Ananas

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Okay, mooi dus dat ik elke dag minimaal 1 theelepel kaneel ga eten in wat dan ook naar mijn workout
    "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
      Okay, mooi dus dat ik elke dag minimaal 1 theelepel kaneel ga eten in wat dan ook naar mijn workout
      Dat zal echt het verschil maken voor jou
      1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        @ Marnop
        Kaneel is een boeiend goedje voor de insulinegevoeligheid inderdaad, maar het probleem van kaneel is dat het maar bij weinig dingen smaakt. Ik denk dat daarom de interesse laag ligt.
        yup. de betere gevoeligheid was de reden dat ik het ooit eens geprobeerd had. maar de smaak is het niet waard. door de kwark gaat het niet, in shakes niet...schiet niet op.

Comment

Originally posted by Venum View Post
          Dat zal echt het verschil maken voor jou
          dat zeg ik niet, maar ik vind het best lekker dus waarom niet..
          "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            yup. de betere gevoeligheid was de reden dat ik het ooit eens geprobeerd had. maar de smaak is het niet waard. door de kwark gaat het niet, in shakes niet...schiet niet op.
            Kaneel met een appel vind ik zelf wel smaken.

Comment

Originally posted by Venum View Post
              Ik ben er een tijdje geleden achter gekomen dat ananas echt eiwit-scheidende enzymen heeft.

Ik had een flink aantal plakken verse ananas op een bordje gelegd en was bezig die tijdens een film naar binnen te werken. Na een plak of 3 begon mijn tong te tintelen, bij plak 5 begon het echt irritant aan te voelen en bij nr 7 kon ik niet meer verder eten van de pijn.

Ik naar de spiegel gelopen.....wat zien ik......is mijn tong op verschillende plekken open en zie ik bloed. I SHIT YOU NOT. Ik had niet op mijn tong gebeten oid, maar puur door de ananas. Ik weet niet meer of ik een wheyshake oid ervoor op had, waardoor ik het zo op mijn tong merkte, maar ik had het nog nooit eerder gehad (eet ook bijna nooit ananas). De volgende dag was het al een stuk minder en snel genezen.

Rara?
              Daarom raden ze soms ook aan om vlees te marineren in ananassap, zou het zacht maken.
              @ ketIF

Comment

@ Yawgmoth
                Je kunt ook bromelaïne als supplement kopen meen ik.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ananas breekt de eiwitten af in spijsverteringskanaal. Dit kan alleen wanneer men een basische inhoud heeft. Dit komt maar op 2 plekken voor. Eerst is de mond. Kauwen en klaar. Breekt dus eigenlijk alleen eiwitten af als je het tegelijk met een ei eet ofzo.
                  Echter komt in de mond ook het enzym Amylase voor. Deze breekt ook eiwitten af. Dit heeft iedereen in het speeksel zitten.

Deze 2 stoffen werken dus in een basische omgeving.

In de maag, in de accuzuur omgeving, werkt het niet meer, en gaat zelfs het werkzame enzym kapot en is onruikbaar voor de rest van de rit. Het eiwit wat hierin zit, wordt niet meer kapot gemaakt.

Verder gaan we naar de 12 vingerige darm. Hierin wordt er al een gedeelte eiwitten opgenomen in de bloedbaan. De rest gaat door naar een ander deel dunne darm, waar zich de zogehete "Ductus Choledochus" ligt. DIt is een kanaal die van de lever (galblaas) en de alvleesklier afkomt. Alvleesklier produceert naast stoffen voor de suikergehalte, nog meer enzymen. O.a. Amylase en bicarbonaat.

Bicarbonaat maakt het zuur weer basisch, en maakt het nieuwe amylase weer werkzaam en breekt de overgebleven eiwitten af in kleinere, gemakkelijker te absorberen kettinkjes af.

DUS. Ananas kan er wel bij

Comment

Ik verwerk zowel ananas als kaneel elke dag in mijn maaltijden. Wist eigenlijk niet eens dat dat hier zo weinig gedaan werd. Overigens vind ik dat je beide prima met elkaar kunt combineren.

Comment

Wat smaakt er bij kaneel? Havermout met appel natuurlijk! Hogere insuline gevoeligheid in de ochtend als je lichaam koolhydraten en de suikers uit de appel net iets beter opneemt. Voor mij een hele logische smaakvolle combi.

Comment

Een echte vent eet de annanas in zijn geheel op met schil dat is pas voedingswaarde!

Ben door het lezen op bodynet begonnen aan de kwark, gister na de fitness mijn eerste 500 gram pot op. smaakt best relaxt eigenlijk maar ik geloof niet zo in de werking van een beetje kaneel en houdt het wel bij de kwark.
                        MANNENSPORT.nl online in beweging!

Comment

Je kan idd kaneel wel zowat overal in mieteren, over de kwark op een appel en noem maar op.

Maar wat ik nu weer mis is BB voeding de aloude en bijna onovertroffen pannekoek met brinta of havermout, veel eieren, banaan en.....kaneel.
                          Je mag ook af en toe wel wat magere room/slagroom hebben en daarover kan ook kaneel, heerlijk.
                          Je kan ook opgeklopte eiwitten nemen ipv slagroom en daar kaneel overheen of doorheen kan je zo op de pannekoek gooien of je zet het op een lage stad in de oven om te drogen, eiwitschuimpjes. oja zoeten met zoetstof oid.

exacte recepten heb ik niet, zelf even zoeken. maar dus opties genoeg.

als laatste, ananas met opgeklopt eiwit en kaneel.....misschien leuke optie?

kaneel is btw een paar gram per dag om de insulinegevoeligheid een boost te geven.
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

ik zie dat het aantal koolh. in pannenkoeken 30 gram is, is dit veel of weinig?
                            ~love what you do, do what you love~

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
                              ik zie dat het aantal koolh. in pannenkoeken 30 gram is, is dit veel of weinig?
                              BB pannekoeken zijn met brinta of havermout, maar wat is je vraag nou want waarom is het interessant om te weten hoeveel kh erin zitten? Je eet ze juist voor de kh.

Comment

ik probeer me te verdiepen in het land van voedingswaarde en wat ik nodig heb ed., en dit is een van mn eerste stappen
                                ~love what you do, do what you love~

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X