ipv dextrose

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ipv dextrose

beste leden,

Stel mijn dextrose is op en ik wil graag snelle carbs na het trainen.
    Gister zag ik magere aardbeienyoghurt bij ons in de koelkast staan en ik zag dat daar 15,5 gr koolhydraten in zater waarvan 15,5 suikers.

een halve liter aardbeienyoghurt NA het trainen voor snelle suikers lijkt mij dus een goeie vervanging voor als je dextrose op is

wat vinden jullie?

mvg
    If you do what you always did, you will get what you always got !

Originally posted by richard21 View Post
    beste leden,

Stel mijn dextrose is op en ik wil graag snelle carbs na het trainen.
    Gister zag ik magere aardbeienyoghurt bij ons in de koelkast staan en ik zag dat daar 15,5 gr koolhydraten in zater waarvan 15,5 suikers.

een halve liter aardbeienyoghurt NA het trainen voor snelle suikers lijkt mij dus een goeie vervanging voor als je dextrose op is

wat vinden jullie?

mvg
    aardbeienyoghurt zijn de foute suikers die je niet na een training naar binnen wil hebben gewerkt.
    banaan of druiven zijn dan de beste optie's als je het uit je normale voeding wilt halen.
    Make it happen, shock everyone!

Comment

lijkt me niet zoon goede oplossing. ik persoonlijk zou voor melk gaan.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

google eens op glycemische index. Dan kom je veel producten tegen met een hooge glycemische index, dat zijn de snelle suikers.
        Wanneer de suikers uit de aardbeien yoghurt toegevoegde suikers zijn gaat het vaak om sucrose of om fructose/glucose stroop. Dat laatste kun je het beste uit je dieet laten. Sommige fuityoghurts hebben geen toegevoegde suikers maar bezitten alleen de fruitsuikers, dit zijn suikers met een lage glycemische index en geven niet de effecten van snelle koolhydraten.

Dus analyseer het etiket en bepaalde glycemische index van de suikers, en je ziet of het gaat om snelle suikers.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
          lijkt me niet zoon goede oplossing. ik persoonlijk zou voor melk gaan.
          volle chocomelk

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
            banaan of druiven zijn dan de beste optie's als je het uit je normale voeding wilt halen.
            Daarin zit fructose, een trage suiker die ook alleen maar door de lever omgezet kan worden.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
              Daarin zit fructose, een trage suiker die ook alleen maar door de lever omgezet kan worden.
              fructose zit bijna in al ons voedsel, daarbij wegen de voordelen van een stuk fruit zwaarder dan de kleine hoeveelheid fructose wat erin dat stukje fruit zit.
              als je moet kiezen om je fruit in te delen, dan liever na de training of in de ochtend.
              daarbij zijn er altijd wel beter alternatieve voor fruit, ik vind fruit passen bij een gezonde levenstijl
              Make it happen, shock everyone!

Comment

Zorg gewoon dat je genoeg dextrose in huis hebt, is toch niet zo moeilijk:P
                http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
                  fructose zit bijna in al ons voedsel, daarbij wegen de voordelen van een stuk fruit zwaarder dan de kleine hoeveelheid fructose wat erin dat stukje fruit zit.
                  als je moet kiezen om je fruit in te delen, dan liever na de training of in de ochtend.
                  daarbij zijn er altijd wel beter alternatieve voor fruit, ik vind fruit passen bij een gezonde levenstijl
                  Dat ben ik met jou eens. Met mijn opmerking doelde ik op het feit dat fructose een lage glycemische index heeft mbt de vraag van de TS over snelle koolhydraten na de training. Fruit volstaat dan niet, maar is inderdaad onmisbaar in een gezonde levensstijl.

Comment

had ergens gezien dat er in 1 banaan maar 3gr fructose zit van de 20gr snelle suikers?
                    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
                      had ergens gezien dat er in 1 banaan maar 3gr fructose zit van de 20gr snelle suikers?
                      Ik dacht 50/50 glucose/fructose

Comment

ben het helemaal eens met erik. ivm fruit is wel goed en gezond en past in een gezond eetpatroon, maar na een training kan ik me zo tientallen dingen bedenken die beter zijn. en in dat opzich zou ik niet voor fruit kiezen post workout, maar eerder bij mijn ontbijt.

@kojak: ja zit niet veel fructose in een banaan. volgens mij 2-3g van de 22g koolhydraten die in een banaan van 120g zit. (dat is iets van 10% fructose vergeleken met een appel waarvan ongveer 50% van de koolhydraten uit fructose bestaan).

ikzelf heb altijd wel dextrose in huis, chocomel bijna nooit. melk altijd. dus voor mij persoonlijk zou een vervanging wellicht een halve liter melk + een banaan zijn.

OF: whey shake + witbrood

(ben verkeerd geinformeerd door iemand die zelf fructose intollerant is. heb net zelf even gekeken, en er zit 5.6g fructose in een banaan van 120g. dat betekent dat grofweg een kwart van de suikers uit een banaan fructose zijn. naja iig nog altijd beter als menig ander fruit).
                        Last edited by dynobet; 06-01-2011, 15:26.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Vitargo oid is een goede oplossing als je persee na de training aan de carbs wil.

Banaan van ca 118gr heeft:
                          bijna 28gr CHO
                          waarvan ca 22gr suikers
                          9gr monosaccharides
                          12,3 gr disaccharides
                          en erg veel lekkere ingrediƫnten die je erg goed kan gebruiken.
                          bron: WHFoods: Banana
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet Ā©

Comment

google eens op glycemische index. Dan kom je veel producten tegen met een hooge glycemische index, dat zijn de snelle suikers.
                            Wanneer de suikers uit de aardbeien yoghurt toegevoegde suikers zijn gaat het vaak om sucrose of om fructose/glucose stroop. Dat laatste kun je het beste uit je dieet laten. Sommige fuityoghurts hebben geen toegevoegde suikers maar bezitten alleen de fruitsuikers, dit zijn suikers met een lage glycemische index en geven niet de effecten van snelle koolhydraten.

Dus analyseer het etiket en bepaalde glycemische index van de suikers, en je ziet of het gaat om snelle suikers.

Okee dus als ik het goed begrijp moet je onderschijd maken in :

-sarcose (gewone suikers)
                            -fructose ( fruit enz )
                            -glucose (snelle koolhydraat voor na training o.a dextrose)

Am i right?
                            If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Originally posted by richard21 View Post
                              Okee dus als ik het goed begrijp moet je onderschijd maken in :

-sarcose (gewone suikers)
                              -fructose ( fruit enz )
                              -glucose (snelle koolhydraat voor na training o.a dextrose)

Am i right?
                              Ja. Er is nog een groep, Fructose-glocosestroop (siroop). Dit zit in heel veel producten en zou je zoveel mogelijk moeten mijde. Fructoses in deze grote hoeveelheden is erg slecht, het blokkeerd zelfs bepaalde enzymen in het (vet)metabolisme.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X