Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Een deel van het overschot aan amino's gaat naar je vrije aminopool, wordt dus niet direct gebruikt dan.
Als je dan nog teveel hebt dan zal dat gewoon worden afgebroken tot glucose en vervolgens een deel van glucose naar vetten. Of je nou teveel of te weinig aan KH in je systeem hebt of niet, je lichaam gaat niet eindeloos met teveel eiwitten blijven zitten.
Op hoeveel gram dat gebeurt is bij iedereen verschillend en of dat bij 40gram per inname is of 300gram per dag....niemand weet het exact.
Tot nu toe wordt alleen gekeken naar opgenomen en uitgescheiden stikstof, maar dat zegt ook niet alles.
Als je echt gaat stinken naar ammoniak, dan heb je echt wel wat teveel genomen denk ik. Of je hebt dan echt veel te weinig KH gegeten en zijn je voorraden echt leeg.
@martin, in het stukje tekst staat wat over recent onderzoek dat aantoont dat de lever wel aminozuren opslaat. Word er ook gerefereerd aan die onderzoeken? Ik ben wel benieuwd naar die onderonderzoeken en de context van die onderzoeken.
Sorry Erik,
Er staan geen verwijzingen in. Het is een gewoon studieboek.
Anatomie en Fysiologie door Drs. C.A Bastiaanssen en Drs. A.A.F. Jochems (waren destijds Drs in 1998)
Sorry Erik,
Er staan geen verwijzingen in. Het is een gewoon studieboek.
Anatomie en Fysiologie door Drs. C.A Bastiaanssen en Drs. A.A.F. Jochems (waren destijds Drs in 1998)
Ik heb meer boeken gelezen voor mijn studie van deze schrijvers. Goede boeken!
Hmmm. daar gaat die theorie dan...
Aan de andere kant... het ging toch al om een puur hypothetische situatie.
Aangezien je altijd een mix van KEV eet... zullen het nooit de eiwitten zijn die je over de onderhoudsgrens tillen, maar bijna altijd de koolhydraten (tenzij je aan het ketodieten bent ofzo) De vetaanzet zal dan niet van de eiwitten komen
1998 is aan de andere kant ook al weer een tijdje geleden
Wie zegt dat je dan 80gram teveel binnen krijgt......., staat helaas nergens, maar dan ook nergens beschreven.
Als er ergens een advies gegeven wordt, tja.......maar dat is gebaseerd op niets. Ja goed dan, op uitscheiden van stikstof...lekker belangrijk.
Meer stikstof = meer kracht en groei....dus meer eiwitten nodig om daaraan te komen. Meer groeihormoon nodig? Extra eiwitten nodig. Beter herstel? Meer eiwitten nodig,..... enz enz enz.
Wat gebeurt er met teveel aan eiwitten.
iig wordt er een groot deel in de aminopool opgeslagen in de lever, dan kan overtollige amino's worden afgebroken tot glucose en tot slot kan je lichaam ook de amino's omzetten naar vet.
Het afbreken tot glucose of vet is minder wenselijk daar komt een giftige stof bij vrij, ammoniak. Maar ook Ureum wordt aangemaakt, daar ben je ook niet altijd blij mee. Urine gruis en urine steen is ook Ureum...dusssss.
Maar hoeveel iedereen exact nodig heeft is vooralsnog een raadsel.
Je kan er vanuit gaan tot 3 of zelfs 4 gram is gewoon prima te doen. Daarboven begint mogelijk het omzetten naar glucose en vetten sneller. Maar is ook afhankelijk van hoe je traint en rust en hoe je de eiwitten neemt en doseert.
Neem je gericht bepaalde amino's dan heeft dat een ander effect dan wanneer je een extra onsje of pondje vis of kip neemt voor de eiwitten algemeen.
Er zijn amino's welke je als bodybuilder graag hoger gedosserd hebt en amino's die minder van belang zijn en dus minder gedoseerd ook ruim voldoende zijn.
Dat beetje wat je neemt en wat je een keertje extra neemt....is niet erg en niet teveel.
Als je veel hoger gaat dan moet je wel, vind ik, een scheiding maken tussen wat je basisbehoefte is en wat je extra nodig hebt en voor welk doel. Dan kan het absoluut geen kwaad om wat meer te nemen.
okee conclusie is dus: een teveel aan eiwitten worden omgezet in glucose, en als er genoeg glucose/glycogeen aanwezig is word het omgezet in vet.
right?
If you do what you always did, you will get what you always got !
Woensdag trainen overgeslagen, hopende dat vrijdag geheel opgeknapt zou zijn. Gedeeltelijk gelukt, alleen merk ik erge krampen rond m'n linker kuit /...
Trenabol Inj 1 Amp is a strong energy booster that is designed to enhance your strength, endurance, and overall workout performance. Engineered for athletes...
Comment