dextrose/druivensuiker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by marnop View Post
    Ik heb net dat filmpje bekeken, leuke film, haha.
    Weg met de suikers.....!!! weg met de fructose.!! zoals ik dus ook altijd zeg.
    sinaaasappels en grapefruitsap verhoogden niet de kans op diabetes en obesitas en fruit mag omdat er vezels in zitten.
    Verder moet je alle suikers weglaten.

Dus na de training geen suiker! Lekker een stuk fruit en/of gewoon een shake nemen.
    Correctie. Bewerkte suikers zijn slecht. Die zorgen voor de verhoging in de schadelijke chloresterol, obesitas, diabetes etc. Dus dan hebben we het over de ladingen snoep en frisdrank en energy drinks waar het gemiddelde huishouden zich mee vol propt ipv fatsoenlijk voer.

Het zegt niks over fruit soorten aangezien die, op eventuele chemische goedjes die de boeren er over strooien, gewoon onbewerkt zijn.

Hetzelfde geld ook voor bier. Bewerkt bier wat de maatstaaf is heb je geen ruk aan. Ethanol zijn bewerkte suikers. Verneukt alleen alles. Onbewerkt bier behoudt nog de nodige flavonoiden bijvoorbeeld. Maar die kun je ook net zo goed uit broccoli halen bijvoorbeeld.

Comment

voor de duidelijkheid: dextrose =! fructose.
      Het zijn wel beide monosacharide.

dextrose = glycose

Glucose (γλυκος = zoet) (C6H12O6), ook wel druivensuiker genoemd, is een van de monosachariden. De natuurlijke vorm (D-glucose) wordt ook wel dextrose genoemd, vooral in de levensmiddelenindustrie.

Het is trouwens enigzins verwarrend om te zeggen... weg met fructose.. en dan wel fruit eten aan te raden
      Last edited by sf01; 18-10-2010, 14:53.
      Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
        Kijk maar eens voor de gein bij de produkten in de supermarkt of wat dacht je van uit eten? Zie je hoe lastig het is om beperkt in de fructose te zitten, als je puur onbewerkte natuurlijke produkten eet, dan zit je al aan de max per dag.
        Voor zover ik weet eet ik zoveel mogelijk onbewerkte suikers en dan zou ik waarschijnlijk al inderdaad op het maximum zitten. Pff moet je indenken wat de scholieren nu allemaal tegenwoordig naar binnen werken aan frisdrank en snoep en koek. Pff fructose wordt er gewoon met de paplepel ingegoten letterlijk en figuurlijk. Het zit inderdaad in heel veel producten!
        "Straight outta gym"

Comment

Zelfs ons vlees word bewerkt met fructose voor extra bruining en smaak en shit.
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

ja is echt freaky als je de ingredienten van een gemiddeld vleesproduct bekijkt :S
            Gemiddelde vleesproduct zit tussen de 70 en 85% vlees. En dan nog een waslijst aan meuk.

Vandaar dat ik fan ben van kipfilet, bieflappen, etc. Gewoon alleen vlees.
            En daar wordt vast ook al van alles aan gerommeld. Maar in ieder geval weer een stukje minder.
            Fear is the mind killer

Comment

Conclussie druivensuiker/dextrose niet nemen direct na de training? wat dan wel alleen een shake / fruit? en dan daarna een goede maaltijd? want ik neem nu altijd direct na training 10gram dextro + shake en dan cardio 10minuten stuk fruit douchen maaltijd.

Comment

tja... de conclusies zullen verschillen

Ik ga nog steeds voor:
                whey voor de training
                snelle carbs na de training

Verder lijkt het me hoe dan ook goed om niet te veel fruit te eten, en verder zo weinig mogelijk (bewerkte) suikers. Dextrose blijft een discussiepunt. (gaan we vast niet over uitkomen :P )
                Fear is the mind killer

Comment

Halve liter chocomel na de training. Zolang mijn glucose/insuline maar piekt. Heb nog genoeg aminos door mijn lichaam stromen van de maaltijd die ik voor de training heb gegeten dus aminos uit de postworkout hebben niet zo'n haast denk ik. De aminos van de eerdere maaltijd overbruggen dat kleine beetje wel denk ik zo. En zo niet, pech gehad.

Chocomel is fucking goud.
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

ja, ik blijf ook bij de choc
                    Is ook gewoon lekker :P

En beter dan puur carbs. Opname van carbs gaat beter door aanwezigheid van eiwitten in de choc
                    Fear is the mind killer

Comment

woo wat een discussie zeg, mischien dat ik eerst even glucose probeer om de resultaten te bekijken en even later weer door ga met de chocolademelk. Fruit: heb ik maar 2 stukken per dag

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        suiker is gewoon slecht en heb je niet nodig, punt!
                        Maar het zo lekker
                        Stuk chocolade of een zak wijnegums.....jammie
                        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X