eiwitten uit avondeten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eiwitten uit avondeten

Beste leden,

Ik heb een vraag waar ik niet echt uitkom.

Ik ben er inmiddels over uit dat een isolaat whey shake een half uur VOOR trainen effectiever is dan direct na de training ( niet dat dit slecht is maargoed).

Ik train echter altijd een uurtje NA mijn avond eten, dus zou ik een half uur na mijn avond eten ook weer een shake moeten nemen om daarna na een half uur te gaan trainen.
    Dus:

18.00 avond eten (carbs-eiwit-vet)
    18.30 isolaat shake
    19.00 Trainen

Mijn vraag is nu : is het niet een beetje dubbelop om na mijn avond eten nog een eiwitten shake te nemen, en zou deze shake tog ook niet vertraagd worden door het eten in je maag???

alvast bedankt.
    If you do what you always did, you will get what you always got !

het wordt zeker vertraagt,
    daarom neem ik de helft voor het trainen en de helft na. dan zit je altijd vrij goed.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
      het wordt zeker vertraagt,
      daarom neem ik de helft voor het trainen en de helft na. dan zit je altijd vrij goed.

Halve scoop zeg maar? zo.n 10 gr?

Comment

?????

Comment

Ik zou helemaal niks ervoor nemen.. ik vind dit beetje zonden van je shake eerlijk gezegd
          ik zou gewoon alles direct na je training innemen.

Comment

Originally posted by rotterdam010 View Post
            Ik zou helemaal niks ervoor nemen.. ik vind dit beetje zonden van je shake eerlijk gezegd
            ik zou gewoon alles direct na je training innemen.

en waarom is dit zonde van mijn geld dan?

Comment

Ik zei zonde van je shake, niet van je geld. maar komt in feite op hetzelfde neer..
              Ik zou gewoon goed eten voor je training en die shake na je training innemen..

Die shake is bedoeld voor de opname van snelle eiwitten, hier heb je direct na je training dus veel meer aan.. als je hem net na ja avondeten inneemt word de opname van de snelle eiwitten soieso vertraagd omdat je maag nog vol zit van je avond eten

Comment

@TS
                Als jij na je eten een whey shake neemt... gaat deze gewoon langs je maaginhoud en wordt alsnog redelijk snel opgenomen. Zou ik dus gewoon doen.
                Een uur voor het sporten een volle maaltijd is (in mijn ogen) sowieso niet fijn
                Als ik er zo dicht opzit... eet ik meestal de helft (misschien 3/4) en de rest na mijn training.
                Het is sowieso fijn om na je training nog wat carbs binnen te krijgen.
                Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                  @TS
                  Als jij na je eten een whey shake neemt... gaat deze gewoon langs je maaginhoud en wordt alsnog redelijk snel opgenomen. Zou ik dus gewoon doen.
                  Een uur voor het sporten een volle maaltijd is (in mijn ogen) sowieso niet fijn
                  Als ik er zo dicht opzit... eet ik meestal de helft (misschien 3/4) en de rest na mijn training.
                  Het is sowieso fijn om na je training nog wat carbs binnen te krijgen.
                  Ja je zegt het al, redelijk snel ingenomen. daarom vind ik het dus zonde, omdat het toch een deel vertraagd wordt.
                  ik persoonlijk vind dit zonde omdat je die shake niet optimaal benut.
                  Ik ou gewoon zeggen goed eten voor het trainen, na het trainen een shake en tijdje daarna nog wat van je avond eten.

Comment

ze hebben dit getest... als je een vloeibare substantie neemt bij een volle maag... loopt dit er gewoon langs en wordt het snel opgenomen. Scheelt misschien een paar minuutjes, maar je krijgt daarna nog steeds een flinke verhoging in de beschikbare amino's. Precies wat je wilt als je gaat trainen.

Als je eenmaal flink gaat trainen... stopt de verwerking van je eten grotendeels.

Als alternatief zou je ook nog je shake eerst kunnen nemen, dan maaltijd dan trainen.
                    Whey piekt na 45 min. houdt tot 2 uur na consumptie max aan. Pas na een uur of 3 na consumptie kom je onder de 'normale' grens. Train je een uur na je shake, een uur lang, en daarna meteen weer een shake... zit je wel goed.

In mijn ogen is dit allemaal niet echt nodig. Gewoon eten, shake, trainen
                    Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by richard21 View Post
                      Beste leden,

Ik heb een vraag waar ik niet echt uitkom.

Ik ben er inmiddels over uit dat een isolaat whey shake een half uur VOOR trainen effectiever is dan direct na de training ( niet dat dit slecht is maargoed).

Ik train echter altijd een uurtje NA mijn avond eten, dus zou ik een half uur na mijn avond eten ook weer een shake moeten nemen om daarna na een half uur te gaan trainen.
                      Dus:

18.00 avond eten (carbs-eiwit-vet)
                      18.30 isolaat shake
                      19.00 Trainen

Mijn vraag is nu : is het niet een beetje dubbelop om na mijn avond eten nog een eiwitten shake te nemen, en zou deze shake tog ook niet vertraagd worden door het eten in je maag???

alvast bedankt.

Je mag een keer met mij trainen, dan weet je gelijk waarom je niet een uur voor je training een maaltijd neemt en daarna gelijk een shake.
                      Neem je wel een flinke emmer mee en een dweil?

Als je zo kan trainen dan train je ws als een pussy.

2uur voor je training maaltijd nemen, een klein uurtje voor je training shake van 20gr whey, na de training weer een shake. Ongeveer een uur daarna weer een maaltijd.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Hangt dat niet af van de grootte van je maaltijd?

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                          Hangt dat niet af van de grootte van je maaltijd?
                          Lijkt mij niet, aangezien je genoeg KH moet nuttigen voor je training omdat je dan logischerwijs veel verbrand.
                          In Other Wordz: To Drop Bottom Without Bottoming Out!!

Comment

Maar volkoren boterhammen + 1 banaan liggen al veel minder zwaar op de maag dan bijvoorbeeld een grote pasta maaltijd met saus, groenten en vlees.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                              Maar volkoren boterhammen + 1 banaan liggen al veel minder zwaar op de maag dan bijvoorbeeld een grote pasta maaltijd met saus, groenten en vlees.
                              Klopt..

Ben het toch met Marnop zijn post eens.
                              je kan dan net zo goed een emmer+dweil meenemen.

Ik eet zelf altijd net genoeg voor de training puur om te verbranden en de avondmaal na het trainen. bevalt mij wat beter, veel beter zelfs.
                              In Other Wordz: To Drop Bottom Without Bottoming Out!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X