Afwisseling in voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afwisseling in voedingsschema

Vroeg me af of er hier veel mensen zijn die regelmatig wat afwisselen in voeding. Het lijkt me niet zo gezond om structureel voor een langere tijd hetzelfde te eten, en vroeg me af of jullie uberhaupt ooit wat veranderen.
    Afwisselen in groenten doe ik in ieder geval wel.

Ik werk in de buitendienst dus de middelen die ik kan gebruiken zijn vrij beperkt. Ik eet bijvoorbeeld 2 blikken tonijn per dag, daar zullen wel zware metalen e.d. inzitten dus zou mooi zijn als ik die een keer tijdelijk kan vervangen. (niet door kip, eet koud ook heel langzaam weg)

Smaak boeit me niet, het enige wat ik wil is dat het redelijk soepel weg te eten is. Eet voor de gains, niet omdat ik zo geniet van een bak kwark of blikje vis. Hoop dat ik wat inspiratie op kan doen uit jullie "afwisselingen". Elke suggestie is welkom

Zolang je schema goed is neem ik aan dat je er zo min mogelijk in wijzig.
    Zolang het gezonde voeding is lijkt het mij geen probleem qua gezondheid zeg maar.
    Wisselen met soorten vis van dezelfde waarde kan uiteraard wel..

Comment

je kan altijd een maaltijd switchen voor wat anders wat ook gezond is en ongeveer dezelfde ekv heeft.

Voorbeeldje:
      ene ochtend eet je paar sneetjes brood. paar met kipfilet, en paar met pindakaas. Plus een wat melk.

Andere ochtend eet je havermout, met volle melk. een banaantje. en wat magere kwark.

en weer een andere ochtend eet je een suikervrije muesli met volle melk. en een casseine shake.

als je een beetje speelt met de verhoudingen en hoeveelheden van de producten, kun je zorgen dat deze maaltijden evenveel kcal bevatten en dezelfde ekv.

je hebt dan elke ochtend een keuze uit drie soorten ontbijt.
      (en hetzelfde kun je uiteraard doen voor je middag of avondmaaltijden. ene keer risotto met biefstuk. de andere keer stampot en een bakje kwark met nootjes als toetje. en weer een andere keer een wokschotel met groente kip noten en rijst. beetje spelen met de hoeveelheden, en klaar).

zo kun je elke dag anders eten dan je schema (als je dat die dag wil), en heb je volop keuze. terwijl je wel dezelfde ekv, en kcal binnenkrijgt. en voor je gains maakt het dus geen verschil.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik eet in grote lijnen elke dag hetzelfde, maar varieer wel in groente bijvoorbeeld, of in vissoorten.
        Veel mensen vinden het lastig om elke dag hetzelfde te eten, maar op zich heb ik daar geen moeite mee.
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik eet ook elke dag hetzelfde voor een x aantal maanden, wel variatie mbt tot avondeten natuurlijk. Na een aantal maanden wordt het zo 1tonig dat ik mezelf niet meer kan motiveren om het naar binnen te krijgen hehe, dus dan verander ik mijn schema weer.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X