Volle melk of Weight gainer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Top .....bedankt voor de info Marnop.
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

eindconclusie uit die stukjes....
      dextrose werkt vaak (even) goed.

Vitargo, maltodextrine en maizena kunnen een meerwaarde hebben... maar daar zit ook een hoger prijskaartje aan.
      Voor vitargo en maltodextrine betaal je de hoofdprijs, dextrose blijft goedkoopste oplossing. Maizena of waxy maize zit er qua prijs tussenin.
      Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Maizena is exact hetzelfde als waxy maize. Is gewoon mais zetmeel. Is zat over te vinden.

Hier een quote van iemand op muscleandstrength vond ik wel grappig:
        Think about it this way, Dextrose just provides an insulin spike. Waxy Maize does a lot more than that.

Effects

Stage 1. Once in the bloodstream Waximaize draws subcutaneous water (Water trapped just under the skin) into the bloodstream, quickly increasing blood volume. This initial response reveals definition in muscles previously washed out by the thin film of what was previously perceived as body fat.

Stage 2. This increased blood volume causes visible veins to appear in the limbs to carry the increased blood volume to muscles. This vascularity adds to the appearance of a leaner physique.

Stage 3. This increased blood volume delivers Waximaize to waiting muscles, overloading glycogen stores for an unparalleled “full” feeling. This glycogen loading fills muscle bellies revealing previously unseen peaks and size.

Je krijgt betere glucogeenvoorraden en opslag, dikkere en vollere spieren en een beter herstel en minder vocht op verkeerde plaatsen.
        Als je ca 40 gram aan je shake toevoegt zal je al verschil gaan merken binnen korte tijd.
        Weet je heel zeker dat het hetzelfde is als maizena? Zo heb je volgens mij best veel verschillende soorten mais. Denk maar aan de mais waar high fructose corn syrup van gemaakt wordt (erg goedkope mais). Ik weet het ook niet hoor en heb zelf dit soort dingen nooit gebruikt.
        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
          Weet je heel zeker dat het hetzelfde is als maizena? Zo heb je volgens mij best veel verschillende soorten mais. Denk maar aan de mais waar high fructose corn syrup van gemaakt wordt (erg goedkope mais). Ik weet het ook niet hoor en heb zelf dit soort dingen nooit gebruikt.
          Dextrose wordt gewonnen uit maiszetmeel (maizena) en aardappelzetmeel.

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
            Dextrose wordt ook gewonnen uit oa maiszetmeel (maizena) en aardappelzetmeel.
            Ja, maar bij dextro weet je dat er geen fructose inzit. Ik weet niet of dit er bij maizena wel inzit? Ik vind het wat vreemd om twee aparte bewerkte producten te vergelijken terwijl ze miss wel heel anders kunnen werken.
            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Ja, maar bij dextro weet je dat er geen fructose inzit. Ik weet niet of dit er bij maizena wel inzit? Ik vind het wat vreemd om twee aparte bewerkte producten te vergelijken terwijl ze miss wel heel anders kunnen werken.
              wat ik vernomen heb is dat glucose uit zetmeel alleen ezymatisch omgezet kan worden tot fructose. Zetmeel zelf is een glucose polymeer en bevat dus geen fructose.

Comment

Je vragen zijn geheel correct Adon1s, Je twijfel ook.

Je hebt idd veel soorten granen en mais. Met een hoog en een laag suiker gehalte.

In principe is de basis exact hetzelfde, het is allemaal op dezelfde manier gemalen en is allemaal zetmeel.

Toch, de osmolaliteit is zo erg laag en het moleculair erg hoog dat ik niet verwacht met de suikermais te maken te hebben. In zowel de waxy maize niet en ook de maizena niet.

Maltodextrine en dextrose wordt gemaakt van de enkelvoudige suikers uit o.a. maiszetmelen en aardappelzetmelen. Er is ook een behoorlijk verschil in opname. Hierbij kan je er vanuit gaan dat er veel gebruik gemaakt zal worden van de suikermais bijvoorbeeld door de toch veel hogere concentratie fructose/monosacchariden, waar de dextro uit gehaald wordt.

