mening graag dankje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by marnop View Post
    Pro's gebruiken grill, oven, olie(diverse soorten) en pamspray. Geen wedstrijdBB'er bij mij bekend die boter gebruikt.
    Maar roomboter is niet echt slecht voor je, kan je gewoon nemen.
    Ik zie door de bomen het bos niet meer..

Edit: maargoed, voortaan grill ik alles wel en gooi ik er daarna wat olijfolie overheen

Comment

Ik persoonlijk zou niet gaan bakken/wokken in olijfolie (of vloeibare boter met toegevoegde omega zoveel, toegevoegde olie, whatever), kan inderdaad niet echt tegen verhitting. Ik gebruik olijfolie voor salades o.i.d., bakken doe ik in boter/kokosvet.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

ik train 45m cardio en dan wat kracht in totaal 2uur voor middag en in de avond 1uurtje buik enz

Comment

(ik moet die echt uit mijn hoofd gaan leren zo vaak als ik hem nodig heb :P

Nooit cardio voor KT. 2 uur is sowieso te lang.
          En 4x in de week een heel UUR buik trainen slaat gewoon helemaal nergens op.
          Een uur is veel te lang en 4x in de week veel te veel.
          Fear is the mind killer

Comment

nee sorry begrijpt het verkeert ik doe in de morgend 45m cardio en 1uur kracht in de gym en dan thuis een uurtje gewoon trainen wat buik en zo

Comment

klinkt nog steeds hetzelfde.
              alsof je cardio doet voor je KT. dit is bij elkaar ongeveer 2 uur.
              En dan 's avonds thuis nog een uur. waarbij je elke keer (en zo te horen vooral) buik traint.
              Fear is the mind killer

Comment

ja buik het meeste ja en is het dan te lang 2uur moet dan eerst kt doen en dan cardio groetjes

Comment

Ik zou niet weten waarom je olijfolie niet kunt gebruiken om mee te bakken.
                  Olijfolie of zonnebloemolie is zoveel beter dan boter.
                  Tuurlijk kun je boter nemen, je kunt ook gewoon puur transvet nemen, kan ook.
                  De meeste bb'ers gebruiken overigens olieen en geen boters.
                  Je hebt ook olie-sprays, die zijn nog beter, zo goed als geen kalorieen.

Comment

boter met transvetten vergelijken slaat natuurlijk nergens op.
                    Verzadigde vetten heb je ook gewoon nodig. Transvetten niet.

Zonnebloemolie kan al beter tegen verhitting dan olijfolie.

En waarom zou minder/ geen calorieen beter zijn als bakmiddel? Aangezien je toch je vetten binnen moet krijgen, en deze kcals bevatten... ik zie het probleem niet.
                    Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                      boter met transvetten vergelijken slaat natuurlijk nergens op.
                      Verzadigde vetten heb je ook gewoon nodig. Transvetten niet.

Zonnebloemolie kan al beter tegen verhitting dan olijfolie.

En waarom zou minder/ geen calorieen beter zijn als bakmiddel? Aangezien je toch je vetten binnen moet krijgen, en deze kcals bevatten... ik zie het probleem niet.
                      Kerel, ik maak de vergelijking omdat je in principe alles kunt nemen wat je maar wilt, zolang het maar binnen je voedingsschema past.
                      Echter waar je naar dient te kijken is wat beter en gezonder is.
                      En hoe je het wend of keert, olieen zijn zoveel beter dan boter.
                      Boter is zo geraffineerd als de nete, olieen zijn onttrokken.
                      Ik woon in Engeland, als je hun hier gaat vertellen dat je olijfolie niet kunt gebruiken als bakmiddel lachen ze je vierkant uit. En niet alleen hier maar in bijna elk land.
                      Ooit weleens koks bezig gezien?
                      99,9% gebruikt olieen om in te bakken, en weet je waarom?
                      Omdat dat gezonder is.
                      Er zijn vele dieten waar men vetten probeert te mijden. Dan is een kalorieloze olijfolie spray natuurlijk hardstikke welkom.
                      Tuurlijk heb je vetten nodig maar niet in de hoeveelheid dat velen denken.
                      Vetten die je nodig hebt zitten al in proteinen en koolhydraten verwerkt. Er is geen reden tot het apart nemen hiervan.
                      Slechts een heel kleine hoeveelheid vet wordt gebruikt voor 'smering' van bijvoorbeeld gewrichten. De rest wordt als energie gebruikt maar op een zeer onefficiente manier. Koolhydraten zijn daarentegen zoveel doeltreffender.

