pré workout voeding?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Brambo19 View Post
    Dat cortisol toeneemt na een training begrijp ik, maar waarom zou cortisol ook hoog zijn s ochtends? Je lichaam verbruikt relatief gezien meer glucose naarmate de intensiteit van een activiteit toeneemt. Aangezien slapen zowat het minst intensieve is wat je kan doen zullen je glucosevoorraden s nachts toch amper aangesproken worden? Of zijn er nog andere factoren die meespelen ivm cortisol buiten glucose?

dat wat ijsblok zegt + je cortisol heeft gewoon een bioritme. deze is toevallig sochtends bij ontwaken hoog. net als dat GH in je slaap het hoogst is.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Cortisol levels zijn bij een zware training op hoog niveau en kunnen zorgen voor afbraak van spiereiwitten vanaf 75 tot 90 minuten. Vandaar dat altijd geadviseerd wordt om de trainingen te beperken tot 75 minuten(inclusief cardio).

Het is niet zo dat je gelijk grote hoeveelheden spiermassa kwijt zal raken, dat is slechts marginaal en zeer gering.

Ga je wel echt te lang door en doe je na de training en in de ochtend niets aan voeding voor herstel en om in anabole toestand te komen dan gaat het op den duur wel flink ten koste van de gains.

Dus af en toe iets langer trainen kan weinig kwaad, als je dan daarna ook nog eens gelijk de katabolisme stopt door wat snelle suikers en snelle eiwitten te nemen is er niets aan de hand.

Een fabeltje is het dus niet, overrated is het wel een beetje.
      Last edited by marnop; 17-10-2010, 19:27.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Dus moet ik zien dat ik voldoende energie heb om langer dan 45min te kunnen trainen, en af en toe mag 90 min ook wel.
        of zie ik het nu compleet fout ? ^^
        powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

Originally posted by jjj7797 View Post
          Dus moet ik zien dat ik voldoende energie heb om langer dan 45min te kunnen trainen, en af en toe mag 90 min ook wel.
          of zie ik het nu compleet fout ? ^^

Je ziet het goed!
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X