5 kg aangekomen in 4 maanden!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Richard075 View Post
    Ben je de afgelopen maanden ziek geweest,en heb je bijv medicijnen voorgekregen huisarts(prednisolon of zoiets)dat houdt vocht vast en wordt je ook iets zwaarder.Hoe is je zout inname geweest de afgelopen maanden?Hoe ben je de laatste maanden met je sport bezig geweest?
    Nope, niet ziek geweest en geen nieuwe medicijnen. Zoutinname, niet anders dan anders. Sport nu een kleine 2 maanden. 3-5x per week. Elke keer 2 spiergroepen en 2x20 minuten fietsen en hardlopen. Daarnaast ook 3 avonden groepslessen; BBB, Bodypower en Bodypump.

Van de ene verslaving in een andere gerold!
    Last edited by barbarajudy; 12-02-2011, 16:08.

Comment

Als jou voedingsschema oke is en je eet op behoefte en sport daarbij explosief lijkt het mij dat je gewoon wat meer spiermassa erbij hebt gekregen.

Comment

Originally posted by barbarajudy View Post

Wat zijn dan wél gezonde tussendoortjes?
        Ik ben vrij "pietluttig" in mijn eten. Eet sowieso eigenlijk geen snoep of dingen met suiker. Maar dat is uiteraard voor ieder persoonlijk, ik vind dit prettig zo. Het kost me geen moeite.
        Ik neem als tussendoortje vaak een salade gemengde rauwkost of een zuivelproduct (roeryoghurt of kwark, in elk geval geen toegevoegde fruit/suikertoestanden). In principe eet ik bij mijn avondeten zo min mogelijk koolhydraten (veel groente, vis/kip), ik train in de middag en dus heb ik ze 's avonds niet meer echt nodig. Ik neem nog wel in de avond een halve bak kwark met een hand noten.
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Je hebt zelfs geen tussendoortjes nodig als je bv. je broodmaaltijden verspreid over de dag.
          8.00 uur 75 gr. haver, 25 gr whey, 300 ml melk, 10 gr. honing of suiker.
          10.00 uur banaan of een proteinbar. Ik train s'ochtends.
          12.30 uur eet je 3 boterhammen, 1 met iets zoets, 2 met voldoende kippewit of 50 gr. zalm.
          14.00 uur 75 gr. tonijn met 10 gr. cashewnoten, 100 gr wortelen en 100 gr rode kool
          16.00 uur 2 boterhammen met kippenwit en wat noten of iets dat in de buurt komt
          18.30 eet je dan pasta 75 gr. met paprika, americain en één tomaat.
          20.00 uur dan weer wat noten, melk met cacao of iets dergelijks
          22.00 uur wat whey met kwark en 10 gr. bruine suiker.

Dit is een dagverbruik voor mij, ik ben 24 en weeg 75 kg, waarvan 10,5 % vet. dus doe wat minder van elk en tel daarbij ook nogs 4 liter water en 3 koppen koffie. Goh, ik kan eigenlijk blijven gaan met tips geven. Schema's gebruiken is een wonder!

In ieder geval voldoende verspreiden die koolh. Nooit meer dan 70 gr. per maaltijd innemen en als dat al gebeurt laat er dan zeker 3 tot 6 uur tussen voor je weer zo'n grote hoeveelheid koolh. inneemt.

Haal je koolh. uit granen(volkorenbrood, rijst volwaardige, haver, pasta volkoren), fruit en dergelijk. Spijsverteringsboost en je hebt nooit honger!

Zo, ik kan nog meer tips geven maar dan moet je ff pm-vragen sturen.

Hopelijk maakt dit wat duidelijker.
          Last edited by spaake; 12-02-2011, 17:13.
          Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

Ik was ook gestopt met roken. Was heel erg bang om aan te komen maar ben toch gestopt omdat ik GEZONDER wou worden. Ik heb niks gemerkt van kilo's die eraan zijn gekomen of broeker die strakker zaten. In het begin had ik wel meer trek en smaakte het eten zoooveel beter opeens Maar ik wist dat die honger kwam door het stoppen, dus ben gewoon door gaan met eten zoals ik altijd al deed. Maar ieder lichaam is anders natuurlijk, de een komt aan van stoppen met roken..de ander nauwelijks.