Comment

blijkbaar hebben wij een verschillende kijk op het nut/ de functie van vetten. En de mate waarin deze nuttig/nodig zijn.

Daarbij is het feit dat boter gemeden wordt en iedereen olie gebruikt geen argument dat dit goed is. Er zijn ook duizenden mensen die sonjabakkeren. Maakt het geen goede methode.
                        De anti-boter mentaliteit is door de vetnazi's in het leven geroepen.
                        Sinds de jaren 70 was alle vet slecht. Ze zijn daar later gedeeltelijk op teruggekomen. Onderscheid gemaakt tussen verzadigd en onverzadigd. Maar verzadigde vetten zijn niet perse slecht.

Ennuh... boter geraffineerd? Dit is enkel een kwestie van romige melk karnen en voila je hebt boter.
                        Raffineren is juist iets wat ze op olieen toepassen.
                        Boter is net zo een natuurproduct als olijfolie.
                        Fear is the mind killer

Comment

Ennuh... boter geraffineerd? Dit is enkel een kwestie van romige melk karnen en voila je hebt boter.

Hehehe, was dat maar waar.
                          Ten eerste stoppen ze er een lading zout in, wat natuurlijk helemaal niet goed is voor ons sporters. Dit heeft olijolie bijvoorbeeld niet.
                          En wat dacht je van emulgatoren, smaakstoffen, geurstoffen, kleurstoffen, etc.
                          Ook dit is niet in olijfolie te vinden.

En in olijfolie zitten gewoon verzadigde vetten alleen de verhouding tussen goede en verzadigde vetten is beter geregeld.
                          Op 100gr. olijfolie zit maar 14,3gr. verzadigde vetten.
                          Kijk je naar boter is dit het dubbele.
                          Het gaat erom, wat is gezonder.

Tevens verliest olijfolie zijn kracht niet met temperaturen die gebruikt worden om mee te bakken.

Comment

In roomboter is geen emulgator nodig. Dit gebeurd al natuurlijk. Als je gewoon slagroom lang blijft kloppen krijg je ook gewoon boter. Ik heb regelmatig gekeken naar ingredienten in roomboter. In degene die ik koop... zit niks dan roomboter. Geen geur/kleur/smaak/ emulgator en geen zout. (je hebt gezouten en ongezouten variant).

De temperatuur waarbij olijfolie echt ranzig wordt ligt misschien hoger dan (als je goed bakt) bereikt wordt, maar het blijft schadelijk voor de olie. Ik ben trouwens helemaal niet anti olijfolie. Vind het een top product... maar niet om te bakken.

En btw... 90% van alle olijfolie die geproduceerd wordt... wordt geraffineerd om onzuiverheden te verwijderen. Juist de niet geraffineerde olijfolie kan extra slecht tegen warmte. (de extra vierge)

Als laatste... het gaat om een paar gram boter voor bereiding van vlees/vis. Boter is daarbij niet 100% vet zoals olijfolie dat wel is. Het gaat dus uiteindelijk om minimale hoeveelheden vet. Enkel in taart/gebak etc krijg je grote hoeveelheden boter binnen.

Maar misschien moeten we anders ff een eigen topic starten voor deze discussies... want hij dwaalt een beetje af
                            Fear is the mind killer

Comment

Geen andere topic nodig mate, ik heb mijn zegje gedaan.

Comment

Ik zie sowieso geen nadelen van boter (het zijn de vetnazi's die boter een slecht imago hebben gegeven)
                                Olijfolie kan slecht tegen verhitting en is in mijn ogen een goede vetbron, maar niet voor bakken.

Je kan ook prima kokosvet gebruiken om te bakken. En grillen kan natuurlijk ook. Zeker wat vettere vissen hebben ook geen vet/olie nodig als je een goede anti-aanbak pan hebt.

ow... ennuh... vlees/vis gebakken in roomboter -> oneindig veel lekkerder.
                                dat olijf olie verhitten geen slim idee was wist ik wel ., maar om mijn vlees vis in boter te bakken neen dank je, ik houd het toch bij de grillpan
                                maar bedankt voor je uitleg jongens .

grtzz
                                Beest in opleiding

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X