Hoe gaan jullie verder na een dipje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe gaan jullie verder na een dipje

Hallo allemaal,

Ik zit even in een dipje. Zou gaan carb cyclen, heb dit ook gedaan, op een gegeven moment meer low carb geprobeerd omdat ik dacht dat je dan meer vet zou verbranden en spieren zou behouden. Sta elke dag op de weegschaal en dan is het vanochtend opeens zwaarder.

Hoe gaan jullie dan verder de volgende dag? Gewoon weer eten volgens schema en kijken wat de tijd brengt of ga je alles aanpassen.

Ik voel me er nu echt kut over en hebt het gevoel dat het helemaal mislukt is.

Je kunt je lichaam wel trainen enzo... maar psychisch is het toch lastiger. Ik snap ook wel waarom veel profsporters een mental coach hebben. Hoe gaan jullie om met dipjes en hebben jullie een mental coach of spuwen jullie alle shit tegen je partner/ ouders/ trainer/ dagboek of iemand anders?

1. niet elke dag op de weegschaal staan. is dom
    2. niet elke dag van plan veranderen maar een maand lang gewoon strikt zijn
    3. wij stellen ons niet aan dus hebben geen mental coach nodig en gaan ook niet zeiken tegen vrienden/partners/ouders

Comment

als de weegschaal anders aangeeft dan gehoopt ga ik realistisch na of het gek is.. meestal merk ik dan dat ik dag slecht of verkered gegeten heb, ligt dan aan mezelf, en weer opnieuw proberne

Comment

Je bent toch nog maar heel kort bezig? Of begrijp ik dat verkeerd?
        De weegschaal kan ook meer aangeven omdat je vocht vasthoudt bijvoorbeeld, door je cyclus.
        Of dat je spiermassa al wat is gaan wegen, dan word je ook zwaarder.
        Verder zou ik me inderdaad niet teveel wegen. Kijk naar je omvang, pak een meetlint, daar word je meestal wijzer van.
        En geef zeker niet te snel op! Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd.
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Afgaan op veranderingen op de weegschaal van dag tot dag is vrij zinloos. Pas als er op langere termijn iets verandert zou je eens kunnen gaan nadenken wat er aan de hand is.

En wat we doen als we in een dipje zitten? Dan openen we een topic op Bodynet onder de titel "hoe gaan jullie verder na een dipje".

Maak je niet druk. Gewoon doorgaan en alles komt goed.
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Gewoon een vette motivation video op youtube kijken en weer knallen!!
            On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

haha oki!
              Dat van de weegschaal zal ik eens over nadenken...

Comment

Originally posted by Margje View Post
                Hallo allemaal,

Ik zit even in een dipje. Zou gaan carb cyclen, heb dit ook gedaan, op een gegeven moment meer low carb geprobeerd omdat ik dacht dat je dan meer vet zou verbranden en spieren zou behouden.

je verbrand meer vet op korte termijn. op langere termijn vertraagt je stofwisseling ervan, en behoud je spieren juist minder goed. omdat ook de intensiteit van je krachttraining na zal laten. koolhydraten herladen op de juiste momenten is minimaal even belangrijk voor het gewenste effect op lange termijn.

verder is natuurlijk de vraag hoe laag je gaat op die lagere carb dagen. 100-150g is toch wel minimum. behalve als je een speciaal dieet volgt waarbij minder dan dit noodzakelijk is (KETO).

Sta elke dag op de weegschaal en dan is het vanochtend opeens zwaarder.

OF niet elke dag wegen. als je wel een enorme behoefte aan controle hebt, omdat dit in je aard ligt: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/43450-cut-2-kg-in-2-weken.html#post772582

In dit topic geef ik al aan dat gewicht enorm kan fluctueren door vocht. bij vrouwen is dit nog sterker ivm hun cyclus.

Hoe gaan jullie dan verder de volgende dag? Gewoon weer eten volgens schema en kijken wat de tijd brengt of ga je alles aanpassen.

maandje iets aanhouden. afhankelijk van de resultaten, na die maand aanpassingen maken die overeenkomen met het bereiken van mijn doel. (eventueel iets eerder bijvoorbeeld na 2-3 weken, als de data zeer duidelijk zijn).

Ik voel me er nu echt kut over en hebt het gevoel dat het helemaal mislukt is.

Heb je een carb cycle schema, wat door de leden die er verstand van hebben goed is gekeurd? zo nee. dan lijkt me dat heel verstandig om wel te doen, aangezien je zelf niet genoeg kennis hebt. en zo ja, waarom houd je je daar dan niet aan, en ga je op eigen initiatief ervan afwijken?

Je kunt je lichaam wel trainen enzo... maar psychisch is het toch lastiger. Ik snap ook wel waarom veel profsporters een mental coach hebben. Hoe gaan jullie om met dipjes en hebben jullie een mental coach of spuwen jullie alle shit tegen je partner/ ouders/ trainer/ dagboek of iemand anders?

Sporten is niet alleen sporten. het is jezelf leren kennen. op fysiek op maar ook op psychologisch gebied. het geheel van voeding, training, resultaten, kracht, performance, uithoudingsvermogen, vet% etc etc. kan heel complex zijn. En er bestaat het gevaar, als je bepaalde dingen niet juist kan interpreteren (wat meestal het geval is, behalve als je al heel erg veel ervaring en kennis hebt), dat je jezelf mindfucked.

of wat dacht je als je een 3 sets met je 3rm gaat squatten. je je helemaal naar de tering werkt om die sets en reps vol te maken. en de week erna moet je 2.5 kilo meer. Geloof je de week erna in jezelf dat je dat kan? of twijfel je aan jezelf? soms is een barriere in vooruitgang niet fysiek maar mentaal.

Of stel je gaat vet% meten in de sportschool. 75 kilo bij 20%. dat is 60 kilo VVM en 15 kilo Vetmassa. je gaat netjes dieten. valt in 10 weken 5 kilo af.

opnieuw wordt je vet% gemeten. 17% bij 70 kilo. dat is 58 kilo vvm, en 12 kilo vetmassa. wat impliceert dat je twee kilo spiermassa bent verloren. de vraag is dan welke meetmethode is gebruikt, hoe precies is deze meetmethode, en hoe consistent/precies worden veranderingen waargenomen. wat beinvloed deze metingen? (hydratatie, tijdstip, voor training na training). en op zijn beurt weer wat beinvloed hydratatie/vochtretentie (creatine, zoutinname, temperatuur, hormonen).

zonder al deze kennis, maakt de info van deze meting je alleen maar gek. en brengt je eigen begeerte naar data jezelf in een dip.
                Een profsporter sport. de coaches op zowel mentaal als physiek gebied, doen al het denkwerk voor de sporter. die doet gewoon wat hem gezegd wordt, en moet zelf niet teveel nadenken.

ikzelf heb soms dat het een periode wat minder gaat. dan analyseer ik de data. en omdat ik (denk ik) voldoende kennis heb. kan ik uitvinden waarom het minder goed gaat als normaal. en wat vanuit daar de stappen zijn die ik moet nemen om wel weer goed vooruit te gaan.

dat leer je door je kennis te vergroten, en gaandeweg met vallen en opstaan. je bent nu gevallen, maar zolang je maar weer opstaat en verder gaat, is er niets aan de hand.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X