (grill)
    50 g rauwkorst (komkommer/tomaat)

Trainen

Maaltijd 5
    120 g soepvlees (rund)
    120 g meergranen rijst (gekookt)
    200 g sperziebonen
    10 ml zonnebloemolie

Maaltijd 6
    100 g magere kwark koning
    15 g whey

calorieën 1562
    eiwitten 149
    koolhydraten 132
    vetten 45

36%/35%/28% (verhouding)

Ik probeer elke dag een extra 200 kcal d.m.v cardio te verbranden (wel op een hoge intensiteit, fietsen & wandelen doe ik voldoende).

Volgende menu is een indicatie, ik moet hier nog het aantal calorieën van gaan uitrekenen.

MENU 2 (training in de ochtend)

Maaltijd 1 (08:15)
    30 g brinta
    300 ml melk (mager)
    15 g whey

Trainen

Maaltijd 2
    Bolletje (bruin) + 20 g pindakaas

Maaltijd 3
    Pistolet (bruin) met 100 g mager vlees, rauwkorst

Maaltijd 4
    150 g Zoete aardappelen (roerbak) met 200 g sperziebonen & 50 g tauge. mager rundvlees (100 g gekookt), 100 ml kokosmelk, 10 ml zonnebloemolie.

Maaltijd 5 (avond)
    50 g rijst (bruin/meergranen), 150 g vis, 200 g groenten, 5 ml zonnebloemolie.

Maaltijd 6
    100 g Kwark (koning, mager), 15 g whey

MENU 3 (rustdagen)

Maaltijd 1
    30 g brinta
    300 ml melk (mager)
    15 g whey

Maaltijd 2
    100 g mager vlees (gril), salade + pijnboompitten & avocado

Maaltijd 3
    150 g Zoete aardappelen, 200 g groenten, 100 g vlees/vis.

Maaltijd 4
    Omelet (groenten), 1 ei, 2 eiwit, 20 g kaas 20+, 10 ml olie

Maaltijd 5
    150 g vis/vlees, 200 g groenten

Maaltijd 6
    100 g Kwark (koning, mager), 15 g whey

1 x per 9 dagen hou ik een refeed (2500 calorieën, vetten en eiwitten blijven dan gelijk).

Trainingsschema word een 3-split, 4 dagen per week.

Supplementen:

Multivit
    vit c 1000 mg
    Glutamine
    Visolie caps
    Garuana + ginseng (ik heb dat potje al een tijdje liggen, eerst deze opmaken en dan over op cafeïne).
    Litrophin PM (kreeg ik gratis, ik slaap er goed op )

Ik heb nog CLA liggen, geen idee of dat nodig is.

Volgens mij vergeet ik nog wat, maar ik kom er nog wel op

wat voor hulp vraag je als je zelf al aangeeft wat de fouten zijn die je hebt gemaakt? Gewoon je oorspronkelijk schema strikt aanhouden die je resultaten gaf zonder al die extra's die je er naast in nam. Daar hoef je helemaal geen nieuw schema voor te maken, maar gewoon houden aan je oorspronkelijk schema dat werkte.

Comment

Mijn vorige schema was te "globaal", los daarvan was ik benieuwd of iemand op dit schema wat opbouwende kritieken heeft. Zo niet, dan ga ik hiermee verder uiteraard.

Comment

Beste Katlyn,

ik moet me bij Falstyr aansluite in deze.
        Het is idd makkelijker als je je schema gewoon enkele dingen iest verminderd of aanpast naar oorsponkelijk plan, maar dat ff ter zijde.

Weet je zeker dat je geen vet bent kwijt geraakt?
        Ik denk namelijk dat je dat wel bent.
        De weegschaal zal daar niets over zeggen, zelfs een vetmeter zegt niet altijd alles.

Dat je de spieren ziet en ziet groeien zegt nl wel al heel erg veel, iig over je vetlaag.
        Als de vetlaag niet veranderd zal het een eeuwigheid duren voor je je spieren ook maar iets ziet ontwikkelen. Jij ziet dus je spieren, dat betekent dan ook al dat de vetlaag wel hier en daar al dunner en zachter is geworden, de vetcellen lopen leeg.

