formule basisbehoeften

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• formule basisbehoeften

hey, door wat te lezen heb ik tog al kunnen berekenen hoe ik mijn basisbehoeften moet uit rekenen met een formule en die zijn namelijk.

66+ (78x13.7) +(172x5) - (21x6.8) = 1851.8

nu is mijn vraag: de kg die je moet in vullen moet dit je vvm zijn? of je gewone gewicht? anders word het zo:

66 + (62.6 x 13,7) + (172 x 5) - (21x 6,8) = 1640.8

gewoon je totaalgewicht denk ik?

Formule van Harris-Benedict
    Bij de formule van Harris-Benedict wordt gebruik gemaakt van je gewicht, je lengte en je leeftijd om je BMR te berekenen. Het enige dat niet wordt meegenomen is je LBM.
    De berekening is als volgt:
    Mannen: BMR= 66 + (13.7 * gewicht in kilo's) + (5 x lengte in cm) - (6.8 x leeftijd in jaren)
    Vrouwen: BMR= 655 + (9.6 * gewicht in kilo's) + (1.8 x lengte in cm) - (4.7 x leeftijd in jaren)
    Met behulp van de volgende activiteitsniveaus kan je onderhouds-caloriebehoefte worden berekend, oftewel: hoeveel moet je eten met jouw BMR en jouw activiteitsniveau om niet aan te komen en niet af te vallen?
    1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
    2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
    3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
    4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
    5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9

Bereken Jouw Caloriebehoefte | GIANT! Fitness & Bodybuilding
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

meeste rekensommetjes gaan inderdaad gewoon uit van totale gewicht.
      Er zijn er volgens mij ook wel een paar die specifieker op VVM gebaseerd zijn. Deze zijn ongetwijfeld accurater. Zeker als je een beetje buff bent
      Fear is the mind killer

Comment

Formule van Katch-McArdle
        Bij de formule van Katch-McArdle wordt geen onderscheid tussen mannen en vrouwen gemaakt.
        Waarom niet?
        Heel eenvoudig: het verschil tussen mannen en vrouwen is gelegen in het verschil in spiermassa. Als je die spiermassa (LBM) weet, dan is er geen verschil meer nodig in de berekening! Vet verbrandt geen calorieën dus de berekening gaat alleen maar uit van je spiermassa.

Je LBM wordt berekend aan de hand van je gewicht en je vetpercentage. Dat vetpercentage moet je dan natuurlijk wel weten! Hoe kom je daar aan?

Je vetpercentage kun je het beste - laten - opmeten met een huidplooimeter.

Ga niet uit van weegschalen met een vetpercentagemeter (berekent alleen het percentage van je onderlichaam) of een vetmeter die je in je handen moet houden (berekent alleen het percentage van je bovenlichaam). Laat je percentage meten door een deskundige!

De formule van Katch-McArdle is als volgt:
        BMR = 370 +(21.6 * LBM in kg)

Ook bij deze formule kan je onderhouds-caloriebehoefte worden berekend. Maak daarvoor gebruik van de lijst de Formule van Harris-Benedict
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X