Postworkout glycogeen herstel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Postworkout glycogeen herstel

Ik weet dat onderzoeken elkaar tegenspreken, maar wilde toch even deze in het voordeel van koolhydraat + eiwit plaatsen

Het artikel is te lang om in z'n geheel te pplaatsen dus heb ik er de conclusies uitgelicht en de link erbij geplaatst

Influence of differing macronutrient intakes on muscle glycogen resynthesis after resistance exercise . B. D. Roy and M. A. Tarnopolsky

http://jap.physiology.org/cgi/content/full/84/3/890

Is is een lang abstract, maar even de uitkomst

Both the CHO/Pro/fat and CHO conditions resulted in similar rates of muscle glycogen resynthesis. These were considerably higher than those observed for the Pl condition (both Ex + Con legs). The rates of resynthesis in the present study were similar to those observed after endurance exercise (21).

In the study by Zawadzki et al. (21), it was found that a combined CHO/Pro supplement resulted in a rate of muscle glycogen resynthesis greater than for either CHO or Pro alone. However, this combined CHO/Pro supplement was the individual CHO supplement added to the Pro supplement, thus resulting in a supplement with a 42% greater energy content. The finding that the isoenergetic conditions in the present study resulted in similar rates of muscle glycogen resynthesis suggests that total energy consumed postexercise is also an important factor in the resynthesis of glycogen. The attenuated rates of muscle glycogen resynthesis observed with the Pl condition demonstrated the importance of energy and macronutrient intake after resistance exercise.

Maw een kombinatie van koolhydraten, eiwit en vet vult spierglycogeen net zo goed aan als alleen koolhydraten.
    Waarbij je door de combinatie te gebruiken ook direct de aminopoel aanvult !

Dus toch maar wel koolhydraat EN EIWIT na de training ? ! ? !
    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Niets nieuws lijkt me zo alleen jammer dat ze niet onderzocht hebben wat het effect was geweest op een oudere man van rond de 30. schijnt dat er daar wat andere gegevens voor gelden dan jongere personen rond de 20.

ik blijf bij het idee direct na de training snelle koolhydraten en na een uur eiwitten...
    maar goed ben ook al 31 dan

Comment

Ik doe het nu een poosje, koolhydraten en eiwitten en moet zeggen dat het goed bevalt. Ben zelf ook wat "ouder" maar voor mij werkt het.

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Ik neem ook direct na de training koolhydraten en eiwitten tesamen, ik drink eerst een appelsiensap (vers geperst) en dan een protein drankje, en het bevalt me prima.

grtz
        stil growing

Comment

net stukkie. Ik doe ook gewoon altijd koolhydraten gelijk gevolgd door whey. Ik zou ook wel eens willen weten hoe het is om tijdens de training al koolhydraten te nemen (moet je dan ook daarna nog wat koolhydraten nemen)
          I live to end the game

Comment

Ik neem altijd me koolhydraten tijdens me training. Een liter water met (0,8 g/kg lichaamsgewicht) 60 gram dextrose. Na me training direct een wheyshake, gemixt met melk.

Voor mij werkt dit prima, maar ben ook nog maar een maandje of 7 bezig met trainen, en dan schijn je het makkelijkst/snelst te groeien.....

Zonder koolhydraten tijdens me training wordt ik sneller duizelig, en kan ik minder hard trainen. Dit kan natuurlijk ook psychisch zijn...  

Mind over Matter.... Focus is everything!

Comment

Wat eet je een uur voor je training?

Greets...
              Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

ongeveer 2 uur voor het trainen eet ik kip met rijst en dat in diverse smaken met verschillende groenten.
                Verder neem ik carbo drank tijdens de training net zoals Phreak anders word ik duizelig.

Comment

Originally posted by [b
                  Citaat[/b] (Adonis @ Apr. 21 2004,20:55)]net stukkie. Ik doe ook gewoon altijd koolhydraten gelijk gevolgd door whey. Ik zou ook wel eens willen weten hoe het is om tijdens de training al koolhydraten te nemen (moet je dan ook daarna nog wat koolhydraten nemen)
                  Als je tijdens de training koolhydraten neemt moet je oppassen dat je na de training niet teveel meer neemt want die dat je tijdens de training hebt genomen zijn meestal nog niet helemaal opgebruikt, wat aanleiding kan geven van vet opslagen als je teveel kh neemt.

Ik dronk vroeger ook altijd koolhydraten tijdens de training en erna en vondt dat ik vetter werdt, ik had toen ook de gedachte dat ik zwaarder kon gaan tijdens de training maar is zo niet, zat gewoon in het kopje.

grtz
                  stil growing

Comment

ik wil tijdens mn massakuur later dit jaar koolhydraten tijdens training nemen. Maar hoeveel nam jij dan altijd snipke??
                    I live to end the game

Comment

Bij ons op de fitness kan je van die drankjes kopen ultra fuel noemt het denk ik en er zat 100gram koolhydraten in, wat redelijk veel is maar ik dronk dat gewoon leeg en achter de training nog een glas vers geperste appelsiensap.

grtz
                      stil growing

Comment

Ik heb al behoorlijk veel geexpirimenteerd met post-workout nutrition. Ontbijtkoek met honing, en later trage eiwitten. Dextrose met glutamine. En nu dextrose met whey. En nog wel meer (soms vreemde) combinaties.

Wat nou het beste werkt kan ik niet echt zeggen. Maar koolhydraten na de training werken voor mij wel wat betreft herstel. Zonder koolhydraten na de training herstel ik minder snel.

In amerika zijn ze ook nogal pre-workout gericht. Allerlei shake's die je ook voordat je begint zou moeten gebruiken. Dit lijkt mij zelf niet prettig. Ik eet een grote maaltijd een uur voor het trainen en soms komt het trainen/eten niet met elkaar uit, en dan eet ik een half uur voor het trainen een klein beetje. Trainen op een nog enigzins volle maag is echt niet prettig. En veel water drinken tijdens het trainen doe ik ook niet meer, daar werd ik echt misselijk van.
                        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

ik doe zelf combo van dextrose en whey en lijnzaadolie en werkt perekt vind ik zelf.
                          eat eat eat and look like a freak!

Comment

@ Mr. C

Meestal eet ik een uurtje( of iets langer) voor me training een bak kwark (500g) of een blikje tonijn (140 g) met een banaan.

Omdat ik meestal 's avond( 21.00 uur) train neem ik ook vaak een bakkie koffie voor het trainen.

groeten.....
                            Mind over Matter.... Focus is everything!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X