dextrose/druivensuiker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

je kan ook prima fruit na je training eten... maar banaan is dan juist niet het meest ideaal.
    Kan wel prima 's ochtends of voor je training. En waarom zou je niet het fruit wat je na je training neemt... vloeibaar maken... gewoon een smoothie oid is ook prima

@OP Ik ben niet perse anti banaan hoor en ik hou juist wel van zo natuurlijk mogelijk eten enzo.
    Fear is the mind killer

Comment

haha was ook niet tegen jou bedoelt, my bad als het wel zo overkwam!
      ~love what you do, do what you love~

Comment

Banaan is al decennia lang een ideale groeibooster en leverancier van snelle en langzamere suikers en koolhydraten. En zit bomvol zeer nuttige mineralen en vitamines.
        Neem nou maar gewoon die bananen het werkt.
        Shake met banaan er doorheen is perfect. Niet alleen 20jaar geleden, ook nu nog.

mbt de snelle suikers,....dextrose is een fructose als het de echte druivensuiker is, vaak is het dat niet...dan heb je een iets langzamere variant.
        Maar het is hoe dan ook gewoon fructose.
        Dat de ene fructose wel en de andere niet door je lichaam herkend wordt, hahaha. Super, dat is nou echt cabaretteketet.

Ik lees net over soyaproteïne door talalelh15, weggooien dat is troep, dat werkt alleen voor vrouwen, voor mannen is het weggegooid geld. Ik heb nog wel een paar kilo van die troep, mag je zo van me hebben heb het al jaaaaren liggen die rotzooi.
        Smaak=smerig, smaakt naar oud papier en werking bij mannen 0,niks.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Banaan is al decennia lang een ideale groeibooster en leverancier van snelle en langzamere suikers en koolhydraten. En zit bomvol zeer nuttige mineralen en vitamines.
          Neem nou maar gewoon die bananen het werkt.
          Shake met banaan er doorheen is perfect. Niet alleen 20jaar geleden, ook nu nog.

mbt de snelle suikers,....dextrose is een fructose als het de echte druivensuiker is, vaak is het dat niet...dan heb je een iets langzamere variant.
          Dat de ene fructose wel en de andere niet door je lichaam herkend wordt, hahaha. Super, dat is nou echt cabaretteketet.

Ik lees net over soyaproteïne door talalelh15, weggooien dat is troep, dat werkt alleen voor vrouwen, voor mannen is het weggegooid geld. Ik heb nog wel een paar kilo van die troep, mag je zo van me hebben heb het al jaaaaren liggen die rotzooi.
          Smaak=smerig, smaakt naar oud papier en werking bij mannen 0,niks.
          Komt hij weer.

Dude ga eens fietsen ofzo.
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by marnop View Post

Ons pretkoninkje

Wordt lastig nu, wie moeten we geloven, Dr. Robert Lustig, Professor of Pediatrics in the Division of Endocrinology aan de University of California, San Francisco( is een pionier geweest in het ontcijferen van suikermetabolisme)

of:

ons pretkoninkje.....lastige keuze?

Te Veel Fructose Veroorzaakt een Metabolische Catastrofe in je Lichaam

Dr. Robert Lustig, Professor of Pediatrics in the Division of Endocrinology aan de University of California, San Francisco, is een pionier geweest in het ontcijferen van suikermetabolisme. Zijn werk heeft een aantal verschillen aangetoond in hoe verschillende suikers afgebroken en gebruikt worden door het menselijk lichaam
            Ik beveel van harte aan om te kijken naar wanneer je wilt leren hoe fructose je gezondheid chemisch ruïneert.
            Zoals ik al eerder zei, nadat je fructose gegeten hebt rust het grootste deel van de metabolische last op je lever. Dit gebeurt niet bij glucose waarvan je lever slechts 20% afbreekt. Bijna iedere cel van je lichaam gebruikt glucose dus het wordt normaliter onmiddellijk na consumptie opgebruikt.
            Dus waar gaat al die fructose heen nadat je het gegeten hebt? Naar je heupen. Het wordt omgezet in VET (VLDL en triglyceriden), wat betekent meer vetopslag door je hele lichaam.

