Ananas

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ananas

Ik zie niemand hier ananas/papaya-extracten eten bij hun maaltijden, terwijl het erg goed schijnt te zijn voor de afbraak van eiwitten. Misschien is het al een keer gepost maar ik doe het nog maar een keer, ook om te horen wat jullie er van vinden.

[...]The popularity of the pineapple is due to its sweet-sour taste containing 15% sugar and malic and citric fruit acids. It is also high in vitamin B1, B2, B6 and C. The protein digesting enzyme bromelin seems to help digestion at the end of a high protein meal.[...] (Pineapple - Wikipedia, the free encyclopedia)

Net zoals papaya-extract preekt het eiwitten af, maar alleen verse ananas, want door een verhittingsporces bij geblikte ananas veranderen de enzymen van structuur en is de werking weg.

zijn hier volgens mij ook geen mensen die kaneel nemen.

denk ook niet dat er veel interesse in is verder.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Hier wordt niet veel ananas geconsumeerd (even afgaande op de voedingsschema's), maar bijvoorbeeld bij de wedstrijdatleten wel. De bromelaïne helpt het splitsen van eiwitten, maar het is de vraag in hoeverre je daar echt baat bij hebt. Bij mijn weten heeft je lichaam niet echt moeite met het splitsen van eiwitten, dus in die zin vraag ik me al af wat de toegevoegde waarde is.
      Daarnaast is ananas (verse) relatief duur. Je moet je dus afvragen of je voor een evengrote hoeveelheid geld aan extra eiwitconsumptie (bijvoorbeeld whey) niet meer resultaat boekt. Ik denk van wel. Desnoods haal je van dat geld PeptoPro, dat hoeft ook niet meer verteerd te worden (het grootste gedeelte in ieder geval niet). Denk dat je daar meer resultaat van zult hebben.

@ Marnop
      Kaneel is een boeiend goedje voor de insulinegevoeligheid inderdaad, maar het probleem van kaneel is dat het maar bij weinig dingen smaakt. Ik denk dat daarom de interesse laag ligt.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Hoeveel zou je dan van kaneel moeten eten wil het beetje positief bijwerken ?
        "Straight outta gym"

Comment

Ik eet graag ananas maar houd het meestal voor dagen waarop ik veel koolhydraten mag eten. Op de meeste dagen probeer ik koolhydraten wat lager te houden en eet ik vooral bessen enz. Ananas is ook erg onhandig, als je elke dag een schijf ervan eet is hij rot voordat je er de helft van op hebt...

Kaneel gebruik ik wel veel. Doe het altijd in kwark, havermoutpap of mn shake. Of op ananas, aanrader
          @ ketIF

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Hier wordt niet veel ananas geconsumeerd (even afgaande op de voedingsschema's), maar bijvoorbeeld bij de wedstrijdatleten wel. De bromelaïne helpt het splitsen van eiwitten, maar het is de vraag in hoeverre je daar echt baat bij hebt. Bij mijn weten heeft je lichaam niet echt moeite met het splitsen van eiwitten, dus in die zin vraag ik me al af wat de toegevoegde waarde is.
            Daarnaast is ananas (verse) relatief duur. Je moet je dus afvragen of je voor een evengrote hoeveelheid geld aan extra eiwitconsumptie (bijvoorbeeld whey) niet meer resultaat boekt. Ik denk van wel. Desnoods haal je van dat geld PeptoPro, dat hoeft ook niet meer verteerd te worden (het grootste gedeelte in ieder geval niet). Denk dat je daar meer resultaat van zult hebben.

@ Marnop
            Kaneel is een boeiend goedje voor de insulinegevoeligheid inderdaad, maar het probleem van kaneel is dat het maar bij weinig dingen smaakt. Ik denk dat daarom de interesse laag ligt.
            Vorige keer nog artikeltje gelezen over ananas, waarbij de conclusie was dat de steel ervan voornamelijk bromelaïne bevatte, maar aangezien je die nauwelijks/niet binnen krijgt het eigenlijk een pointless verhaal is. Andere kant, zoals je zelf aangeeft, veel wedstrijdathleten (waaronder punani) consumeren het wel aan de lopende band, dus er zal vast wel een kern van waarheid in zitten. Ik houd het wel bij de mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben i.e. BBers on stage, al is het wel verdomde onhandig om te eten idd
            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
              Vorige keer nog artikeltje gelezen over ananas, waarbij de conclusie was dat de steel ervan voornamelijk bromelaïne bevatte, maar aangezien je die nauwelijks/niet binnen krijgt het eigenlijk een pointless verhaal is. Andere kant, zoals je zelf aangeeft, veel wedstrijdathleten (waaronder punani) consumeren het wel aan de lopende band, dus er zal vast wel een kern van waarheid in zitten. Ik houd het wel bij de mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben i.e. BBers on stage, al is het wel verdomde onhandig om te eten idd
              Ik herinner me een filmpje op youtube van een oud bodybuilder, ging over hoe oldschool bodybuilders van sommige dingen al weet hadden voor wetenschappers erachter kwamen. Zo zei hij dat er toen (en nu wrs ook wel) veel biefstuk werd gegeten, en dat later bekend werd dat de positieve gevolgen daarvan te verklaren waren door creatine. Probleem was dat al die bodybuilders moeite hadden met het verteren van al dat vlees, behalve één slimmerik die elke dag (veel) ananas at. Dus ananas zal idd wel helpen, maar de vraag is hoeveel je ervan moet eten...
              @ ketIF

Comment

@ brambo: hoeveel kaneel doe jij dan bv in je kwark?
                "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Originally posted by roelinho View Post
                  @ brambo: hoeveel kaneel doe jij dan bv in je kwark?
                  Ik weeg het nooit af, maar ik schat een half teelepeltje, misschien wat meer.
                  @ ketIF

Comment

wat is er goed aan kaneel?

zie nu trouwens steeds en steeds meer dat ik echt aan het bulken was terwijl ik moest cutten haha 1 schijfje ananas? Ik ben echt iemand die gelijk de het pot ananas op vreet
                    ~love what you do, do what you love~

Comment

@ optimus: Let me google that for you
                      "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Thanks! wist ik dus echt niet, tijd om kaneel in te slaan en door die droge magere kwark te gooien, smaakt het ook eindelijk eens ergens naar
                        ~love what you do, do what you love~

Comment

Originally posted by roelinho View Post
                          Whahaha, geweldig!!
                          Hoe doe je dat!
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                            Whahaha, geweldig!!
                            Hoe doe je dat!

Let me google that for you

Comment

Ik ben er een tijdje geleden achter gekomen dat ananas echt eiwit-scheidende enzymen heeft.

Ik had een flink aantal plakken verse ananas op een bordje gelegd en was bezig die tijdens een film naar binnen te werken. Na een plak of 3 begon mijn tong te tintelen, bij plak 5 begon het echt irritant aan te voelen en bij nr 7 kon ik niet meer verder eten van de pijn.

Ik naar de spiegel gelopen.....wat zien ik......is mijn tong op verschillende plekken open en zie ik bloed. I SHIT YOU NOT. Ik had niet op mijn tong gebeten oid, maar puur door de ananas. Ik weet niet meer of ik een wheyshake oid ervoor op had, waardoor ik het zo op mijn tong merkte, maar ik had het nog nooit eerder gehad (eet ook bijna nooit ananas). De volgende dag was het al een stuk minder en snel genezen.

Rara?
                              1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X