Eiwitten varkensvlees

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@ Kevin, mooi stukje, maar wetenschappelijke onderbouwing van de feiten? Bron? Bronnen als Tora, Koran en Willem Wever heb ik niets aan. Bijbels zijn geen betrouwbare bronnen, maar verzamelingen van mythen en fabels.

Wat ik je wel kan zeggen is dat het stuk verder niet compleet is en daarom niet geheel relevant te noemen is.

Bovendien bevat de tekst al enkele elementen die getuigen van grote voordelen voor krachtsporters en met name bodybuilders.

MBT cholesterol, daar heeft de serieuze krachtsporter geen last van. Voor de bodybuilder maakt het geen reet uit welke soort het is verder HDL of LDL, het wordt binnen een mum van tijd opgenomen en verbrand of benut voor de hormoonhuishouding.

Een serieuze BB'er of krachtsporter die om de dag/2 dagen een pondje hamlappen eet of varkenshaas heeft nergens last van en zal er gewoon goed op groeien.

Het cholesterol verhaal geldt ook voor eieren. Bovendien zitten er in eieren vnl goede vetten en omega's 3 en 6 naast de vele andere zeer nuttige ingrediënten. De hypothetische vraag mbt 10eieren per dag is wellicht wat overdreven, maar het kan iig geen kwaad, zolang je de energie gebruikt.

Maar dat geldt voor alle voedingsmiddelen.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Zelfde met dioxine kip en zware metalen in vis.....zijn dingen die ik niet al te serieus neem.

En die tip van dat verslag, je lichaam ontgiften als je varkensvlees hebt gegeten....Het is vlees geen A.S
      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
        Mooi stukje, alleen de bron is compleet twijfelachtig lol. De aangedragen professoren hebben 1 hit wanneer ingetypt worden op google, die van dit stukje

Prima geschreven, al moet ik wel even zuchten bij het stukje over detoxen wat de algehele geloofwaardigheid praktisch van de kaart veegt.

Maargoed, betere post dan je voorgaande. Je leert het wel

Sarcasme is ook een kunst net als een veredelt zelfbeeld.
        Face your demons...........

Comment

HET GEVAAR VAN VARKENSVLEES
          In vergelijking met alle andere dierlijke eiwitten heeft varkensvlees zeer belastende nadelen voor het menselijk organisme.
          Varkensvlees is enorm vethoudend, omdat het ook intracellulair vet bevat (dus ook in de cellen van de spieren), terwijl vet bij alle andere vleessoorten uitsluitend in het vetweefsel gevonden wordt. Er bestaat dus geen “mager varkensvlees".
          De eiwitstructuur van varkensvlees lijkt erg veel op de eiwitstructuur van het menselijk lichaam. Het afweersysteem herkent varkensvlees daarom niet als lichaamsvreemd. Dit heeft tot gevolg dat wanneer wij varkensvlees eten wij zeer gemakkelijk de in het varkensvlees opgeslagen eigenschappen, belastingen en vergiffen opnemen en in ons lichaam opslaan. Het bindweefsel van het varken bezit veel zwavelmoleculen wat slijmerige zwellingen veroorzaakt. Deze slijmerige zwellingen zijn de reden waarom varkensvlees zo smeerbaar is en waarom men er zo goed worst van kan maken. Door het eten van varkensvlees slaat de eigenschap tot het vormen van slijmerige zwellingen zich op in het menselijk weefsel en vormt daarmee een van de basisproblemen van reumatische ziekten. Verder bevat varkensvlees een extreem hoog aandeel histamine en is rijk aan groeihormonen. Het bevordert daarmee allerlei ontstekingsprocessen, zwelling- en prikkeltoestanden, groeitendensen (dus ook van ontaarde cellen), nerveuse klachten en stress.
          Het varken is van zichzelf een ziek dier, dat zelfs wanneer het onder gunstige omstandigheden wordt gehouden, zijn biologische leeftijd meestal niet bereikt. Wordt het niet op kortere termijn geslacht, dan lijdt het aan ziekten zoals slagaderverkalking, hartinfarct en vooral kanker. Omdat het zijn celstructuur in de structuren van het menselijk weefsel inbouwt, dient om de tot nu toe benoemde redenen, varkensvlees uberhaupt niet gegeten te worden. Denk hierbij aan het gezegde: “de mens is, wat hij eet”!
          Als goede laatste herinner ik u eraan, dat de huiveringwekkende omstandigheden van de massa-dieren-industrie de toxische (giftige) belasting van het varken nog drastischer verhogen.