Comment

Ja! Mijn broeken zitten nu loeistrak om m'n bovenbenen, buik en billen. Ben ik wel blij mee hoor maar nog een kilo erbij en ik pas niks meer! Ook m'n maag en buik zijn 'voller' geworden en m'n taille minder! :-(
              Dus je hebt nu een goed excuus om weer wat nieuwe kleren te kopen? Ook wel eens leuk....
              Tenzij je opeens erg zware benentraining bent gaan doen (veel squat, legpress en dat soort dingen) lijkt het me dat het een toename in vet is en niet in spiermassa, zoals velen hier aan het raden zijn. Dat zou erop kunnen duiden dat je teveel kcal per dag eet/drinkt. Meer dan wat je lichaam per dag nodig heeft. Misschien moet je eens een tijdje precies bijhouden wat je allemaal eet en drinkt op een dag om daar beter inzicht in te krijgen.

Ik zie dat iedereen aan het raden is of je aan het roken was bij het blowen (ik heb daar zelf geen verstand van). En dus of dit het gevolg is van het stoppen met roken. Dat hoor je wel vaker van mensen die stoppen met roken, dat ze prompt aankomen.
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by Reberry View Post
                Ik was ook gestopt met roken. Was heel erg bang om aan te komen maar ben toch gestopt omdat ik GEZONDER wou worden. Ik heb niks gemerkt van kilo's die eraan zijn gekomen of broeker die strakker zaten. In het begin had ik wel meer trek en smaakte het eten zoooveel beter opeens Maar ik wist dat die honger kwam door het stoppen, dus ben gewoon door gaan met eten zoals ik altijd al deed. Maar ieder lichaam is anders natuurlijk, de een komt aan van stoppen met roken..de ander nauwelijks.
                Die aankomen na het stoppen hebben gewoon een ander lapmiddeltje nodig. Break hard break good and take over the hood! =D lol

Comment

Om nog een toevoeging te doen: Bij mijn weten was nicotine een stimulator van het orthosympatisch zenuwstelsel, dus als je ermee stopt, is het (bijna) vanzelfsprekend dat je bijkomt. Maar aangezien dat niet echt erg hulpvol is, quote ik hier een stukje wikipedia:

Nicotine kan een roker zowel opwekken als ontspannen, afhankelijk van de dosis. Dit tweezijdig effect is ook bekend van andere stoffen, het komt bijvoorbeeld ook voor bij alcohol. Het eerste drankje werkt ontremmend en stimulerend, maar wie meer drinkt wordt door alcohol verdoofd. Bij een eerste gebruik van nicotine wordt snel adrenaline geproduceerd door het lichaam. Een aantal effecten van nicotine wordt dan in feite veroorzaakt door de adrenaline.

Nicotine blokkeert tevens het vrijkomen van het hormoon insuline. Hierdoor wordt glucose minder snel opgenomen omdat insuline immers zorgt voor de opname van glucose in de cellen. Omdat de hersenen hierop volgend 'zien' dat er nog voldoende glucose aanwezig is in het bloed, treedt er ook minder snel eetlust op. Om deze reden zijn er soms mensen die graag gaan roken om gemakkelijker slank te kunnen blijven. Bovendien is het zo, dat mensen die stoppen met roken vaak last hebben van gewichtstoename, omdat ze de hoeveelheid eetlust die een niet-roker heeft, niet meer gewend zijn.

*gezever over het ongezond zijn*

Naast bovengenoemde effecten, wordt bij roken ook het dopamineniveau verhoogd. Roken belemmert het enzym monoamine oxidase (MAO), dat verantwoordelijk is voor de afbraak van neurotransmitters zoals dopamine. Men denkt momenteel echter dat andere stoffen in sigarettenrook hier verantwoordelijk voor zijn dan nicotine. In elk geval heeft een hoog niveau van dopamine ook plezierige gevoelens tot gevolg
                  Dopamine is tevens een catecholamine, dus een variant van (nor)ardrenaline, en die 2 hormonen zijn hét voorbeeld van een grote activiteit van het orthosympatisch zenuwstelsel.
                  Last edited by scoobydoo; 13-02-2011, 10:19.
                  Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Nou....allemaal maar aan de nicotine dan...............

"Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Okey, dan moet ik nog eventjes eraan toevoegen: Vanzelfsprekend (als je gewoon eet waar je zin in hebt, dus niet die mensen wat hun behoefte berekenen, en ernaar eten.)

Nu moet ik erbij vermelden dat mensen die roken, en bij willen komen, maar te weinig (kunnen) eten, er zeker voordeel aan hebben om te stoppen, omdat ze zo beter kunnen eten.

Zo beter mevrouw?

