Relatie vet en aankomen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Relatie vet en aankomen

yo,

Ik lees vaak hier en hoor het ook veel, je wordt niet dik als je niet meer kcal eet dan je verbrand.

Maar toch zie ik in sommige posts ook van de toppers (dyno sf marnop fal etc) dat als je in de ochtend teveel fructose eet of na het sporten vet of fructose deze wordt omgezet in vet?
    Hoe zit dat dan word je dan wel vet maar niet zwaarder of hoe moet ik dit zien?

bedankt

Als je aankomt in vet zal je ook aankomen in gewicht, zelfs al is deze gewichttoename erg gering. Je lichaam slaat immers voedingsstoffen in je vetcellen op, dus wordt je zwaarder.. Dus of je nou aankomt in enkel vet of spier of in beide. In alle drie de gevallen zal je aankomen of je moet spiermassa verliezen en vet aankomen, zodat je netto gewichttoe- of afname 0 is, maar dat komt eigenlijk niet voor of je moet gestopt zijn met trainen en alsnog flink boven behoefte blijven eten. Geen idee of dat precies helemaal klopt, maar lijkt mij wel logisch..
    "Straight outta gym"

Comment

het is simpel, als je niet meer eet dan je verbruikt dan kom je ook niet aan.
      fructose/dextrose/druivensuiker helpt je om sneller je glycogeen aan te vullen, je moet ook niet overdrijven met de dosering, fructose zit bijna in al onze voeding alleen is de vraag hoe benut je het, als je opstaat perfect, na een training perfect maar voor het slapen gaan waarom zou je dan naar de fruit grijpen of dextrose je hebt het simpelweg niet nodig want alles is al goed aangevuld.
      ik ben zelf een voorstander van fruit vooral appels en bananen simpelweg omdat ze veel suikers bevatten en goed zijn bij het opstaan of na een training,
      gewoon lekker doorgaan waar je mee bezig was en gewoon je stukkie fruit eten na de training of bij je ontbijt.
      Make it happen, shock everyone!

Comment

kcal bepaald of je aankomt of niet in gewicht.
        maar zegt niet direct iets over het feit of dit vet of spiermassa is.

Of je vet of spiermassa aanzet is afhankelijk van tientallen factoren. als jij 3000 kcal verbrand per dag, en je haalt de helft van de kcal uit fructose, dan kan ik je verzekeren dat je veel vetter wordt. maar niet perse zwaarder.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

wanneer je aankomt kom je houdan ook aan in spier en vetmassa of je nou traint of niet.

natuurlijk is de verhouding waarin dit gebeurt erg variabel. en licht aan veel dingen zoals training, voedsel, hoeveelheden. etc. etc.
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

er is een heel erg groot verschil tussen fructose en dextrose.
            fructose is nooit goed. hooguit minder schadelijk op sommige momenten.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
              wanneer je aankomt kom je houdan ook aan in spier en vetmassa of je nou traint of niet.

natuurlijk is de verhouding waarin dit gebeurt erg variabel. en licht aan veel dingen zoals training, voedsel, hoeveelheden. etc. etc.
              Hoezo zou je aankomen in spiermassa als je lichaam totaal geen trainingsimpuls krijgt? Het enige wat je lichaam dan zal doen is je kcal overschot omzetten in vet. Kijk maar naar veel te dikke mensen die amper bewegen als zij afvallen hebben zij vaak amper spiermassa aan hun lijf zitten, omdat dat er voorheen niet eens was..
              "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                Hoezo zou je aankomen in spiermassa als je lichaam totaal geen trainingsimpuls krijgt? Het enige wat je lichaam dan zal doen is je kcal overschot omzetten in vet. Kijk maar naar veel te dikke mensen die amper bewegen als zij afvallen hebben zij vaak amper spiermassa aan hun lijf zitten, omdat dat er voorheen niet eens was..
                snap wat je bedoelt, maar zelfs bij hen zal er een geringe hoeveelheid spiermassa bijkomen al is het miniscul weinig. ook raken ze nog spiermassa kwijt wanneer ze gaan afvallen.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  er is een heel erg groot verschil tussen fructose en dextrose.
                  fructose is nooit goed. hooguit minder schadelijk op sommige momenten.