Comment

Originally posted by Ashley View Post
            Zelfde met dioxine kip en zware metalen in vis.....zijn dingen die ik niet al te serieus neem.

En die tip van dat verslag, je lichaam ontgiften als je varkensvlees hebt gegeten....Het is vlees geen A.S
            Je kan het niet te serieus nemen maar je kan wel degelijk klachten krijgen in je gezondheid als de deze in grote hoeveelheden consumeert(wat bij ons het geval is), alleen het punt is dat de klachten er dan langzaam insluipen en je dan waarschijnlijk geen idee hebt waar al je vage klachten vandaan komen.
            De vergiftiging komt langzaam net als die vage klachten:vermoeidheid,hoofdpijn,gewrichtklachten enz.
            Het is allemaal langzertermijn werk en je voelt ze niet meteen das is de pest eraan.
            Biologisch eten is daarom het beste alleen minder goed voor je portemonnee.

Comment

@Marnop
              Als je weet hoe je de geloofschriften correct moet interpreteren is het helemaal niet zo onbetrouwbaar als bron. Je moet het ook lezen vanuit het oogpunt dat het geschreven is. De auteurs van elk stukje in de tora, bijbel en koran zijn uit een totaal ander tijdperk met een totaal andere sociologische kijk op de gemeenschap en wat er speelde. Pas als je die tijd en gemeenschap kunt begrijpen kun je vanuit hun oogpunt de boeken pas begrijpend lezen. Tot die tijd is het inderdaad niks meer dan fabeltjes omdat je er gewoon niks van snapt wat er staat.

1. De bijbel zegt dat christenen elke vrijdag vis moet eten.
              -vis is goed voor je qua proteine + vetten

2. Koran zegt geen varkensvlees te eten
              -Varkens zijn slechte eiwitten en nog slechtere vetten

3. De wetenschap geeft nog meer inzicht over proteine en vetten.

Op zich zelf zal een geloofschrift weinig zinnigs melden omdat de meeste mensen niet dieper kunnen kijken dan hun neus lang is. Maar als je de onderliggende verbanden ziet dan zie je dat er meer dan alleen maar fabels en mythen in staan en wel degelijk nuttige bronnen zijn.

Marnop jij doet in princiepe het zelfde. Jij beweert dat bodybuilders alles al weten voor de wetenschap het kan onderbouwen. Dit mag dan wel zo zijn met een aantal concepten, maar niet met alles. Bodybuilders praten nog steeds vaak genoeg onzin en apen elkaar alleen maar na omdat de oudjes het deden en het zogenaamd werkt. Zoals het fabeltje van 4+ gr eiwit per 1kg lichaamsgewicht wat nergens op slaat. De bronnen die jij in zulke situaties aanhaalt is ook niets meer dan "bro-science" (zoals T-nation het noemt) en alles behalve correct om aan te halen in discussies.
              Last edited by Falstyr; 29-08-2010, 09:17.