Vergis je ook niet in de tijd die je nodig hebt om je doel echt helemaal te bereiken. Ht duurt een paar maandjes voordat je echt het grotere effect zal zien. Je bent nu net een maandje bezig
        Laatst zei ik al mbt de HONGERRRRR, dat je dus het effect merkt van de training, je hebt dus al iets meer voeding nodig op sommige momenten.

Ik zou als ik jouw was nog even profiteren van de beginners gains, geef dat nog een maandje en bekijk dan het resultaat.
        Maak jezelf niet gek, neem de tijd, je bent nog piepjong en je zal nog heel erg ver komen, je doet het erg goed allemaal, dus .....profiteer er nog eerst een tijdje van verder voordat je extreem gaat cutten en alle winst gelijk weer kwijt bent.

ps als je dingen bent vergeten op te tellen in je cal-tabel, je supps hebben ook gewicht en caloriën he.
        De visolie 9cal per gram, de CLA ook zoiets of net ff minder. Glutamine is gewoon eiwit dus 4 cal pg en de rest heeft ook nog wat cal in zich zitten.

Maar succes verder he.
        go for it.

De CLA gewoon net als de visolie gewoon nemen trouwens, goede vetzuren werken mee aan vetafbraak.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Beste Katlyn,

ik moet me bij Falstyr aansluite in deze.
          Het is idd makkelijker als je je schema gewoon enkele dingen iest verminderd of aanpast naar oorsponkelijk plan, maar dat ff ter zijde.

Weet je zeker dat je geen vet bent kwijt geraakt?
          Ik denk namelijk dat je dat wel bent.
          De weegschaal zal daar niets over zeggen, zelfs een vetmeter zegt niet altijd alles.

Dat je de spieren ziet en ziet groeien zegt nl wel al heel erg veel, iig over je vetlaag.
          Als de vetlaag niet veranderd zal het een eeuwigheid duren voor je je spieren ook maar iets ziet ontwikkelen. Jij ziet dus je spieren, dat betekent dan ook al dat de vetlaag wel hier en daar al dunner en zachter is geworden, de vetcellen lopen leeg.

Vergis je ook niet in de tijd die je nodig hebt om je doel echt helemaal te bereiken. Ht duurt een paar maandjes voordat je echt het grotere effect zal zien. Je bent nu net een maandje bezig
          Laatst zei ik al mbt de HONGERRRRR, dat je dus het effect merkt van de training, je hebt dus al iets meer voeding nodig op sommige momenten.

Ik zou als ik jouw was nog even profiteren van de beginners gains, geef dat nog een maandje en bekijk dan het resultaat.
          Maak jezelf niet gek, neem de tijd, je bent nog piepjong en je zal nog heel erg ver komen, je doet het erg goed allemaal, dus .....profiteer er nog eerst een tijdje van verder voordat je extreem gaat cutten en alle winst gelijk weer kwijt bent.

ps als je dingen bent vergeten op te tellen in je cal-tabel, je supps hebben ook gewicht en caloriën he.
          De visolie 9cal per gram, de CLA ook zoiets of net ff minder. Glutamine is gewoon eiwit dus 4 cal pg en de rest heeft ook nog wat cal in zich zitten.

Maar succes verder he.
          go for it.

De CLA gewoon net als de visolie gewoon nemen trouwens, goede vetzuren werken mee aan vetafbraak.
          Ik ben diëten gewent waarbij je snel resultaat zag (halve kilo vetverlies per week) en daar wil ik nu ook naar streven. Ik snap je punt wel hoor, ik moet mijzelf ook niet gek laten maken. Ik zit daarom al een paar dagen "normaal" te eten. vandaag zelfs een kleine junkdag (lasagne en een paar frieten gehad!).

2 kg verschil maakt met mijn vet% al snel heel veel uit!

Die calorieën in de supps heb ik inderdaad niet mee gerekend, ik stond daar niet zo bij stil

Mijn oude schema vond ik zelf niet zo super (teveel eiwitrepen!). Ik heb nu wat meer basis voeding erin zitten en wat meer vezels want ik zat behoorlijk verstopt! Los daarvan slik ik nu vezel tabletten. Al die vezels helpen ook goed tegen de honger
          Last edited by Katlyn; 07-08-2010, 17:16. Reason: dddddd

Comment

Halve kg per week kwijt is flink, zeker als vrouw. Denk dat dat wat ambitieus is.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X