Wat kan ik aanpassen om een lager vetpercentage te krijgen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat kan ik aanpassen om een lager vetpercentage te krijgen?

Hallo allemaal,

Al jaren eet ik eigenlijk substantieel te weinig, toch is er de laatste paar jaar een aantal kilo aangekomen die ik niet echt goed weet te verklaren.
    Korte geschiedenis, ik ben begonnen op mijn 18 met regelmatig krachttraining. Ik begon toen op een gewicht van 65 kilo. Nu ben ik 22, 1,84 lang en weeg ik 85 kilo. Het grootste gedeelte gewicht dat erbij is gekomen komt toch wel door toename van spieren en verandering van lichaamsbouw.
    Ik hou me totaal niet bezig met juist eten en tellen van calorien etc, maar ik zal eerst even opsommen wat ik gemiddeld per dag eet:

9.00 uur 1 bruin broodje met kipfilet

12.00 uur 1 bruin broodje kipfilet, 1 bruin broodje filet americain

17.00 Wat de pot schaft, (denk aan aardappels, boontjes, stukje vlees, appelmoes) met als toetje magere yoghurt.

20.00 Koffie zwart, soms met een koekje.

Dit eet ik nu al 1,5 jaar lang van maandag tot vrijdag. (ja ontzettend saai, maar ik hecht niet zoveel waarde aan lekker eten en vind dit goed te doen.)

Op zaterdag en zondag is dit iets afwisselender, dan zit er vaak een kop soep bij en op zondagavond is het avondeten friet.

Iedere donderdagavond (vaste kroegavond) drink ik gemiddeld een biertje of 15, met ongeveer de helft van de tijd een durum doner 's nachts.

Volgens mij eet ik nu dus al een hele tijd substanstieel te weinig voor mijn lengte/leeftijd. Dit doe ik niet om af te vallen ofzo, maar ik heb gewoon niet meer behoefte aan eten. Wel vraag ik mij af hoe het komt dat ik toch nog veel vet, mn bij mijn buik heb. Zeker als je weet hoeveel ik sport in de week: 2x in de week krav maga, 2 keer in de week basketball, 3 keer in de week krachttraining.

Wat kan ik nog veranderen aan mijn eetgewoonten op toch iets strakker te worden. Ik ben niet zo'n calorieteller dus simpele tips zijn al welkom. Is het misschien zo dat ik juist meer moet gaan eten omdat mijn lichaam nu juist opneemt wat het opnemen kan? Die biertjes wil ik wel graag behouden, maar voor de rest wil ik veel doen om een wat lager vetpercentage te krijgen.

Enfin, alvast bedankt voor jullie tips

reken eerst je behoefte uit.
    dat kun je doen doormiddel van deze site: Bereken Jouw Caloriebehoefte | GIANT! Fitness & Bodybuilding

neem de formule van harris-benedict.
    daarna kom je op je behoefte uit, maak aan de hand daarvan een voedingschema, eerst 300 onder je behoefte kijk hoe dat gaat, als dat moeilijk gaat dan 500kcal onder je behoefte, maar ga nooit lager dan 500 kcals onder je behoefte zitten.

dan nog een goed trainingschema met cardio na je KT, niet overdreven lang.
    begin eerst met 15 min HIIT en volgens mij moet het dan wel goed komen met jou
    Make it happen, shock everyone!

Comment

Ondanks dat je zegt dat je goed bent aangekomen, kan het zijn dat je door het substantieel onder je behoefte te eten (helemaal op sportdagen) heb je kans dat je lichaam vet vast gaat houden etc.

Ik denk dat je eerst je eerst weer iets meer moet gaan eten, zodat je spijsvertering weer op gang komt Je kan beginnen met 6/8 keer per dag te eten. Doe dit door een voedingsschema op te stellen waar je je aan kan houden. Stel dan een doel: je wil bijv je buikvet e.d. kwijt. Dit kan je dan doen door op een juiste manier te cutten.

Heel veel informatie staat hierover in de stickies dus neem die ook rustig even door.

Succes
      There are no shortcuts to any place worth going
      178cm 88kg BP 120kg SQ 150kg DL 160kg

Comment

Niet om onaardig tegen je te doen, maar mijn bek valt hier dus bijna van open he.

Zo weinig eten, hoe houd je het vol?

Dit is bijelkaar niet eens 1500 kcal...

Comment

Je zit op 1200 kcal per dag die bestaan uit weinig eiwitten, weinig vetten en veel koolhydraten, oftewel, je eet veel te weinig met foute verhoudingen.
          Daarbij drink je op 1 avond 15 biertjes en dat wil je zo houden.

Je wilt je VP verlagen en daarbij vraag je om hulp, maar als wij jou nou eens vertellen dat jij meer moet gaan eten met de juiste verhoudingen betekend dat ook dat jou 15 biertjes moeten komen te vervallen omdat daar in een cutschema geen rekening mee gehouden kan worden omdat daar simpelweg geen plek voor is.

Dus nogmaals, wat wil jij nou eigenlijk???
          .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
          There is no failure except in no longer trying

Comment

wat je kan aanpassen!!! nou uh?

alles. vooral veels te weinig en super ongezond op broodje kipfilet na dan.

trouwens als je zo weinig en slecht eet is het gewoon niet verantwoord om aan krachttraining te doen je pleegt alleen maar roofbouw op je lichaam en verzwakt je lichaam nogeens met krachttraining.

lees eerst maar eens sticky's en kijk bij voedingsschema's van andere mensen.
            dan kunnen we je wel weer verder helpen.

succes.
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

bereken ook eens wat jij ongeveer per dag nodig zal hebben je zult wel schrikken hoeveel jij je lichaam tekort doet.
              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

tijdlang op behoefte eten om je stofwisseling in orde te krijgen. behoefte kun je ongeveer berekenen op de site die gain is pain in zijn link had. daarbij lekker krachttrainen, en de biertjes achterwege laten.

binnen 2 maandjes, zul je:
                - meer spiermassa hebben opgebouwd.
                - stofwisseling in orde hebben gebracht.
                (vetmassa zal nog niet echt zijn afgenomen, maar dit zijn wel noodzakelijke voorbereidingen die jij moet gaan doen om effectief vetmassa te gaan verliezen).

daarna ga je behoefte -500 kcal eten. volgens een goed eetschema. (en nee, daar passen simpelweg ook geen 15 biertjes in. misschien 1-2 biertjes per week kan wel).

dan begin je langzaam aan vetmassa te verliezen. het is wellicht niet wat je horen wil. maar dit is wel de waarheid. je zult meer moeten gaan eten. betere voeding moeten gaan eten. in betere verhoudingen van ekv. en minder troep/alcohol tot je nemen.

als je dat niet wil, dan kan ik je nu al zeggen dat je dan heel erg lang kan blijven aanmodderen, maar dat de resultaten nihiel of zelfs helemaal niet aanwezig zullen zijn.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X