je hebt zo voorstanders van fruit en tegenstander ik ben een voorstander.
                  de vitamine en mineralen in een stuk fruit wegen zwaarder als de kleine hoeveelheid fructose, voor mij is het een geschikt stukje zoet wat me helpt niet te smokkelen in mijn voedingschema.
                  Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
                    je hebt zo voorstanders van fruit en tegenstander ik ben een voorstander.
                    de vitamine en mineralen in een stuk fruit wegen zwaarder als de kleine hoeveelheid fructose, voor mij is het een geschikt stukje zoet wat me helpt niet te smokkelen in mijn voedingschema.
                    ik ben geen tegenstander van fruit. Ik ben het ook met je eens dat de vitaminen, vezels en mineralen in fruit van grote waarde kunnen zijn. al is dit ook begrensd. met alleen al genoeg groenten kun je voldoen aan de behoefte aan vitaminen, vezels en mineralen, en fruit is dus niet vereist. Maar 1-2 stuks fruit per dag is vaak geen slechte aanvulling. en de voordelen zijn bij mensen die niet veel groenten eten groter dan de nadelen.
                    ----------------------------

Maaaaaaar, als ik praat over fructose, dan heb ik het niet specifiek over fruit. ik had het over fructose. En dit kun je binnen krijgen via talloze voedingsmiddelen. namelijk via normale tafelsuiker (ofwel sacherose/sucrose. dit bestaat voor 50% uit fructose). omdat dit in vele producten zit.

denk aan. vruchtensapjes, frisdrankjes, energie drankjes, sauzen, cruesli, etc. als op een verpakking staat: Waarvan suikers, kun je ervan uitgaan dat dit in 98% van de gevallen om glucose stroop (50%+ fructose, of normale tafelsuiker gaat 50% fructose).
                    ----------------

dus nee ik ben niet anti fruit. wel anti fructose.

Comment

Door het trainen wordt je leverglycogeen juist minder en kan je juist wel meer fructose eten dan anders. Zelfde verhaal in de ochtend als je voorraden leeg zijn. Je draait het dus net om. Ook mbt tot vet: Vet neemt trager op en kan niet direct opgenomen worden zoals kh als glycogeen opgenomen kunnen worden.. Het is dus niet erg handig om vet te eten na je training, liever meer kh en eiwit. Voor de rest ben ik het wel eens met dynobet.
                      In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

kcal bepaald of je aankomt of niet in gewicht.
                        maar zegt niet direct iets over het feit of dit vet of spiermassa is.

Of je vet of spiermassa aanzet is afhankelijk van tientallen factoren. als jij 3000 kcal verbrand per dag, en je haalt de helft van de kcal uit fructose, dan kan ik je verzekeren dat je veel vetter wordt. maar niet perse zwaarder.

t t t.....als je het verbrandt wordt je er niet vet van Dyno,..........als het opgeslagen wordt als overtollige energie=vet dan heb je teveel binnen gekregen, ook zo met fructose, met alle suikers werkt dat gewoon zo. Ook met dextro.

Martardt,
                        Een klein beetje fructose is verder idd geen probleem, elke dag wat fruit kan totaal geen kwaad. De andere voedingstoffen in het fruit hebben vaak zo de nare eigenschap vetafbraak te stimuleren. Vooral fruit met hoog vitamineC gehalte en citruszuur. Banaan stimuleert kracht en massa gains.

Je wordt dus idd niet vet als je niet meer eet dan je verbrand. Veel mensen worden gewoon te snel te vet omdat ze niet de milde tussenweg willen of durven te bewandelen en te lui zijn om extra vet gelijk te verbranden.