Comment

1. De bijbel zegt dat christenen elke vrijdag vis moet eten.
                -vis is goed voor je qua proteine + vetten

2. Koran zegt geen varkensvlees te eten
                -Varkens zijn slechte eiwitten en nog slechtere vetten
                haha Dit is niet de rede dat vis verplicht is op vrijdag, en varkensvlees verboden is in de koran dude haha Al moet ik zeggen... als je kijkt naar Jezus aan het kruis, .. volgens mij was hij aan het cutten
                ~love what you do, do what you love~

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post
                  Je kan het niet te serieus nemen maar je kan wel degelijk klachten krijgen in je gezondheid als de deze in grote hoeveelheden consumeert(wat bij ons het geval is), alleen het punt is dat de klachten er dan langzaam insluipen en je dan waarschijnlijk geen idee hebt waar al je vage klachten vandaan komen.
                  De vergiftiging komt langzaam net als die vage klachten:vermoeidheid,hoofdpijn,gewrichtklachten enz.
                  Het is allemaal langzertermijn werk en je voelt ze niet meteen das is de pest eraan.
                  Biologisch eten is daarom het beste alleen minder goed voor je portemonnee.
                  Biologisch varkensvlees bedoel je?
                  ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

@ts, k heb deze vraag ook al eens gesteld, en in mijn topic kreeg ik het antwoord binnen een halve bladzijde.
                    varkenseiwitten is niks mis mee, probeer dan wel de vetten ergens anders te compenseren.

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
                      haha Dit is niet de rede dat vis verplicht is op vrijdag, en varkensvlees verboden is in de koran dude haha Al moet ik zeggen... als je kijkt naar Jezus aan het kruis, .. volgens mij was hij aan het cutten
                      Op het oppervlak is het anders. maar onderliggend verband is nog steeds hetzelfde ongeacht hoe je het aankleed.

Comment

Jezus is opgehangen op een vrijdag, vandaar vis op vrijdag.. Het is een lichte vorm van vasten om stil te staan bij de goed heilig man.

Met varkensvlees zie ik je 'onderliggend verband' wel overigens

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
                          Jezus is opgehangen op een vrijdag, vandaar vis op vrijdag.. Het is een lichte vorm van vasten om stil te staan bij de goed heilig man.

Met varkensvlees zie ik je 'onderliggend verband' wel overigens
                          Snap je echt niet dat elke religie en levensfilosofie precies hetzelfde zegt alleen in een ander jasje? Het boeit geen reet waarom christenen voor zichzelf verantwoorden om vis te eten. Of ontgaat je dat compleet?

Comment

kijk uit voor je testeron jongen, anders verspil je het nog voor je de sportschool in gaat.

En religie en levensfilosofie liggen vrij dicht bij elkaar, misschien moet je jezelf beter leren verwoorden wat je precies vraagt en/of bedoelt

Comment

Heb het idee dat de mensen vroeger toch meer de wijsheid in pacht hadden dan nu.
                              Ik kan me goed vinden in Falstyr iig.
                              Maar als je lekker varken wilt eten moet je dat vooral doen, ik zou het iig afraden en het bij wit en rood vlees houden.
                              Mijn visie op deze sport is dat je ook om je gezondheid moet denken, als die goed is train je ook beter en zal je sneller recupereren enz.
                              Omdat wij alles in overdreve mate doen(ten opzichte van iemand die niet traint)en vaak teveel naar binnen werken naar mijn idee waardoor je lichaam alleen maar meer belast wordt zou ik iig goed uitkiezen wat ik naar binnen werk en af en toe een karbonade maakt echt niet uit maar ik zou het zeker niet elke dag doen, dan geef ik eerder de voorkeur aan wit en rood vlees of vis.
                              rood vlees kan je medium eten of rauw maar zou dat bij varken echt niet proberen.
                              Last edited by Kevin72; 29-08-2010, 11:06.

Comment

in principe is het leven van een bodybuilder toch niet echt heel gezond? van de meeste top athleten trouwens.

Alsof het gezond is om klappen tegen je kop aan te krijgen als boxer, of steeds maar kopballen geven tijdens voetbal, .. en vergeet de term sporthart niet

Ik denk dat het heel makkelijk is om door te slaan. Varkensvlees is niet heel gezond voor je, maar een varkenshaasje op z'n tijd zal je echt niet doden.
                                Leef een beetje, ... Leef je om te sporten, of sport je om te leven?

Gezien ik geen pro ben, in de sporten die ik doe.. zou het een beetje overdreven zijn om voor mijn sport te leven.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X