Eigeel Cholestrol!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik eet nog steeds regelmatig 6-8 eieren per dag. heerlijk.
    on topic: cholesterol uit voeding wordt maar voor een paar% opgenomen in het bloed, en verhoogt het bloedcholesterol dus ook maar minimaal.

daarbij is die hele kleine verhoging meerendeels ook het HDL cholesterol (het "goede").
    er is genoeg informatie over te vinden op het web.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Dynobet ben je daar weer? Heb je gemist !

Comment

Originally posted by sf01 View Post

Verder... cholestrol verhoogt testosteron -> goede zaak

*propt man vol met eieren*
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Maar we zouden dus allemaal aan de zacht gekookte eitjes moeten........is helemaal niet lekker als ze koud zijn en pellen is lastig op je werk of op school even snel tussendoor.

O ja hoor, heerlijk. Ik koop/neem een bak salade mee, en pel snel dat ei, gooi het erdoor, jammie!
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

ga je wel lekker van ruiken

OT: laat die vriend eens iets posten, ik wil zijn stelling graag lezen met zijn bijbehorende onderbouwing (als ie dat heeft)

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
              ga je wel lekker van ruiken

OT: laat die vriend eens iets posten, ik wil zijn stelling graag lezen met zijn bijbehorende onderbouwing (als ie dat heeft)

Hebben mensen niet FM, zie het stuk over cholesterol. Dan weet je genoeg.
              Veel mensen denken dat je binnen 3 maanden dood gaat aan te hoog cholesterol als je meer dan 1 ei per week eet.

Mensen hebben verder nooit een onderbouwing, dat is alleen op een forum soms het geval omdat velen niks willen aannemen maar willen analyseren en onderbouwen met onderzoekjes en wat dan ook.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Als je je druk gaat maken op het verhogen van chloresterol en de daarbij voorkomende hart- en vaatziekten moet je niet bij eigeel zijn. Je moet dan kijken naar de bewerkte suikers. En daar eet men per dag ladingen van via snoep en andere dingen. Daarom hebben we de laatste 5-10 jaar steeds meer welvaartsziektes. Alle problemen en slechte eigenschappen die aan vetten/eigeel werden toebedeeld sinds de prehistorie behoren toe aan bewerkte suikers.

Eigeel en onverzadigde vetten zorgen dat je goede chloresterol waarde stijgt en de kans op hart- en vaatziektes juist afneemt. Daarnaast verhoogd het ook je testosteron aanmaak en zorgt het voor eventuele vrije testosteron in het lichaam. En testosteron zorgt er voor dat je metabolisme, immuunsysteem en al het andere mbt je gezondheid juist goed en optimaal werkt.

Je vriend en vele doktoren e.d. geloven nog in achterhaalde fabeltjes. Idioterie die in de loop der tijd ingeslopen is alsof het een waarheid is. Ik moet 1x per kwartaal preventief op controle. Chloresterol wordt ook gecontroleerd. En dat is bij mij alleen maar beter geworden nu ik minder snoep en nog steeds 4-6 eieren per dag eet. In eerste instantie schrok de dokter van me hoge chloresterol waarde omdat die idioot naar het totaal aantal keek. Toen ik hem vertelde naar de onderverdeling van HDL en LDL te kijken zag hij pas dat het eignelijk goed is. En dat doen veel mensen ook. Die kijken alleen naar het totaal en kijken niet verder dan hun neus lang is.
                Last edited by Falstyr; 21-04-2011, 09:27.

Comment

tja... je zal maar een niet zo goed gebekt mutsje zijn en zo'n dokter hebben... ga je je voor niks zorgen maken en van alles aan je dieet veranderen terwijl er niks aan de hand is.
                  Altijd zorgwekkend als je dokters moet corrigeren

Ik blijf me ook nog steeds verbazen over de stompzinnige diëten waar diëtisten mee blijven komen.
                  Fear is the mind killer

Comment

Anders duw je hem toch wat kip of tonijn in zijn schema als hij het echt niet wil...

Comment

Originally posted by WK81 View Post
                      Anders duw je hem toch wat kip of tonijn in zijn schema als hij het echt niet wil...
                      Nope, houd het liever bij eieren. dus 6 eieren + dooier moet kunnen!
                      Never send a boy to do a mans job!

Comment

Dagelijkse voeding--> sticky: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...ag-zonder.html !
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

sticky zit goed fout daar.

Comment

Eet er nu 14 op een dag,4met en de rest zonder die ik meestal verwerk door mijn shakes heen.
                            Vooral de avondshake zorgt altijd voor leuke tafarelen in de slaapkamer!!!

Comment

altijd leuk om een dokter iets bij te leren

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                                sticky zit goed fout daar.
                                Als je kunt uitleggen waar de fout zou zitten, graag. Indien niet, maak niet zulk dom commentaar.
                                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X