Na het sporten een banaan eten kan dus geen kwaad, maar een berg suiker nemen is bagger. Een maaltijd waaralles incl vet in zit kan best na het trainen, maar als je om 2200uur pas klaar bent met trainen.....dan zou ik het niet doen. Dan heb je er net een flinke shake inzitten en dan vlak er na weer een maaltijd en dan gaan slapen......gaat niet werken.
                        Als je overdag goed hebt opgebouwd dan heb je na det raining weinig nodig behalve je eiwitten. Eventueel kan je je shake aanvullen met maize of vitargo, maar daar houd je dan overdag voor de training ook rekening mee.
                        Dan zal je er niet zomaar vet van worden. Dat zijn allemaal snelle voedingstoffen die je erg snel opneemt. Voor het slapen gaan kan je dan nog een shake van casseïne of eiwitmix nemen voor langzame afgifte en wat amino's of BCAA's om nog een keer de GH afgifte en de eiwitsynthese wat te verhogen. Door dan de verhoogde GH afgifte breek je ook weer extra vet af.

Als je het zo doet, word je wel zwaarder maar niet vetter.

Ik ben ook niet antifruit, wel antisuiker.
                        1e Masters Superbody YBF 2011!
                        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                          Door het trainen wordt je leverglycogeen juist minder en kan je juist wel meer fructose eten dan anders. Zelfde verhaal in de ochtend als je voorraden leeg zijn. Je draait het dus net om. Ook mbt tot vet: Vet neemt trager op en kan niet direct opgenomen worden zoals kh als glycogeen opgenomen kunnen worden.. Het is dus niet erg handig om vet te eten na je training, liever meer kh en eiwit. Voor de rest ben ik het wel eens met dynobet.
                          zoals ik al schreef er zijn momenten waarop fructose minder schadelijk is. en het risico op omzetten tot vetzuren het kleinste is. In de ochtend en na de training. als je dus dingen wilt nemen waar fructose in zit. neem het dan op deze momenten.

In een ander topic schreef ik dat TEVEEL fructose in de ochtend of na de training niet goed is. Want ook op deze momenten wanneer en geringe inname acceptabel is, kan het toch al snel teveel zijn.

zeker wanneer iemand 75g honing naar binnen werkt. of een halve liter sportdrank waarin vrijwel enkel sucrose (= 50% fructose) zit.
                          maar ben het verder wel met adonis eens.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                            t t t.....als je het verbrandt wordt je er niet vet van Dyno,..........als het opgeslagen wordt als overtollige energie=vet dan heb je teveel binnen gekregen, ook zo met fructose, met alle suikers werkt dat gewoon zo. Ook met dextro.
                            helaas werkt het niet zo. fructose kan alleen gebruikt worden door de lever als brandstof of als aanvulling van leverglycogeen. zit dit vol, zal het direct omgezet worden naar vetten. met dextro is dit niet zo: dextro = 100% glucose.

Glucose kan zowel leverglycogeen als spierglycogeen aanvullen. en gebruikt worden als brandstof door bijna elke cel in ons lichaam.

fructose kan alleen leverglycogeen aanvullen, en brandstof leveren aan de lever.
                            (maar meestal voorziet glucose al in deze behoefte en wordt de fructose direct omgezet naar vet. behalve in de ochtend, tijdens/na de training.
                            Last edited by dynobet; 04-02-2011, 18:03.

Comment

helaas werkt het niet zo. fructose kan alleen gebruikt worden door de lever als brandstof of als aanvulling van leverglycogeen. zit dit vol, zal het direct omgezet worden naar vetten. met dextro is dit niet zo: dextro = 100% glucose.

Glucose kan zowel leverglycogeen als spierglycogeen aanvullen. en gebruikt worden als brandstof door bijna elke cel in ons lichaam.

fructose kan alleen leverglycogeen aanvullen, en brandstof leveren aan de lever.
                              (maar meestal voorziet glucose al in deze behoefte en wordt de fructose direct omgezet naar vet. behalve in de ochtend, tijdens/na de training.
                              Je verhaal hier klopt wel, maar wat opgeslagen wordt als vet is niet verbrand he....daar ging het me even om.
                              Jij weet het, ik weet het, maar er lezen meer jongens mee...die willen het ook weten.
                              Vandaar mijn triggeren voor nadere uitleg.

thanks voor de aanvulling.
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X