Fructose eten is Veel Erger dan Vet Eten

De fysiologische problemen van fructose metabolisme reiken echter veel verder dan een paar broekmaten:
            · Fructose verhoogt urinezuur, hetgeen nitraat oxide verlaagt waardoor angiotensin verhoogd wordt en het doet je gladde spierweefsel samentrekken waardoor de bloeddruk verhoogd wordt en waardoor mogelijk je nieren beschadigd worden.[1]

Toename van urinezuur leidt ook tot chronische, laag-gradige ontsteking hetgeen verreikende consequenties heeft voor je gezondheid. Chronisch ontstoken bloedvaten leiden bijv. tot hartaanvallen en herseninfarcten, en bovendien is er aardig was bewijs dat sommige kankers veroorzaakt worden door chronische ontsteking. (Zie de volgende sectie voor meer over urinezuur.)

· Fructose trukeert je lichaam om in gewicht aan te komen door je metabolisme voor de gek te houden—het schakelt de eetlustcontrole van je lichaam uit. Fructose stimuleert niet op je juiste manier insuline hetgeen op zijn beurt niet ghreline onderdrukt( het hongerhormoon) en stimuleert niet leptin (het verzadigingshormoon) hetgeen alles bij elkaar resulteert in te veel eten en het ontwikkelen van insulineresistentie.[3][4]
            · Fructose leidt snel tot gewichttoename en een dikke buik (“bierbuik”), verlaagt HDL, verhoogt LDL, vehoogt triglycerides, bloedsuiker en bloeddruk—dit is het klassieke metabolische syndroom ofwel syndroom X.
            · Fructose metabolisme lijkt veel op ethanolmetabolisme dat een groot aantal toxische effecten heeft inclusief NAFLD (non alcoholic fatty liver disease). Het is alcohol zonder de buzz.

Deze veranderingen worden niet gezien als mensen of dieren zetmeel (of glucose) eten, hetgeen suggereert dat fructose een “slecht koolhydraat” is wanneer er meer dan 25 gram per dag van geconsumeerd wordt.

Is Urinezuur het Nieuwe Cholesterol?

Je bent je nu intussen waarschijnlijk wel van bewust van de epidemie van overgewicht bij kinderen in Amerika—maar wist je ook dat kinderen hoge bloeddruk hebben?
            Tot voor kort werden kinderen sporadisch gediagnosticeerd met hoge bloeddruk en als ze het hadden dan was dat gewoonlijk door een tumor of een ziekte van de vaten van de nieren.
            In 2004 liet een studie dat hypertensie bij kinderen vier maal hoger is dan voorspeld: 4.5% van de Amerikaanse kinderen hebben hoge bloeddruk. Onder de kinderen met overgewicht is de ratio 10%. Er wordt gedacht dat vandaag de dag overgewicht verantwoordelijk is voor 50% van de gevallen met hoge bloeddruk bij volwassenen.[1]
            Nog schrikbarender is dat 90% van de adolescenten die hoge bloeddruk hebben verhoogde urinezuurlevels hebben.
            Dit heeft ertoe geleid dat wetenschappers de vraag stelden wat urinezuur te maken heeft met hoge bloeddruk?
            In zijn baanbrekende boek,The Sugar Fix: The High-Fructose Fallout That is Making You Fat and Sick, geeft Dr.Robert J. Johnson een meeslepend argument voor een tot nu toe niet erkend verband tussen een overmaat aan suikerconsumptie en hoge urinezuurlevels.
            Er zijn eer dan 3,500 artikelen vandaag die een sterk verband aantonen tussen urinezuur, hartziekte, hypertensie, hersenbloeding, nierziekte en andere aandoeningen. Een aantal studies hebben in feite bevestigd dat mensen met verhoogd serumurinezuur risico lopen op hoge bloeddruk, zelfs wanneer ze verder volmaakt gezond lijken te zijn.

Urinezuurlevels van Amerikanen zijn sterk gestegen sinds het begin van de eerste helft van de 20e eeuw. In de 1920-er jaren waren de levels ongeveer 3.5 ml.dl. Tegen 1980 waren de gemiddelde levels gestegen tussen gemiddeld 6.0 tot 6.5 ml/dl en zijn nu waarschijnlijk nog veel hoger.

Hoe Produceert Je Lichaam Urinezuur?

