verz. vetten goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• verz. vetten goed?

hey allemaal,
    ik heb nu al een aantal keren gehoort dat verzadigde vetten hellemaal niet slecht zijn en dat je deze niet moet vermijden. zoals het gebruik van roomboter en volle zuivel.

dit scheint vooral goed te zijn wanneer je als doel hebt spiermassa op te bouwen.

is dit waar of moeten ik gewoon doorgaan met het eten van enkel gezonde vetten?

wel weet ik dat kokosolie wel erg gezond is als enige verz. vet, maar de rest dan?
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

je hebt alle vetzuren nodig (behalve transvetten)

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
      je hebt alle vetzuren nodig (behalve transvetten)
      maar met mate natuurlijk

Comment

verzadigd vet...meer kans op vrije testosteron...meer goede dingen die er gebeuren...prima aanvulling op onverzadigde vetten. Op niet sportdagen maak ik elke ochtend een shake waarbij er ook nog eens een 125ml ongeklopte slagroom word gemikt.

http://forum.bodynet.nl/recepten/290...jtshakeje.html
        Last edited by Falstyr; 14-01-2011, 11:02.

Comment

Of verzadigde vetten gezond of ongezond zijn, kan mogelijk pas worden beoordeeld over 10-20 jaar. Er lopen op dit moment een aantal bijzonder grote onderzoeksgroepen (200.000 tot zelfs 1.000.000 deelnemers). Resultaten uit deze onderzoeken kunnen en zullen een groot deel van de huidige kennis overhoop schoppen.

Zelf heb ik gekeken wat er in de literatuur bekend is over de effecten van boter vs margarine - en van de overige zuivelproducten - op het risico op hart- en vaatziekten, kanker, en overlijden. Daaruit blijkt dat er op deze gebieden momenteel geen onderbouwing is voor nadelige effecten van deze producten.

Ook de theorie dat verzadigd vet de kans op hart- en vaatziekten verhoogt valt hopeloos door de mand zodra je gaat kijken naar direct onderzoek over dit effect.
          Dat kokosolie gezond zou zijn, is nieuw voor mij. Dit wordt volgens mijn vooral afgeleid uit het vooronderstelde effect van het type vetzuur in de olie. Maar er is nauwelijks onderzoek gedaan naar effecten van de consumptie van kokosolie
          Voeding en kanker: canceranddiet.nl
          Voeding en gezondheid: voedingengezondheid.com

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
            hey allemaal,
            ik heb nu al een aantal keren gehoort dat verzadigde vetten hellemaal niet slecht zijn en dat je deze niet moet vermijden. zoals het gebruik van roomboter en volle zuivel.

dit scheint vooral goed te zijn wanneer je als doel hebt spiermassa op te bouwen.

is dit waar of moeten ik gewoon doorgaan met het eten van enkel gezonde vetten?

wel weet ik dat kokosolie wel erg gezond is als enige verz. vet, maar de rest dan?
            met deze zin impliceer je dus dat jij vind dat verzadigde vetten niet gezond zijn. terwijl je al meerdere malen gelezen hebt hier op het forum dat dit onzin is. Als je het dus al meermaals gelezen hebt hier, en nog steeds in de overtuiging bent dat verzadigde vetten niet gezond dan wel essentieel zijn, waarom zou je nu als we het nu weer zeggen wel geloven?
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

oja kokos vet/olie bevat 50% MCT olie. Het verschil is dat deze vetzuren sneller beschikbaar worden, en daarom kunnen ze een voordeel hebben bij bepaalde soorten dieten (low carb). maar of ze ook gezonder zijn? dat weet ik eerlijk gezegd niet.

Ik persoonlijk eet volgens mij verzadigd/onverzadigd in een verhouding 1/3 verzadigd, 2/3 onverzadigd.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

hehe goed punt dyno

De hele manier van de vraag stellen klinkt inderdaad (zeker nu ik het zo terug lees) alsof je je mening al gevormd hebt

Ik zou zeggen... verdiep je eens in hoe ze margarine maken. Dat is pas meuk.

Het blijft me verbazen hoe bepaalde uitspraken kunnen blijven hangen.
                Wat blijven de ideeën over vetten toch hardnekkig hangen zeg.
                Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by isdatzo View Post
                  Dat kokosolie gezond zou zijn, is nieuw voor mij. Dit wordt volgens mijn vooral afgeleid uit het vooronderstelde effect van het type vetzuur in de olie. Maar er is nauwelijks onderzoek gedaan naar effecten van de consumptie van kokosolie
                  Hier een interressant linkje :

info over kokosolie

lees dat ebook maar.
                  .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                  There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                    hehe goed punt dyno

De hele manier van de vraag stellen klinkt inderdaad (zeker nu ik het zo terug lees) alsof je je mening al gevormd hebt

Ik zou zeggen... verdiep je eens in hoe ze margarine maken. Dat is pas meuk.

Het blijft me verbazen hoe bepaalde uitspraken kunnen blijven hangen.
                    Wat blijven de ideeën over vetten toch hardnekkig hangen zeg.
                    Alle reclames over gezonde voeding en alles wat in supermarkten staat gaat over zo min mogelijk vetten erin omdat de link gelegd word met lichaamsvet.

ken genoeg jongens & huisvrouwen: ja ik eet gezond, ik eet geen vetten en snoep niet.
                    word tijd dat we een site maken: vettengezond.nl om aan nederland te laten zien waarom vetten gezond zijn.
                    Calisthenics / Street workout

Comment

lol idd

die zijn gezond bezig met hun ontbijtkoek, cruesli, vruchtenyoghurt en light appelsientje

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                        Alle reclames over gezonde voeding en alles wat in supermarkten staat gaat over zo min mogelijk vetten erin omdat de link gelegd word met lichaamsvet.

ken genoeg jongens & huisvrouwen: ja ik eet gezond, ik eet geen vetten en snoep niet.
                        word tijd dat we een site maken: vettengezond.nl om aan nederland te laten zien waarom vetten gezond zijn.
                        Of alá Sonja Bakker: maar dat is VEEEEEEEEEETTTTTT!!!! harstikke SSSSSSLEEEEEECHT! joh........
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

Comment

Gewoon eten met mate. Ik denk wel dat zo'n 30% van je vetten mag bestaan uit verz. vetten.

Comment

30-40% van je dagelijkse kcal behoefte besteden aan vetten is de richtlijn.

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                              Hier een interressant linkje :

info over kokosolie

lees dat ebook maar.
                              Dat bedoel ik. Geen onderzoek waarin daadwerkelijk naar de consumptie van kokosolie is gekeken.
                              Voeding en kanker: canceranddiet.nl
                              Voeding en gezondheid: voedingengezondheid.com

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X