Cutt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutt

Hallo,
    Ik ben bezig met de cut sinds ongeveer 3 weken. Stats voor de cut: 1.83 91 kg, 16.4% bf
    Mijn trainingsschema bestaat uit krachttraining (3 keer per week) en daarna 40 minuten LIT cardio.

Mijn probleem is, is dat ik qua 'gevoel' vrij veel spiermassa ben verloren. En dan doel ik meer op het visuele aspect. Het lijkt alsof ik mijn spieren zijn gekrompen in de spiegel. Qua kracht valt er niet zo veel van te merken, alleen op Shoulder Press ben ik gewicht omlaag gegaan. Ik ben wel net iets te veel afgevallen in een korte tijd, maar dat probeer ik nu af te remmen, ik viel 3 kg in 3 weken af (ongeveer). Nu was ik toch wel heel benieuwd of ik het wel goed deed? Of ben ik gewoon veel vocht verloren waardoor ik zo 'gekrompen' lijk?

Dit is mijn voedingsschema (globaal):

11:00
    Multivitamine glas (300 ml) met 5 gram creatine-esther (Stacker C)
    Whey (50 gram) + Magere melk (600 ml)

12:00
    Brinta (circa 80 - 120 gram)
    Magere melk
    Banaan

14:00
    Boterhamen volkoren 3
    Kipfilet (4 plakken per boterham)
    Geen boter

17:00
    6 Eiwitten
    1 Eigeel
    1 stuk groenten (paprika/brocolli)
    10 ml olijfolie

(soms)
    whey (50 gr) shake met water

19:00
    kip 200 gr
    Groenten 400 gr (paprika/bonen/brocolli/courgette)
    Tomatenpuree 60 gr
    Olijfolie 15 ml

(soms)
    Whey (50 gr) shake met water

23:30
    Franse magere kwark 500 gr
    Whey (10 gr, als smaak)

Bij de trainingen drink ik als preworkout why shake met water, en neem ik ook whey met water mee voor tussen krachttraining en cardio in, zodat ik geen koolhydraten binnenkrijg maar wel eiwitten, zodat de glycogeenvoorraden leeg zijn en mijn cardio meer nut heeft. Het klinkt alsof ik veel Whey neem, dit klopt, maar ook veel eiwitten komen uit voeding en op een andere manier tijdens de cut gaat gewoon niet.
    Last edited by maxime; 11-02-2011, 10:29.

Ik denk dat je iets meer kan gaan eten en wat meer doen met snelle carbs na de training.
    Waarom wil jij zo katabool mogelijk aan de cardio beginnen eigenlijk? En als je dan zo katabool mogelijk wil cardioën waarom neem je dan whey tussen KT en cardio?

Beetje vreemde situatie maak je daarvan.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Hm, omdat je toch beter op lege glycogeenvoorraden kan cardioën? aangezien je vetmetabolisme in werking gesteld moet worden? En eiwitten drink ik omdat ik net krachttraining heb gedaan, zodat er toch eiwitten in mijn systeem zitten als ik aan de cardio begin, zodat die niet worden afgebroken.

Meer eten? nóg meer?

Comment

Originally posted by maxime View Post
        Hm, omdat je toch beter op lege glycogeenvoorraden kan cardioën? aangezien je vetmetabolisme in werking gesteld moet worden? En eiwitten drink ik omdat ik net krachttraining heb gedaan, zodat er toch eiwitten in mijn systeem zitten als ik aan de cardio begin, zodat die niet worden afgebroken.

Meer eten? nóg meer?
        Als jij geen eiwitten neemt dan blijf je glycogeen even leeg en waarvoor heb je dan die eiwitten nodig bij het cardio? Die worden niet afgebroken zomaar, je moet alleen niet al te lang cardio doen.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
          Als jij geen eiwitten neemt dan blijf je glycogeen even leeg en waarvoor heb je dan die eiwitten nodig bij het cardio? Die worden niet afgebroken zomaar, je moet alleen niet al te lang cardio doen.
          Geen eiwitten? je bedoelt waarschijnlijk wel eiwitten. Mijn glycogeen moet toch ook laag zijn als je gaat cardioën? Dit is hoe ik het vaak lees:
          je hebt verschillende metabolismes waaronder kh-, vet- en eiwitmetabolismen. Je khmetabolisme heeft de voorkeur omdat dat de nummer 1 is van brandstof voor activiteiten. Daarna komt de vetmetabolisme. Als je je suikervoorraden redelijk hebt uitgeput door krachttraining en daarna direct aan de cardio gaat, kan het lichaam geen koolhydraten meer verbranden waardoor het moet overgaan op het vetmetabolisme. Dit duurt overigens nog enige tijd bij aerobe inspanningen, zo na de 30 minuten begint de vetmetabolisme.