De maizena is 100% koolhydraat dus helemaal puur, geen toevoegingen maar pure carbs.
                Ik heb net nog even geproefd aan de poeder van waxymaize(de echte) en gatver is gewoon meel, maar dan wat snel oplost op je tong.
                De structuur, geur en smaak zijn van waxy maize en van maizena hetzelfde.
                Ga er maar vanuit dat eenzelfde type mais is gebruikt.

De Vitargo ruik je ook de suikercomponenten, vitargo is ook zoet van smaak.

Voordat ik de Waxy Maize en de Vitargo in huis had had ik een paar doosjes maizena gekocht en het werkt optimaal, je voelt je gewoon voller worden.

Aardappelzetmeel is ook zo'n mooi product,....is gewoon gedroogde gemalen hele aardappel. Je kan het niet zo kopen, alleen als zakjes of doosjes aardappelpuree..........Rijstzetmeel is ook eigenlijk alleen in bulk te koop. Kan je ook alleen maken met verse onbewerkte rijstkorrels natuurlijk.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                  eindconclusie uit die stukjes....
                  dextrose werkt vaak (even) goed.

Vitargo, maltodextrine en maizena kunnen een meerwaarde hebben... maar daar zit ook een hoger prijskaartje aan.
                  Voor vitargo en maltodextrine betaal je de hoofdprijs, dextrose blijft goedkoopste oplossing. Maizena of waxy maize zit er qua prijs tussenin.

Neenee dextro werkt niet vaak evengoed, dextro doet weinig. Geeft wat energie en that's it dat kleine beetje aanvulling is ook niet veel, geef geen extra massa iig en carbload capaciteitverhoging.

Maltodextrine is iets goedkoper dan waxymaize, waxy maize betaalde ik 6,5pond voor voor een kilo.
                  Vitargo is een stuk duurder 15 pond voor een kilo. Bij Bulkpowders.co.uk

Maizena, een doosje van 400gr kost iets van 50 of 60 cent.......

Hier BulkPowders.co.uk : Bodybuilding, Sports and Nutritional Supplements staat nog wat meer info over de producten.

Comment

Dus even in andere woorden (sorry ben niet echt handig in zulke dingen :P)
                    dus dextrose heb je nodig voor je glucosegehalte bij te houden? en Maizena heeft het zelfde effect?

Dus in de ochtend samen met de shake en havermout in een, en na de training samen met de shake
                    Never send a boy to do a mans job!

Comment

While Waxy Maize would appear to be a more optimal carbohydrate for post workout, its costs are also higher compared to dextrose.
                      One pound of dextrose generally costs in the range of $1.50 to $2.50 per pound. Comparatively, one pound of Waxy Maize will cost in the range of $3.50 to $5.00 per pound - so roughly double the cost of dextrose.
                      If you ask me if the extra cost associated with Waxy Maize is worth it, I would have to say it depends. After all, dextrose still works relatively well, and it is very cheap. If you're on a budget, then perhaps dextrose might make more sense in the overall scheme of things. On the other hand, while waxy maize costs a bit more, it is not going to break any budgets either. For me, I've really liked my results using waxy maize so far, so my plan is to use it as my post workout carbohydrate from now on.
                      Dit komt uit dat artikel van jou Marnop.
                      Zij zeggen: waxy maize is meer optimaal dan dextro, en dextro werkt relatief goed en is goedkoop. Zij vragen zich af of voor iedereen de meerwaarde van waxy het extra geld waard is.

Dit klinkt toch net anders dan jou dextrose inquisitie :P

Verder geldt denk ik voor de meeste mensen hier (in ieder geval voor mij) dat dextrose het eerste aanzetje is. Niet het enige wat de glycogeenvoorraad aanvult.