Overigens heeft THC ook een zekere invloed op de eetlust, maar dat moet ik tzt nog eens uitzoeken hoe dat in zijn werk gaat
                      Last edited by scoobydoo; 13-02-2011, 12:57.
                      Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

THC blijft het langst in je vet zitten volgens mijn dokter. blijven trainen dus!
                        Pain is Temporary, Pride is Forever

Never Ever Give Up

Comment

Originally posted by Tjikaboom View Post
                          THC blijft het langst in je vet zitten volgens mijn dokter. blijven trainen dus!
                          Dan wordt je ineens spontaan high in de club! Nu begrijp ik 50 cent in Da club!

Comment

@TS je zegt dat je eetpatroon hetzelfde is gebleven, maar noemt daarna dat je gezonder bent gaan eten. Wat voor mij klink als een totaal ander eetpatroon.
                            Het is logisch dat je veel meer bent gaan eten als je zoveel meer bent gaan bewegen.

Dus hou het eens een keer een paar dagen bij. Alles precies bijhouden (wat je eet, en hoeveel ervan. dit gewoon wegen desnoods) en dan uitrekenen waar je op uit komt.

Dan zul je er ongetwijfeld achter komen dat je of:

- toch meer bent gaan eten zonder dat goed door te hebben
                            - je evenveel of zelfs minder bent gaan eten, maar daardoor veels te weinig binnen krijgt. Je lijf reageert hier dan weer op door extra vet aan te gaan zetten.

Verder is het goed om niet te veel op je gewicht te letten, maar op je afmetingen, je kledingmaat, en op het oog of je meer vet krijgt of niet.
                            Heb je lang of nooit veel gesport kun je best wel aardig wat gainen in niet te lange tijd. Een deel hiervan zal zeker in het begin gewoon vocht, extra eten in je lijf zijn. Met daarnaast nog wat extra spier en vetmassa.
                            Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                              @TS je zegt dat je eetpatroon hetzelfde is gebleven, maar noemt daarna dat je gezonder bent gaan eten. Wat voor mij klink als een totaal ander eetpatroon.
                              Het is logisch dat je veel meer bent gaan eten als je zoveel meer bent gaan bewegen.

Dus hou het eens een keer een paar dagen bij. Alles precies bijhouden (wat je eet, en hoeveel ervan. dit gewoon wegen desnoods) en dan uitrekenen waar je op uit komt.

Dan zul je er ongetwijfeld achter komen dat je of:

- toch meer bent gaan eten zonder dat goed door te hebben
                              - je evenveel of zelfs minder bent gaan eten, maar daardoor veels te weinig binnen krijgt. Je lijf reageert hier dan weer op door extra vet aan te gaan zetten.

Verder is het goed om niet te veel op je gewicht te letten, maar op je afmetingen, je kledingmaat, en op het oog of je meer vet krijgt of niet.
                              Heb je lang of nooit veel gesport kun je best wel aardig wat gainen in niet te lange tijd. Een deel hiervan zal zeker in het begin gewoon vocht, extra eten in je lijf zijn. Met daarnaast nog wat extra spier en vetmassa.
                              Ik kon, tot 4 maanden geleden, écht alles eten wat ik maar wilde zonder een grammetje aan te komen. Ik at en snoepte zelfs extra om niet af te vallen! Was ik ziek, dan viel ik meteen af en moest daarna de kg's er weer aan (vr)eten! Kaasfondue's, franse kaassies, chocola, donuts, saucijzebroodjes enz; 'vet en suikers'!!
                              Wat dat betreft ben ik wél op gaan letten dat ik daar niet meer te veel van eet!

Zodirekt laat ik op de sportschool mn vet% meten. Ook zal ik advies vragen aan de voedingsdeskundige daar.

Over roken gesproken, ik rookte niet, tot voor 4 maanden geleden blowde ik!! Dus dat nicotine-verhaal gaat in mijn geval niet op aangezien ik maar héél weinig sigaret in mn jointjes deed. 4 á 5 jointjes per dag, alles bij mekaar amper 2 sigaretjes per dag....) Sinds ik niet meer blow en veel sport ben zoveel aangekomen en daar ben ik best blij om. Maar om nog eens 5 kg in 4 maanden aan te komen.....!? Liever niet!

Comment

nicotine-verhaal gaat in mijn geval niet op aangezien ik maar héél weinig sigaret in mn jointjes deed. 4 á 5 jointjes per dag, alles bij mekaar amper 2 sigaretjes per dag....)
                                Dan draaide je hopelijk wel inside out Of je moet circa een gram per joint in smoking slim gold bij gooien haha.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X