Ik begrijp je volkomen dat je niet te lang moet cardioën omdat dit onder andere je testosteron levels op brute wijze verkracht, daarom houd ik het tot 40 minuten.
          Die eiwitten neem ik dan tot me toe zodat mijn spieren die ik net flink heb verzuurd met krachttraining de nodige eiwitten krijgen zodat ze zichzelf niet gaan afbreken terwijl ik de cardio doe. En ja, ik ben ervan op de hoogte dat het ongeveer 2 uur duurt voordat eiwitten worden opgenomen in je lichaam, maar ik neem ook een preworkout shake met water.

Comment

Je hebt met een uur al je amino piek van whey, dus het opnemen begint al eerder.
            Je gaat dan tijdens de cardiio whey als brandstof gebruiken.

Het verhaal van 3 metabolismen, slaat nergens op, weet niet waar je het vandaan hebt, maar goed.
            Je hebt 1 stofwissling systeem en alles wordt gewoon door elkaar opgenomen/verteerd en noem maar op.

Bij de cardio wil je idd vet gebruiken als brandstof, maar dat je glycogeen dan uitgeput moet zijn is pure onzin. Bovendien is sowieso dan de spiereiwit die aan het afbreken is de makkelijkste brandstof op dat moment. Ookal neem je 200gram eiwit voor je cardio gaat doen, maakt geen donder uit.

Neem een uurtje voor de KT een kleien whey shake met water en ca 20gr whey, direct na de KT doe je een minuut of 20 intensief cardio, dus geen pauzes nemen om even lekker een shake te gaan drinken, onmiddellijk doorgaan! Na de cardio neem je een shake, 40gr whey en ca 60gr maize gemengd met water of magere melk(met water is sneller). Een uurtje later neem je een eiwit- en KH-rijke maaltijd met meer complexe KH.
            Als je tijdens de training wil drinken dan neem je water gemengd met wat verse sinaasappelsap en citroensap, of water met alleen citroensap. Met sinaasappelsap/water is ongeveer 1op5, water met alleen citroensap gewoon een flinke scheut in het water gooien.

Nog even terugkomend op dat je lijkt te krimpen....dat is niet de bedoeling, je moet er als je droger wordt juist groter uitzien. Dus zorg ervoor dat je daadwerkelijk alleen vet verbrand en als brandstof gebruikt, blijf wel de spieren goed voeden.

Comment

Hoorde gister van een maat van me dat je ook beter water met citroen kan drinken tijdens trainen,hij zegt dat je dan sneller je vet verbrand.Is dat waar???

Comment

Originally posted by marnop View Post
                Je hebt met een uur al je amino piek van whey, dus het opnemen begint al eerder.
                Je gaat dan tijdens de cardiio whey als brandstof gebruiken.

Het verhaal van 3 metabolismen, slaat nergens op, weet niet waar je het vandaan hebt, maar goed.
                Je hebt 1 stofwissling systeem en alles wordt gewoon door elkaar opgenomen/verteerd en noem maar op.

Bij de cardio wil je idd vet gebruiken als brandstof, maar dat je glycogeen dan uitgeput moet zijn is pure onzin. Bovendien is sowieso dan de spiereiwit die aan het afbreken is de makkelijkste brandstof op dat moment. Ookal neem je 200gram eiwit voor je cardio gaat doen, maakt geen donder uit.

Neem een uurtje voor de KT een kleien whey shake met water en ca 20gr whey, direct na de KT doe je een minuut of 20 intensief cardio, dus geen pauzes nemen om even lekker een shake te gaan drinken, onmiddellijk doorgaan! Na de cardio neem je een shake, 40gr whey en ca 60gr maize gemengd met water of magere melk(met water is sneller). Een uurtje later neem je een eiwit- en KH-rijke maaltijd met meer complexe KH.
                Als je tijdens de training wil drinken dan neem je water gemengd met wat verse sinaasappelsap en citroensap, of water met alleen citroensap. Met sinaasappelsap/water is ongeveer 1op5, water met alleen citroensap gewoon een flinke scheut in het water gooien.

