pré workout voeding?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pré workout voeding?

hallo iedereen,

Als ik hevig aan het trainen ben, zit ik na 40min al zonder energie, terwijl de meeste mensen vaak 60 tot 80min (of langer) kunnen door gaan. Zou iemand me wat tips kunnen geven wa betreft voeding voor een training.
    powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Het is juist goed dat je je traing kort en krachtig houd, als je langer dan 60 min+- gaat trainen, gaat het juist tegen je groei werken ( ben de naam precies vergeten ), niet kijken naar andere, alleen naar jezelf en goed letten op de uitvoering

Naruto

Comment

je cortisol wordt hoog als je lang traint.
      En geniet er van dat je na 40 minuten al dipt... zorgt voor meer vetverbranding :P

Verder eet je misschien gewoon te weinig
      Fear is the mind killer

Comment

zit met een vet percentage van 6% dus dat moet zeker niet omlaag. is caffeine eignlk goed voor de spieropbouw, of werkt het eerder catabolisch op langere termijn?
        powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

Weer dat cortisol fabeltje dat je niet langer dan 1 uur moet trainen....onzin zeg.
          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

@Ashley: Heb jij iets van een onderbouwde tegenwerping tegen de gangbare gedachte dat je niet te lang moet trainen?

Ik neem aan dat je het er wel mee eens bent dat je cortisol zal toenemen tijdens trainen... en dat je niet wilt dat je cortisol te hoog wordt, aangezien hoog cortisol zorgt voor vet en spiereiwit afbraak.

Als je na 40 minuten energie te kort komt... en je BF is 6% -> VEEL meer eten
            Fear is the mind killer

Comment

Train zelf altijd 1.15 tot 1.30 uur.

Kan niet bepaald zeggen dat het me gains in de weg staat.

@vraag van TS gewoon een bord pasta anderhalf uur voor je training naar binnen werken
              You can be part of my meal tonight.

Comment

Heb jij een onderbouwde tegenwerping die het tegendeel bewijst?

Comment

pre workout is bij mij het sterkst tot een uur in de training als ik hem voor het eerst pak..
                  na paar doseringen steeds minder lang....

Goed eten voor de training (uur op voorhand pasta eten)

Comment

@Ashley... even zitten zoeken. Nog niet perse iets kunnen vinden over waarom 1 uur.

Maar:
                    Cortisol stijgt absoluut bij inspanning (alle vormen van stress. fysieke inspanning is stress voor je lijf)
                    Er zit een vertraging in de reactie van cortisol. Oftewel... het gaat nog niet meteen omhoog als je gaat trainen.
                    Cortisol zorgt voor spiereiwit afbraak.

Ik kan me zo voorstellen dat pas na 1 uur trainen je cortisol noemenswaardig omhoog gaat dat je katabool wordt. Het is sowieso logisch gezien de aard van cortisol om je training zo kort mogelijk te houden (zo snel mogelijk weer anabool te worden)

Maar ik zal nog even een keertje verder zoeken of ik meer kan vinden over die grens rond de 1 uur trainen

Wel heel fijn hoor dat jij telkens kritische vragen blijft stellen en aanzet om al die aannames kritisch te onderzoeken. Maar het kost wel een hoop tijd :P
                    Fear is the mind killer

Comment

Cortisol is geen fabeltje. Maar de meesten hier hoeven zich nog lang niet druk te maken hierover. Het valt onder het kopje: "Pas druk om maken als je de stats van een pro benaderd".

Comment

cortisol neemt toe naarmate koolhydraat voorraden in bloed, lever en spieren afnemen (je lichaam gaat extra glucose uit eiwitten vrijmaken middels cortisol. cortisol is dus hoog sochtends en bijvoorbeeld na een training).

dus koolhydraatinname voor de training, en de aard van de training zijn beiden van invloed. je verbrand veel minder in een uur als je low reps met lange rust doet. je kan dan hooguit in een uur 12-15 sets doen, en verbrand minder glycogeen per set.

dus hoelang iemand kan trainen voor cortisol waarden een rol beginnen te spelen, is afhankelijk van hoeveel koolhydraten beschikbaar zijn. En natuurlijk hoeveel koolhydraten je verbruikt per uur met je trainingvorm.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Dat het geen fabeltje is dat snap ik.....maar dat je minder dan een uur moet trainen anders gaat cortisol je progressie in de weg zitten is wel een fabeltje.

Normaal gesproken heb je genoeg reserve om langer dan een uur te kunnen trainen. Hoeveel verbrand je in een intense work out van een uur?....600-700kcal.
                          Dat zijn 150-175 gram kh. In een bulk heb je ruim voldoende reserve....in een cut zal dat een stuk minder zijn. Waarschijnlijk is het cortisol verhaal in een cut wat meer van toepassing omdat je dan minder reserve hebt.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            cortisol neemt toe naarmate koolhydraat voorraden in bloed, lever en spieren afnemen (je lichaam gaat extra glucose uit eiwitten vrijmaken middels cortisol. cortisol is dus hoog sochtends en bijvoorbeeld na een training).

dus koolhydraatinname voor de training, en de aard van de training zijn beiden van invloed. je verbrand veel minder in een uur als je low reps met lange rust doet. je kan dan hooguit in een uur 12-15 sets doen, en verbrand minder glycogeen per set.

dus hoelang iemand kan trainen voor cortisol waarden een rol beginnen te spelen, is afhankelijk van hoeveel koolhydraten beschikbaar zijn. En natuurlijk hoeveel koolhydraten je verbruikt per uur met je trainingvorm.
                            Dat cortisol toeneemt na een training begrijp ik, maar waarom zou cortisol ook hoog zijn s ochtends? Je lichaam verbruikt relatief gezien meer glucose naarmate de intensiteit van een activiteit toeneemt. Aangezien slapen zowat het minst intensieve is wat je kan doen zullen je glucosevoorraden s nachts toch amper aangesproken worden? Of zijn er nog andere factoren die meespelen ivm cortisol buiten glucose?
                            @ ketIF

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
                              Dat cortisol toeneemt na een training begrijp ik, maar waarom zou cortisol ook hoog zijn s ochtends? Je lichaam verbruikt relatief gezien meer glucose naarmate de intensiteit van een activiteit toeneemt. Aangezien slapen zowat het minst intensieve is wat je kan doen zullen je glucosevoorraden s nachts toch amper aangesproken worden? Of zijn er nog andere factoren die meespelen ivm cortisol buiten glucose?

in de ochtend is het om een aantal redenen hoog:
                              1 ga ervan uit dat je een normale nacht maakt dus 7 a 8uur geslapen, dus je hebt 7 a 8uur niks gegeten.
                              2 in je slaap moet het lichaam zich weer helemaal herstellen om de volgende dag weer fit voor de dag te komen, dit vraagt natuurlijk veel voedingsstoffen.

verder ga ik nog verder dingen erover zoeken
                              Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X