Ketogeen dieet; meningen over voeding en training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by sf01 View Post
    Dat maakt het op zich niet een probleem... aangezien eiwitten ook prima brandstof zijn
    De bedoeling van het keto-dieet is dat het je lichaamsvet als brandstof gaat gebruiken. Daarom moet je die eiwitten omlaag schroeven.

Goeie vervangers zijn half-om-half gehakt, ontbijtspek(hier zit in verhouding veel vet in). Probeer eens je vvm x 2,2 te doen, en de rest van de kcal vul je op met vetten.

Comment

varken = bad. koe/kip = goed. Bovendien is spek en h/h gehakt niet perse het meest fijne soort vet wat je binnen wilt krijgen.

En ik zie niet waarom je je eiwit intake moet verlagen om lichaamsvet als brandstof te gebruiken. Maar moet zeggen dat ik me nog niet heel erg heb verdiept in het ketogenic diet.
      Fear is the mind killer

Comment

ik vind helemaal niet dat je hoog qua eiwitten zit. in het boek the ketogenic diet wordt ook duidelijk uitgelegd, dat wanneer je heel laag in carbs gaat, dat je hersenen in het begin nog onvoldoende kunnen functioneren op ketonen.

Om dus toch aan de juiste hoeveelheid glucose te komen voor de hersenen (100g), zal je lichaam in de eerste periode een groter deel van de eiwitten verbranden om toch voldoende glucose te verkrijgen.

je proteine behoefte is dus in de initiele fase van het dieet (eerste 3 weken), een 50g hoger als normaal. na deze beginfase zou ik het op 200g per dag houden.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Je zou voor nog betere resultaten Mitotropin of Stacker4 kunnen gebruiken. Als dat erbij zou kunnen passen natuurlijk

Comment

varken = bad. koe/kip = goed. Bovendien is spek en h/h gehakt niet perse het meest fijne soort vet wat je binnen wilt krijgen.
            Volgens een andere site maakt dit niet zo heel veel uit.
            Hier een lijst waar je uit kan kiezen van verschillende voedingsmiddelen.

Rood vlees: Rijk aan proteïne en cholesterol. Rood vlees is de basis van een ketogeen dieet. Het helpt spieropbouw & vetverlies en voorziet je van energie. Het grootste deel van je dieet komt best uit rood vlees. Enkele voorbeelden: Paardenvlees, rund, varken, lam, hamburgers, gedroogd vlees, spek, worst, salami, ham, …

Gevogelte: Wit vlees is minder vet maar is nog steeds een goede eiwitbron. Je kan het eten omwille van variëteit, maar vergeet niet dat je dierlijke vetten nodig hebt. Het donkere vlees en de huid eten is een optie. Enkele voorbeelden: Kip, kalkoen, eend, gans, hamburgers (gevogelte), fazant, …

Vis: Rijk aan eiwitten en omega-3 vetzuren. Vette vis kan je helpen vet te verliezen en verhoogt je testosteron. Vis is een betere keuze als gevogelte. Indien je niet van vis houdt, neem dan visolie supplementen. Enkele voorbeelden: Ansjovis, haring, makreel, zalm, sardines, forel, baars, tonijn, …

Schelpdieren: Idem als vis. Enkele voorbeelden: Krab, kreeft, mosselen, garnalen, inktvis (niet gepaneerd!), zeevruchten, …

Zuivel: Eieren zijn naast rood vlees de beste bron van eiwitten en verzadigde vetten. Kaas is ook een goede keuze. Eet hele eieren en kaas voor snacks, kaas bvb boven op vlees & groenten. Enkele voorbeelden: Eieren, alle soorten kaas, slagroom (niet-gesuikerde), whey-shake (alhoewel een shake niet echt nodig is met al dat vlees),

Comment

@kingpin tja... de meeste mensen/onderzoeken kijken alleen in hun eigen straatje.
              Varkensvlees is gewoon een stuk minder gezond. En het maakt echt wel uit welk vet je van een dier eet.

Doe lekker wat je zelf wilt... maar voor mij geen varkensvlees.
              Doet me denken aan de discussie in pulp fiction:

Vincent: Want some bacon?
              Jules: No man, I don't eat pork.
              Vincent: Are you Jewish?
              Jules: Nah, I ain't Jewish, I just don't dig on swine, that's all.
              Vincent: Why not?
              Jules: Pigs are filthy animals. I don't eat filthy animals.
              Vincent: Bacon tastes gooood. Pork chops taste gooood.
              Jules: Hey, sewer rat may taste like pumpkin pie, but I'd never know 'cause I wouldn't eat the filthy motherfucker. Pigs sleep and root in shit. That's a filthy animal. I ain't eat nothin' that ain't got sense enough to disregard its own feces.
              Vincent: How about a dog? Dogs eats its own feces.
              Jules: I don't eat dog either.
              Vincent: Yeah, but do you consider a dog to be a filthy animal?
              Jules: I wouldn't go so far as to call a dog filthy but they're definitely dirty. But, a dog's got personality. Personality goes a long way.
              Vincent: Ah, so by that rationale, if a pig had a better personality, he would cease to be a filthy animal. Is that true?
              Jules: Well we'd have to be talkin' about one charming motherfuckin' pig. I mean he'd have to be ten times more charmin' than that Arnold on Green Acres, you know what I'm sayin'?
              Fear is the mind killer

Comment

@kingpin tja... de meeste mensen/onderzoeken kijken alleen in hun eigen straatje.
                Varkensvlees is gewoon een stuk minder gezond. En het maakt echt wel uit welk vet je van een dier eet.
                Zelf eet ik alleen 50 gr ontbijtspek per dag, voor de rest haal ik geen vetten uit varkensvlees. De rest van mijn vetten haal ik uit: tonijn, eieren, kaas, mayonaise en kipfillet.