Het is een bijproduct van cellulaire afbraak. Wanneer cellen afsterven degraderen DNA en RNA in chemicaliën die purines genoemd worden. Purines worden verder afgebroken in urinezuur.
            Fructose doet urinezuur toenemen via een complex proces er toe leidt dat cellen hun ATP snel opbranden hetgeen leidt tot een “celshock” en toename van celdood. Na het eten van overmatige hoeveelheden fructose krijgen cellen een tekort aan energie en raken in een shocktoestand alsof ze hun bloedvoorziening krijtgeraakt zijn.
            En cellen die ontdaan zijn van hun energie raken ontstoken en meer gevoelig voor oxidatieve stress. Vetcellen raken “ziekelijk” opgeblazen met overmatige hoeveelheden vet.
            Er is een eenvoudige, goedkopen bloedtest voor het bepalen van je urinezuurlevel. Ik beveel deze test aan als deel van de routine gezonds checkups. Jet level moet optimaal tussen 3.0 en 5.5 mg/dl liggen.
            Ik heb weinig twijfel dat je urinezuurlevel een meer potente predictor is van cardiovasculaire ziekte en totale gezondheid dan je totale cholesterollevel is.Toch kijkt vrijwel niemand hiernaar.
            Wanneer je urinezuurlevel boven de 5 mg/dl is vermijd dan zoveel mogelijk fructose (en alle bier) en test je level opnieuw na een paar weken.

Suiker Sensitisatie Maakt het Probleem Zelfs ERGER!

Er is nog een ander probleem met suiker—een zelfbestendigend probleem.
            Volgens Dr. Johnson, activeert suiker zijn eigen pad is het lichaam—die metabolische paden raken “opgereguleerd”. In andere woorden—hoe meer suiker je eet hoe effectiever je lichaam wordt in het absorberen ervan en hoe meer schade het zal doen.
            Je raakt “gevoelig” voor suiker na verloop van de tijd en ook meer gevoelig voor de toxische effecten ervan.
            De keerkant van de medaille is dat wanneer mensen een korte suikervakantie nemen, de suikergevoeligheid snel vermindert en die metabolische paden worden weer normaal. Onderzoek vertelt ons dat, zelfs na twee weken zonder suiker te consumeren, je lichaam minder reactief erop wordt.
            Probeer het zelf eens! Neem een tweeweekse suikerbreak en kijk eens hoe anders dat voelt.

Is Fruit Goed of Slecht voor Je?

Onthoud dat fruit ook fructose bevat ofschoon een verzachtende factor is dat de hele vruchten ook vitamines en andere antioxidanten bevatten die de gevaarlijke effecten van fructose reduceren.
            Vruchtensappen zijn aan de andere kant bijna net zo gevaarlijk als soda omdat een glas sap afgeladen is met fructose en een boel antioxidanten zijn verloren.
            Het is belangrijk te onthouden dat fructose op zichzelf niet slecht is omdat fruit absoluut goed is.
            Maar wanneer je grote hoeveelheden fructose consumeert zal het absoluut je biochemie en fysiologie verwoesten. Onthoud dat de GEMIIDDELDE fructose dosering 70 gram per dag is hetgeen de aanbevolen limiet met 300% overschrijdt.
            Wees dus alsjeblieft voorzichtig met je fruitinname. Jet moet eenvoudigweg begrijpen dat HFCS ook vrijwel al het bewerkte voedsel toegevoegd wordt omdat het zo vreselijk goedkoop is. Zelfs al at je geen soda of fruit dan nog is het erg gemakkelijk om de 25 gram verborgen fructose te boven te gaan in je dieet. Onthoud dat je waarschijnlijk nog meer fructose binnenkrijgt als je nog ander bewerkt voedsel eet, omdat fructose bijna overal in verborgen zit.

.........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

dat stukje over fruit goed en slecht voor je..

ach, we zitten hier op een forum met bodybuilders die genoeg dingen doen die qua gezondheid misschien niet ideaal zijn

Het is allemaal relatief zo te zien
              ~love what you do, do what you love~

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                banaan bevat nauwlijks fructose. van de 20-25gram koolhydraten, zijn een paar grammen fructose (2-3g). 90% is dus pure glucose, en 10% fructose.

mijn schoonzus is fructose intollerant, en kan maar een paar grammen fructose verdragen. maar juist bananen kan ze wel in mate verdragen door het lage fructose gehalte.
                Correctie, een bannaan heeft ongeveer 7 gram aan fructose maar is inderdaad niet veel, bedankt voor de verheldering.