Nog even terugkomend op dat je lijkt te krimpen....dat is niet de bedoeling, je moet er als je droger wordt juist groter uitzien. Dus zorg ervoor dat je daadwerkelijk alleen vet verbrand en als brandstof gebruikt, blijf wel de spieren goed voeden.
                Zo je pakt het wel heel anders aan dan wat ik vaak lees, bedankt voor je reactie.

Over die 3 metabolismen; ik weet zeker dat die bestaan want er is onderzoek naar gedaan, en ik doe momenteel bewegingswetenschappen aan de vrije universiteit en daar vertellen ze zeker geen onzin. Wat wel onzin kan zijn is dat verhaal met glycogeen en vetmetabolisme.
                Ik zal je raad opvolgen alleen zal ik gewoon water drinken ipv aangemaakt met fructose, kan toch ook?

Over cardio: ik hoor juist dat OF LIT OF HIIT goed is, maar wat jij doet is HIT High intensity training, in 20 minuten neem ik aan? dus vrij zwaar maar wel doorknallen. Zou ik doen.
                En over de koolhydraten: iedereen raad me aan: laag in KH in cut, dus ik eet geen koolhydraten meer na de middag, maar jij raad me aan om ook rijst te eten na de krachttraining, waarom? ik ga het vandaag allemaal doen, ben alleeen zwaar nieuwsgierig waarom jij hier het tegendeel bewijst van dingen.

Ik heb namenlijk veel posts van je gelezen en jij redeneert vaak iets totaal anders en dan vraag ik me af, hoe kom je hier in godsnaam aan? Dit betekent niet dat ik je niet geloof, je hebt namenlijk aardig wat ervaring, massa en brute kracht als ik de foto's mag geloven. Ik vraag me soms alleen af hoe je aan deze info komt en of het dan wel betrouwbaar is als jij vrijwel de enige bent waar ik zulke (goede) info vandaan haal?

Comment

Zo je pakt het wel heel anders aan dan wat ik vaak lees, bedankt voor je reactie.

Over die 3 metabolismen; ik weet zeker dat die bestaan want er is onderzoek naar gedaan, en ik doe momenteel bewegingswetenschappen aan de vrije universiteit en daar vertellen ze zeker geen onzin. Wat wel onzin kan zijn is dat verhaal met glycogeen en vetmetabolisme.
                  Ik zal je raad opvolgen alleen zal ik gewoon water drinken ipv aangemaakt met fructose, kan toch ook?

Over cardio: ik hoor juist dat OF LIT OF HIIT goed is, maar wat jij doet is HIT High intensity training, in 20 minuten neem ik aan? dus vrij zwaar maar wel doorknallen. Zou ik doen.
                  En over de koolhydraten: iedereen raad me aan: laag in KH in cut, dus ik eet geen koolhydraten meer na de middag, maar jij raad me aan om ook rijst te eten na de krachttraining, waarom? ik ga het vandaag allemaal doen, ben alleeen zwaar nieuwsgierig waarom jij hier het tegendeel bewijst van dingen.

Ik heb namenlijk veel posts van je gelezen en jij redeneert vaak iets totaal anders en dan vraag ik me af, hoe kom je hier in godsnaam aan? Dit betekent niet dat ik je niet geloof, je hebt namenlijk aardig wat ervaring, massa en brute kracht als ik de foto's mag geloven. Ik vraag me soms alleen af hoe je aan deze info komt en of het dan wel betrouwbaar is als jij vrijwel de enige bent waar ik zulke (goede) info vandaan haal?
                  mbt KH verlagen, dat doe ik ook wel, maar op dit moment ben ik dus ook bezig met carbs laden en het werkt optimaal in een cut.
                  Maar je moet natuurlijk ook wel de gehele training aanpassen op vet verbranden en energie gebruik en niet alleen je voeding, want dat werkt niet. Daarmee gaan de meesten hier de fout in. Ik raak nog vet kwijt op 5000cal per dag als dat mijn doel is, dussss.