Comment

Vincent: Want some bacon?
                  Jules: No man, I don't eat pork.
                  Vincent: Are you Jewish?
                  Jules: Nah, I ain't Jewish, I just don't dig on swine, that's all.
                  Vincent: Why not?
                  Jules: Pigs are filthy animals. I don't eat filthy animals.
                  Vincent: Bacon tastes gooood. Pork chops taste gooood.
                  Jules: Hey, sewer rat may taste like pumpkin pie, but I'd never know 'cause I wouldn't eat the filthy motherfucker. Pigs sleep and root in shit. That's a filthy animal. I ain't eat nothin' that ain't got sense enough to disregard its own feces.
                  Vincent: How about a dog? Dogs eats its own feces.
                  Jules: I don't eat dog either.
                  Vincent: Yeah, but do you consider a dog to be a filthy animal?
                  Jules: I wouldn't go so far as to call a dog filthy but they're definitely dirty. But, a dog's got personality. Personality goes a long way.
                  Vincent: Ah, so by that rationale, if a pig had a better personality, he would cease to be a filthy animal. Is that true?
                  Jules: Well we'd have to be talkin' about one charming motherfuckin' pig. I mean he'd have to be ten times more charmin' than that Arnold on Green Acres, you know what I'm sayin'?
                  Hehehehehe

Lees dit eens eventjes door SF:

The WeighTrainer - Dietary Fats, Prostaglandins and Hormones
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Kev me pc begint gelijk te spacen als ik op die link klink over een..

"Straight outta gym"

Comment

Ok wacht.

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...ones-part.html
                      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

ik moet het nog ff grondig doorlezen (wat een lap tekst)...maar ik had het niet eens zozeer over het verschil tussen verzadigd en onverzadigd. Ik ben ook absoluut van mening dat dierenvet prima is.

Maar daar zit voor mij nog wel verschil in, wat voor vet van een dier... en van welk dier.
                        Er is grondig onderzoek gedaan naar de hoeveelheid bacterien en afval stoffen in vlees. In varkensvlees zitten veel en veel meer bacterien. Zelfs veel meer in bereid varkens als in onbereid rundvlees bijvoorbeeld.

Verder slaan mensen ook afvalstoffen in hun lijf op in het vet. Die bijvoorbeeld vrij komen tijdens vasten. Dit geldt voor dieren natuurlijk ook. Bij mensen is buikvet vooral 'slecht' vet, bij en rond je spieren is heel anders. Met spek... eet je juist het vet van de buik en rug van een varken. Echt de vetophopingen zeg maar.

Maarja... ieder zijn ding
                        Fear is the mind killer

Comment

@ Brambo ... Is dit wat voor een UB/LB schema ?

Zondag: Cardio

Maandag: Lower body

Squats 4x10
                          Leg extensions 4x10
                          Leg curl 4x10
                          Leg press 4x10
                          Seated calf raises 6x15

Dinsdag: Upper body

Bench press 4x10
                          Flyes 3x10
                          Lat pull down 3x10
                          Dumbell rows 3x10
                          Tricep push down 2x15
                          Military press 3x10
                          Lat. Raises 3x10
                          Barbell curl 2x15

Vrijdag: Depletion training

Leg curl
                          Leg press
                          Incline Benchpress
                          Benchpress
                          Tricep push down
                          Lat pull down
                          Cable rows
                          Upright rows
                          Barbell curl

Alles 3x15

Comment

Ben nu bezig met de vijfde dag en voel me prima; ook de workouts gingen goed.

Nu wil ik eigenlijk, om beter in ketose te komen, komend weekend nog geen refeed doen, maar pas volgende vrijdag.
                            Het lijkt me dan niet logisch om as. vrijdag al een depletiontraining te doen.

Of kan ik beter toch gewoon as. vrijdag al refeed doen ?

Comment

gewoon houden aan de richtlijnen van het dieet. de refeed heeft een belangrije functie, en deze kleiner maken of overslaan is het domste wat je kunt doen. als je het wel doet, zal kracht en spiermassa vrij snel verloren gaan.
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                                gewoon houden aan de richtlijnen van het dieet. de refeed heeft een belangrije functie, en deze kleiner maken of overslaan is het domste wat je kunt doen. als je het wel doet, zal kracht en spiermassa vrij snel verloren gaan.
                                Lyle raadt in zn boek aan om de eerste week geen refeed te doen, om beter in ketose te raken. Ik deed het ook zo, ook met depletiontraining.
                                @ ketIF

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X