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                  Correctie, een bannaan heeft ongeveer 7 gram aan fructose maar is inderdaad niet veel, bedankt voor de verheldering.
                  ik heb even een checkup gedaan wat betreft de aanwezigheid van (glucose-)fructose(stroop) in een aantal voedingsmiddelen die bij mij in huis staan en het zit bijv. in vruchtenkoek of andere koek. In vructehnsiroop. Dit soort dingen eet ik totaal niet. Als je dus dit soort producten vermijdt en enkel fruit zou eten per dag maximaal 1-2 stuks per dag dan zou je volgens mij safe moeten zitten. De vraag is dan nog verder waar zit eigenlijk nog meer fructose in behalve in fruit? Mijn overige koolhydraatbronnen zijn namelijk brood, havermout, aardappelen, volkoren pasta en melk. Voor zover ik weet zit hier geen fructose in. Zuivel bevat wel suikers, maar dat is lactose.. Ik gok dus dat ik zo'n 15-20gram fructose per dag binnenkrijg door mijn fruitinname..

P.S. echt strak dat er nu een soort discussie ontstaat over dit. Erg leuk namelijk om telkens nieuwe dingen te horen over het menselijk lichaam, vooral door gaan
                  Last edited by Iron Mind; 18-10-2010, 14:37.
                  "Straight outta gym"

Comment

yep. Moet zeggen... het aantal zinnige wat dieper gaande discussies is een stuk rijker vertegenwoordigd de laatste tijd. Goede zaak.

En hier moeten we inderdaad meer van hebben... duidelijke onderzoek resultaten etc.
                    Nuttige informatie Okidoki.
                    Je hebt niet toevallig iets van een e-book versie van zijn boek of wel?

@Waterpoloboy: Het lijkt mij dat de meeste mensen die hier rondlopen wel redelijk de producten met toegevoegde fructose mijden. Dus lijkt me dat je dan met 1 a 2 stuks fruit wel goed zit Maar meer dan 2 zou ik idd vermijden. Gewoon meer groentes voor de vitamientjes
                    Fear is the mind killer

Comment

Ik heb net dat filmpje bekeken, leuke film, haha.
                      Weg met de suikers.....!!! weg met de fructose.!! zoals ik dus ook altijd zeg.
                      sinaaasappels en grapefruitsap verhoogden niet de kans op diabetes en obesitas en fruit mag omdat er vezels in zitten.
                      Verder moet je alle suikers weglaten.

Dus na de training geen suiker! Lekker een stuk fruit en/of gewoon een shake nemen.

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                        Komt hij weer.

Dude ga eens fietsen ofzo.

Bijdehandje, kan je het niet hebben dat ik gelijk heb mbt suikers?
                        suiker is gewoon slecht en heb je niet nodig, punt!

Comment

ehm... welk filmpje?
                          Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                            Ons pretkoninkje

Wordt lastig nu, wie moeten we geloven, Dr. Robert Lustig, Professor of Pediatrics in the Division of Endocrinology aan de University of California, San Francisco( is een pionier geweest in het ontcijferen van suikermetabolisme)

of:

ons pretkoninkje.....lastige keuze?

Geloof wie je geloven wil,
                            suiker is gewoon slecht voor je en je hebt het niet nodig, zo simpel is het.
                            Een paar gram per dag is meer dan zat.

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                              ik heb even een checkup gedaan wat betreft de aanwezigheid van (glucose-)fructose(stroop) in een aantal voedingsmiddelen die bij mij in huis staan en het zit bijv. in vruchtenkoek of andere koek. In vructehnsiroop. Dit soort dingen eet ik totaal niet. Als je dus dit soort producten vermijdt en enkel fruit zou eten per dag maximaal 1-2 stuks per dag dan zou je volgens mij safe moeten zitten. De vraag is dan nog verder waar zit eigenlijk nog meer fructose in behalve in fruit? Mijn overige koolhydraatbronnen zijn namelijk brood, havermout, aardappelen, volkoren pasta en melk. Voor zover ik weet zit hier geen fructose in. Zuivel bevat wel suikers, maar dat is lactose.. Ik gok dus dat ik zo'n 15-20gram fructose per dag binnenkrijg door mijn fruitinname..

P.S. echt strak dat er nu een soort discussie ontstaat over dit. Erg leuk namelijk om telkens nieuwe dingen te horen over het menselijk lichaam, vooral door gaan
                              Kijk maar eens voor de gein bij de produkten in de supermarkt of wat dacht je van uit eten? Zie je hoe lastig het is om beperkt in de fructose te zitten, als je puur onbewerkte natuurlijke produkten eet, dan zit je al aan de max per dag.

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                                ehm... welk filmpje?

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...tml#post611449

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X