Rijst eten na de KT, dat kan gewoon, lekker zilvervliesrijst nemen, maar de hoeveelheid ligt ook een beetje aan hoe laat je traint. Maar een kleine hoeveelheid is juist prima te doen. Gaat dus wel om complxe KH he, geen snelle KH met de postworkout maaltijd want die heb je dan al gehad.
                  En je maaltijd pas je gewoon aan in je totalen per dag.

Cardio low intensity is perfect,....als je geen KT hebt gedaan iig. Dan ga je lekker een uurtje lopen en vetverbranden samen met een overschot glucose.
                  Maar als je KT doet zijn HIIT en HIT cardio de beste optie. Omdat je katabool bent houd je het kort en intensief, veel verbranden met een hoge afterburn en eventueel nog wat extra testaanmaak ipv verlagen van de test aanmaak.

Het drinken tijdens de training maak je niet aan met fructose he...ik zei verse sinaasappelsap of citroensap, dat is iets anders dan aanmaken met fructose of suiker.
                  De citruszuren en vitamine C helpen juist vetten af te breken. Het zeer kleine beetje fructose doet verder weinig, geeft alleen een beetje extra energie.

Dat ik vaak iets anders zeg, tja......En waar ik info vandaan haal? Ik kom ook wel eens op een ander forum en ik ga nog wel eens om met andere ervaren wedstrijdbodybuilders(kampioenen en begeleiders).
                  Maar de mensen achter de Flex Challenge geven ook nogaleens veel goede informatie weg.
                  Ik heb ook andere doelen dan de meesten. Ik moet wedstrijden draaien en de meeste andere bezoekers van bodynet zijn puur recreatief wat aan het trainen. Bij mij moet dus alles perfect gebeuren om de juiste progressie vast te houden, er mag geen grammetje de verkeerde kant op gaan.

Comment

oke dan dat wordt dus water met citroensap voor mij!!

Comment

Originally posted by Richard075 View Post
                      oke dan dat wordt dus water met citroensap voor mij!!
                      yep.
                      Als je mazzel hebt dan heeft de aldi flesjes van een halve liter puur citroensap en anders die gele plastic citroenflesdingen of vers uitgeperste citroen(is het beste)

Comment

Bedankt Marnop, ik zal meer HIT doen, dat vind ik zelf trouwens ook prettiger dan als een halve gare theedoek op een cardio apparaat te hangen. Ik zal ook complexe koolhydraten toevoegen aan post maaltijd en iets meer eten. HIIT wil ik gaan doen binnenkort maar heb geen goede renschoenen, en HIIT wil ik toch echt buiten doen.
                        Wat is Maize? (jij zei een shake met 60 gram maize???)

PS> wat ik veel heb gelezen is dat citroenzuur ('citrus') vet kan neutraliseren waardoor het daardoor makkelijker te verbranden is. Dus om te zeggen dat je er van af valt is een beetje een groot woord denk ik, maar het kan helpen.

Comment

Bedankt Marnop, ik zal meer HIT doen, dat vind ik zelf trouwens ook prettiger dan als een halve gare theedoek op een cardio apparaat te hangen. Ik zal ook complexe koolhydraten toevoegen aan post maaltijd en iets meer eten. HIIT wil ik gaan doen binnenkort maar heb geen goede renschoenen, en HIIT wil ik toch echt buiten doen.
                          Wat is Maize? (jij zei een shake met 60 gram maize???)

PS> wat ik veel heb gelezen is dat citroenzuur ('citrus') vet kan neutraliseren waardoor het daardoor makkelijker te verbranden is. Dus om te zeggen dat je er van af valt is een beetje een groot woord denk ik, maar het kan helpen.
                          Maize= maismeel of waxy maize(=sup)

Comment

Meel door je shake? apart, waxy maize starch heb ik over gelezen ja. De diehard sup dat puur carbs is maar de maag op een of andere manier passeert? En direct wordt opgenomen?

Comment

Waxy Maize Maxx Workout

interesant, heb ook verhalen gehoord dat mensen er ziek droog door werden omdat het dus geen vocht vast houd door de lage osteowhatever waarde, maar dat is dan ook het enige voordeel (is wel groot voordeel maar 50 euro en nog een sup erbij niet waard) ten opzichte van andere koolhydraten voor mij.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X