Maar blijf maar komen met de info Ben mede door jouw anti-chocomel campagne overgestapt op een eigen shake van dextro, pure cacao, whey en melk
                      Net zo lekker... en je weet tenminste zeker(der) wat je binnenkrijgt
                      Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                        Dit komt uit dat artikel van jou Marnop.
                        Zij zeggen: waxy maize is meer optimaal dan dextro, en dextro werkt relatief goed en is goedkoop. Zij vragen zich af of voor iedereen de meerwaarde van waxy het extra geld waard is.

Dit klinkt toch net anders dan jou dextrose inquisitie :P

Verder geldt denk ik voor de meeste mensen hier (in ieder geval voor mij) dat dextrose het eerste aanzetje is. Niet het enige wat de glycogeenvoorraad aanvult.

Maar blijf maar komen met de info Ben mede door jouw anti-chocomel campagne overgestapt op een eigen shake van dextro, pure cacao, whey en melk
                        Net zo lekker... en je weet tenminste zeker(der) wat je binnenkrijgt

Werkt lekker he die cacao......maar ik ben nog steeds net zo tegen dextro als tegen die supermarkt chocomelk.
                        Ga jij maar morgen een doosje, doe maar gelijk 2 doosjes, er zit niet echt veel in, maizena halen en probeer het een paar weekjes.
                        Je zal er geen spijt van krijgen. Na een paar weken wil je niks anders. Vertrouw me hier ook maar in.

Na de training, ik weet niet hoeveel carbs je nodig hebt(weet niet hoe zwaar je bent) maar ga even uit van 80gr carbs, probeer eens 40gr maizena en 40gr dextro en 40 gr whey in een shake. De cacao kan er ook nog wel doorheen als je dat wil.

Maar je kan trouwens ook suikervrije chocolade kopen, ik heb tegenwoordig altijd een paar repen in huis van Céreal, dat is suikervrije chocolade, dat ligt bij de reform dingen in de supermarkt(bij de dextro e.d. in de buurt dus). Is gezoet met malitol, dat heeft de helft aan cal t.o.v. suiker.

Wat je zegt, voor de meeste mensen hier,...een eerste aanzetje...ik ben niet zo van 1e aanzetjes eigenlijk. Bij mij is het of wel of niet en als ik wel doe dan gelijk goed.

Relatively well is niet vrij vertaald dat het ook goed werkt he, het werkt wat en daar is alles mee gezegd. Het helpt wat.

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
                          Dus even in andere woorden (sorry ben niet echt handig in zulke dingen :P)
                          dus dextrose heb je nodig voor je glucosegehalte bij te houden? en Maizena heeft het zelfde effect?

Dus in de ochtend samen met de shake en havermout in een, en na de training samen met de shake

Nee dextro is niet nodig, glucose wel, maar die kan je dan beter uit betere carbs halen, omdat die veel meer doen dan alleen wat glucose aanvoer en een insuline piek.

Bij het ontbijt neem iedereen havermout of brinta....je hoort niemand over dextro. De havermout omdat de complexe carbs zoveel beter zijn en meer doen dan alleen wat energie geven.

Hetzelfde kan je zien met maize vs dextro. Van maize wordt je ook echt voller, veel dikkere volle spieren en een grotere opslag van glucose.

Je kan het in de ochtend shake nemen, maar het is van groter belang na de training. Tenminste....van belang....is een groot woord. Het effect is na de training veel groter.
                          Voor beginners en recreanten is het niet heel erg belangrijk, voor wedstrijd bodybuilders dus weer wel. Daarom nemen wij het.

Comment

marno ik neem altijd 2 bananen na mijn training en een half uur daarna als ik thuis ben mijn whey shake kan ik dan i.p.v die 2 bananen ook maizena nemen ?
                            mvg

Comment

In een banaan zit toch boordevol suikers? (glucose)
                              Never send a boy to do a mans job!

Comment

@straatvechter... die shake zou ik zo snel mogelijk nemen. Bananen na de training kan prima hoor. Maar die geven relatief weer langzaam glucose af.

Je zou dus eerder maizena (of andere snelle carb bron) + whey meteen na de training kunnen nemen.

@Marnop.. ik val ook eerder onder recreant/beginner groep dan onder wedstrijd BB :P
                                Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X