Bescheiden voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bescheiden voedingsschema

goed, ik heb dan uiteindelijk toch geprobeerd om een voedingschema op te stellen..
    Ik ben 19 jaar,weeg 72 kg en ben 1m87 groot.
    Ben zoals je wel merkt een ectomorph, en zou dus graag massa aankomen.

10uur: 150 gr honey pops
    300ml melk
    2 bananen

12uur: 40gr weight gainer

14.30uur: 5 boterhammen met beleg

17uur: 40gr weightgainer

19.30uur: warme maaltijd

20.30 uur: trainen

22 uur: 40gr weight gainer
    2 bananen

01 uur: 2 boterhammen met beleg

tis soms een wat vage beschrijving ik weet het, maar ik weet nooit echt op voorhand wat ik bvb op mijn boterham ga eten, dus is het moeilijk echt de kcal enzo uit te rekenen...

Wat vinden jullie ervan?

Als jullie zo moeilijk kunnen zeggen of dit voldoet, wil ik me wel eens bezig houden met alles nauwkeurig te gaan uitrekenen..

Het lijkt me te weinig Jossmos.
    Probeer eens om de weightgainer als een toevoeging te zien in plaats van een maaltijdvervanging.
    Dus op de tijden dat je de weightgainer neemt ook wat vast voedsel erbij nemen.

Nu tel ik wat ontbijtrommel, 7 boterhammen, een avondmaaltijd en wat bananen aan vast voedsel. Dat is in principe niet genoeg hoor.
    Probeer om elke 2-3 uur vast voedsel te nemen met de shake als toevoeging.  

Comment

in weightgainer zat tog eiwit koolhydraat en vet. Als je 40gram neemt zal je dus ongeveer 10 gram eiwit binnen krijgen?? (kan het fout hebben), maar dacht dat je altijd zo ongeveer 100gram moest nemen..
      Stel dat je gewoon een eiwitshake bedoeld zou ik er zeker boterhammen met beleg bij nemen. Je ontbijt zou te weinig eiwitten kunnen bevatten. Dus je zou bijv. weightgainer naar ochtend kunnen verplaatsen en om 12:00 5 boterhammen nemen met bijv. kaas,kipfilet/kalkoenfilet. Voor je slapen gaat kan je ook nog wat extra eiwitten nemen bijv kwark.
      I live to end the game

Comment

Wat ik nu ga zeggen druist tegen de meeste mensen hun mening hier, aan je stats te zien 187cm groot en 72 kg is het tijd voor drastige maatregelen
        Je eet te schoon voor bij te komen, jij moet voedsel tot u nemen dat heel calorierijk is, pizza, Mc donalds, enz... weight gainer toepassen, dat je hiermee vet zult aanzetten is niet erg want vet heb je ook nodig voor massa op te bouwen, probeer elke 2 - 2,5uur iets calorierijk te eten en telkens ook eiwitten nemen, probeer dit een maand vol te houden en zie dat er iets veranderd, is er niks veranderd kcal omhoog gooien.
        Met enkel schoon voedsel te eten ga jij nooit aankomen of je moet zoveel eten dat je genoeg kcal binnenkrijgt wat bijna onmogelijk is.

grtz
        stil growing

Comment

Ik ben het niet met je eens Snipke. Je theorie klopt wel, maar we moeten ook aan de gezondheid denken.
          Af en toe kan natuurlijk geen kwaad, maar téveel fast food zal je cholesterolgehalte flink omhoog brengen. Ook zitten in dit fast food veel snelle suikers, dus je zal snel vet aanzetten.

Jossmoss: ik zou aanraden gewoon clean te blijven eten. Je eet te weinig eiwitten. Je kan kwark toevoegen, en eiwitrijk broodbeleg gebruiken: cottage cheese, kipfilet, kalkoenfilet, mager rood vlees, enz.

Als je aan wilt komen kan je ook meer vet nemen, dus olijfolie bij het avondeten bij de bereiding van het vlees. En lijnzaadolie door je shake's.
          Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (KeepItReal @ Apr. 02 2004,17:21)]Ik ben het niet met je eens Snipke. Je theorie klopt wel, maar we moeten ook aan de gezondheid denken.
            Af en toe kan natuurlijk geen kwaad, maar téveel fast food zal je cholesterolgehalte flink omhoog brengen. Ook zitten in dit fast food veel snelle suikers, dus je zal snel vet aanzetten.

Jossmoss: ik zou aanraden gewoon clean te blijven eten. Je eet te weinig eiwitten. Je kan kwark toevoegen, en eiwitrijk broodbeleg gebruiken: cottage cheese, kipfilet, kalkoenfilet, mager rood vlees, enz.

Als je aan wilt komen kan je ook meer vet nemen, dus olijfolie bij het avondeten bij de bereiding van het vlees. En lijnzaadolie door je shake's.
            Van die kleine periode dat hij calorierijk voedsel zou eten gaat dat bijna geen invloed hebben op zijn colesterolgehalte, je moet zijn stats bekijken, hij is een echte ectomorph dat nooit of te nooit zal aankomen op schoon voedsel, zijn metabolisme is hoog dus echt veel vet zal hij niet aanzetten, trouwens dat vet dat hij eet verhoogt zijn metabolisme, ik was zelf een ectomoph vroeger maar bij viel het minder op omdat ik maar 168cm groot ben, ik ben van 55 naar 80 gegaan en niet door schoon voedsel te eten maar met te vreten wat ik zag, en ik heb nog nooit hoger dan 15% bf gezeten.Dat hij eiwitten moet blijven eten had ik al in mijn vorige post gezet deze zijn natuurlijk belangrijk.

grtz
            stil growing

Comment

Probeer idd gewoon meer te eten dan je nu eet zonder enorm te letten op hoeveel prot, koolh, vetten en cal je binnenkrijgt.
              Ik ben ook een ectomorf en eet zo'n 6 keer per dag. Mijn eetschema is ook verre van perfect maar heb er wel resultaat(+-4kg waarvan volgens mij niet zoveel vet) mee.

Men onbijt (7u) bestaat uit 2-3 boterhammetjes, glas melk, groot bord corn flakes (havermout zou beter zijn) en een glas fruitsap.

rond 10u30 eet ik dan terug 2-3 boterhammen

rond de middag ook 12u30 boterhammen of pasta

rond 15u30u men weight gainer

om 18u30 warm eten: aardappelen+ groenten+ vlees

19u30 training

direct na training banaan + eetlepel honing
              en half uurtje later 250g kwark

Probeer gewoon al iets meer te eten dan je nu eet(meer cal)
              en je zal wel zien dat geleidelijk aan je gewicht stijgt...

greetzzz
              The wrought iron thinks itself needlessly tortured, the tempered steel blade knows why.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X