Olijven

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Olijven

Het verbaast me dat ik in alle voedingsschema's die ik hier heb gezien geen olijven heb gezien. Er zitten relatief weinig Kcal's in en relatief veel goede vetten.Ik zie net dat de voedingswaarde per 100g als volgt is:

Kcal:142, Eiwit: 1, koolyhydraten:3 en vetten: 14, waarvan maar 2g verzadigd vet.

Is er een reden voor dat bijna niemand hier olijven in zijn schema heeft staan? Zijn 100g olijven een goede keus in een voedingschema?
    Failure is your friend

Als het qua voedingswaarden past zou ik zeggen waarom niet. Let alleen wel op met de hoeveelheid zout, in veel olijven zit veel zout. Je moet echt goed zoeken wil je olijven met weinig zout tegenkomen.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by El Magico View Post
      Het verbaast me dat ik in alle voedingsschema's die ik hier heb gezien geen olijven heb gezien. Er zitten relatief weinig Kcal's in en relatief veel goede vetten.Ik zie net dat de voedingswaarde per 100g als volgt is:

Kcal:142, Eiwit: 1, koolyhydraten:3 en vetten: 14, waarvan maar 2g verzadigd vet.

Is er een reden voor dat bijna niemand hier olijven in zijn schema heeft staan? Zijn 100g olijven een goede keus in een voedingschema?
      hmm inderdaad en ze zijn zo lekker

Comment

Originally posted by Pinada View Post
        Als het qua voedingswaarden past zou ik zeggen waarom niet. Let alleen wel op met de hoeveelheid zout, in veel olijven zit veel zout. Je moet echt goed zoeken wil je olijven met weinig zout tegenkomen.
        Zal erop letten. Het is zo dat ik iets te weinig vetten binnen krijg dan optimaal. Zit op 15% en dat moet eigenlijk 20-25% zijn. Dus ik zat te zoeken naar goede producten daarvoor en kwam olijven tegen. Maar aangezien ik het nog nergens in een voedingschema had gezien twijfel ik een beetje..
        Failure is your friend

Comment

ik eet liever vetbronnen die direct ook wat eiwit leveren. Bijvoorbeeld eieren, vette vis. En ik vind noten bij de kwark lekker, maar olijven bij de kwark lijkt me dan weer niet lekker.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
            ik eet liever vetbronnen die direct ook wat eiwit leveren. Bijvoorbeeld eieren, vette vis. En ik vind noten bij de kwark lekker, maar olijven bij de kwark lijkt me dan weer niet lekker.
            wat hij zegt.
            ik ga ze niet loseten.
            maar in een salade of broodje tonijn erg lekker.
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by dynobet View Post
              ik doe gebakken ei tussen mijn kwark <3

Comment

Ik gebruik olijf olie ipv hele olijven. Hoef ik gewoon wat over mijn salades/rijst/eieren te doen.
                Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

in de cut is het misschien ook niet verstandig ze al te veel te eten.
                  in italie is het gewoonte ze voor de maaltijd als amuse te eten. waarom??
                  ze zijn lustopwekkend en versterken je hongergevoel.
                  “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

ik ben verslaaft aan olijven

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                      in de cut is het misschien ook niet verstandig ze al te veel te eten.
                      in italie is het gewoonte ze voor de maaltijd als amuse te eten. waarom??
                      ze zijn lustopwekkend en versterken je hongergevoel.
                      Lustopwekkend -> klinkt als iets heel anders
                      Afrodisiac?
                      Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X