Zijn er ook velen van jullie die in de middag havermout nemen met whey en melk?
Havermout in de middag + whey met melk
Collapse
X
-
omdat ik 's avonds train, probeer ik mijn carbs zoveel mogelijk bij ontbijt en in de avond te houden. Middag zoveel mogelijk alleen vetten en eiwitten.
Whey nemen en er dan noten bij nemen om de opname te vertragen... is als een snelle auto kopen, en dan gaan rijden met de handrem erop...omdat ie anders te snel gaat. -> slaat als een tang op een varken.Fear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by sf01 View Posttenzij dat voor of na je training is... lijkt me dat geen handige constructie.
Whey nemen is in mijn ogen sowieso loos behalve 's ochtends en voor/na training
Als je je zorgen zou maken over de snelle opname (en ik zie niet in waarom), de havermout en melk vertragen de opname ook al.@ ketIF
Comment
-
-
@Brambo:
ik geloof okidoki had pas bloedsuikerspiegel getest bij havermout met whey en melk... was volgens mij in totaal redelijk snel verwerkt allemaal. Het vertragen van de opname daarmee zal dus (helaas) wel meevallen.
En tja... ik ben er fan van om zoveel mogelijk in de zo natuurlijk mogelijke vorm te eten. Neem whey dus alleen maar op momenten dat ik wil profiteren van de snelle opname, en er geen natuurlijke producten zijn die dat in die mate leveren.
En zoals jij het brengt... zou je haast concluderen dat je het best de hele dag whey kan nemen en de rest van de 'gangbare' eiwitbronnen te laten zitten.
Ik denk dat Whey nooit de gestaagheid in afgifte geeft zoals caseine en bijna alle natuurlijk voorkomende eiwitten dat wel doen.
Wel fijn hoor een kritische tegenwerping. Houdt mescherp. Ik ga er nog maar eens naar kijken. Want dat 'gevoel' over dat whey niet zo gestaag afgeeft zou ik niet een, twee, drie weten te bewijzen
@Viranelly -> is denk ik een kwestie van gewenning.Fear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by sf01 View Post@Brambo:
ik geloof okidoki had pas bloedsuikerspiegel getest bij havermout met whey en melk... was volgens mij in totaal redelijk snel verwerkt allemaal. Het vertragen van de opname daarmee zal dus (helaas) wel meevallen.
En tja... ik ben er fan van om zoveel mogelijk in de zo natuurlijk mogelijke vorm te eten. Neem whey dus alleen maar op momenten dat ik wil profiteren van de snelle opname, en er geen natuurlijke producten zijn die dat in die mate leveren.
En zoals jij het brengt... zou je haast concluderen dat je het best de hele dag whey kan nemen en de rest van de 'gangbare' eiwitbronnen te laten zitten.
Ik denk dat Whey nooit de gestaagheid in afgifte geeft zoals caseine en bijna alle natuurlijk voorkomende eiwitten dat wel doen.
Wel fijn hoor een kritische tegenwerping. Houdt mescherp. Ik ga er nog maar eens naar kijken. Want dat 'gevoel' over dat whey niet zo gestaag afgeeft zou ik niet een, twee, drie weten te bewijzen
@Viranelly -> is denk ik een kwestie van gewenning.
Zou wel leuk zijn moest iemand experimenteren met enkel whey als eiwitbron, maar als student heb ik daar spijtig genoeg niet de financiële middelen voor@ ketIF
Comment
-
whey is toch over het algemeen goedkoper dan: vlees, vis, etc. (de traditionele eiwitbronnen)
Zeker als je het aanvult met havermout (wat helemaal geen drol kost) etc.
Maar ik ga me maar weer eens wat meer in whey verdiepen want ik blijf hierin ook met Marnop structureel tegen een meningsverschil aanlopen... en wil nu wel even weten hoe het zit
Over zaken als afgifte, opnamesnelheid, houdbaarheid van vrije amino's etc etc.Fear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by Fitness-maniak View Postkom je dan wel aan je eiwitten/vetten?
lijkt me niet handig om de hele dag havermout te eten.
ik bedoel ik eet 6x perdag havermout met nog eiwitrijke voeding erbij en natuurlijk vetten .
bijv een maaltijd
80gram havermout.
blikje tonijn 130gram.
en 15gram amandelen is zo een 500+kcal,
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 1x
- 60kg 3x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 26kg 10x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 60 sec
- 25kg 45 sec
Standing calf raise:
- BW + 90kg 6x (te volle dip riem...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
5 dagen geleden -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
1 week geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
2 weken geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...2 weken geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment