mening graag dankje
Collapse
X
-
Originally posted by TrainInsane View Posthmm alright . heb het niet helemaal gelezen maar het is duidelijk.,
ga er ook niet verder op in aangezien ik een echte griller ben. en olijfolie "koud" benuttig.
grtzz
Maar als het werkelijk zo was geweest dat het verhitten van olijfolie schadelijk zou zijn, denk je niet dat koks iets anders zouden nemen?
Lijkt me niet prettig om de Keuringsdienst van Waren aan de deur te hebben.
Heb jij ooit weleens op de televisie een kok boter zien gebruiken?
Zij bereiden zo goed als alles met olie, omdat dat gezonder is.
Comment
-
Originally posted by Snuff-Sann View PostGrillen is nog beter.
Maar als het werkelijk zo was geweest dat het verhitten van olijfolie schadelijk zou zijn, denk je niet dat koks iets anders zouden nemen?
Lijkt me niet prettig om de Keuringsdienst van Waren aan de deur te hebben.
Heb jij ooit weleens op de televisie een kok boter zien gebruiken?
Zij bereiden zo goed als alles met olie, omdat dat gezonder is..........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
Originally posted by okidoki71 View PostHoe kom jij aan deze BS?.....ik heb zelf een koksopleiding gehad en als kok gewerkt, we bakken niet in olieën maar in gewone boter, de echte welteverstaan....olie brand te snel aan met alle gevolgen van dien vandaar de boter...........
Tevens moet je ook op de hoogte zijn van hoe heet je het maakt.
Je zegt dat je als kok hebt gewerkt, wat is de reden dat je dat nu niet meer doet dan?
Comment
-
Originally posted by okidoki71 View PostHoe kom jij aan deze BS?.....ik heb zelf een koksopleiding gehad en als kok gewerkt, we bakken niet in olieën maar in gewone boter, de echte welteverstaan....olie brand te snel aan met alle gevolgen van dien vandaar de boter...........In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
-
Koks gebruiken zowel boter als olijfolie.
Okidoki heeft waarschijnlijk niet goed opgelet tijdens z'n opleiding.
Maar om on-topic te blijven....
TS vroeg aan sf01 in post 11 of hij een bron had waarom het beter is om iets in boter klaar te maken.
Echter is het niet beter om dat te doen. Het is gezonder om olie te gebruiken.
Maar bij sf01 gaat het om de smaak en niet of het gezond is of niet en ik vind dat een kwalijke zaak wanneer je iemand tracht te adviseren.
Het staat als een paal boven water dat olijfolie veel en veel gezonder is dan boter en het maakt geen ruk uit of het margarine is of roomboter. Ook heeft olijfolie en hoop positieve eigenschappen dat boter weer niet bezit.
We proberen hier zo gezond mogelijk te eten en niet te kijken naar hoe lekker het smaakt. Als dat zo was geweest kun je net zo goed naar de MAC gaan voor je broodnodige proteinen ipv blikjes tonijn naar binnen werken.
Het voornaamste is gezond en schoon voedsel eten.
Ik zal ten alle tijde olie voor boter adviseren aan iemand die daarover meer informatie wil.
Comment
-
Er zijn scala aan bronnen die zeggen dat olijfolie niet geschikt is om te bakken. Het is dus niet een kwestie van olijfolie vs boter. Het is een kwestie van olijfolie vs boter bij bakken en braden. Ik denk niet dat we elkaar hierin gaan vinden... wat prima is. Er zijn bakken bronnen die zeggen olijfolie niet gebruiken voor bakken. en hopen bronnen die claimen dat het geen probleem is. Even naar tig van die onderzoeken linken heeft dus weinig zin lijkt me.
Ik ben absoluut van mening dat boter (met mate) past in een gezond en gebalanceerd dieet. Dat het lekker smaakt is een bonus. Niet het argument voor mij om boter te gebruiken. Dat olijfolie beter/ gezonder is dan boter is voor mij geenszins bewezen. Je kunt ongetwijfeld beter meer olijfolie hebben. Ik zeg ook niet dat je een half pakje per dag moet wegeten
Daarbij vraag hou ik daarbij in het achterhoofd... dat jij Snuf misschien wel top kwaliteit olijfolie gebruikt. Maar de bulk hier zal een goedkope fles halen bij de super. En dan speelt het hitte ding al weer veel meer mee.
Ik heb heel wat onderzoeken bij elkaar gezocht en vergeleken over de voor en nadelen van boter. En in mijn ogen is er niks mis met boter (met mate).
Tel je deze dingen bij elkaar op:
- niks mis met boter. Goed te gebruiken in een gezond dieet
- mogelijk nadelige effecten van verhitten olijfolie
- met boter bakken smaakt lekkerder
Dan is voor mij de keus makkelijk gemaakt. Ik gebruik overal olijfolie in/ door. Behalve voor bakken.Fear is the mind killer
Comment
-
Onzin dat je met olijfolie niet kunt bakken, dat is echt niet waar.
Ikzelf heb helemaal geen dure olijfolie, gewoon goedkope en met goedkope gaat bakken heel gemakkelijk en de smaak is uitstekend. Overigens gebruik ik al enige tijd olijfolie spray.
Je dient de hitte van de pan gewoon in de gaten te houden that's all.
En nogmaals, olijfolie is gezonder en heeft goede eigenschappen tegenover boter.
Natuurlijk kun je boter gebruiken, ik heb ook helemaal niet gezegd dat dat niet kan.
Maar als iemand aan mij vraagt wat beter is adviseer ik hem/haar olie, omdat dat gezonder is.
Kun je trouwens wat bronnen posten die aantonen dat olijfolie niet geschikt is om mee te bakken?
Comment
-
Originally posted by Snuff-Sann View PostOnzin dat je met olijfolie niet kunt bakken, dat is echt niet waar.
Ikzelf heb helemaal geen dure olijfolie, gewoon goedkope en met goedkope gaat bakken heel gemakkelijk en de smaak is uitstekend. Overigens gebruik ik al enige tijd olijfolie spray.
Je dient de hitte van de pan gewoon in de gaten te houden that's all.
En nogmaals, olijfolie is gezonder en heeft goede eigenschappen tegenover boter.
Natuurlijk kun je boter gebruiken, ik heb ook helemaal niet gezegd dat dat niet kan.
Maar als iemand aan mij vraagt wat beter is adviseer ik hem/haar olie, omdat dat gezonder is.
Kun je trouwens wat bronnen posten die aantonen dat olijfolie niet geschikt is om mee te bakken?
olijfolie wordt ongezond bij verhitting van hele hoge tempraturen,
daardoor is het fabeltje ontstaan dat het ongeschikt is voor bakken.
de tempraturen bij het bakken lopen echter niet hoger op dan tegen de 200graden, terwijl olijfolie pas ongezond wordt bij verhitting boven de 350+ graden, dus vette onzin“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
-
Originally posted by maar7en8 View Postje hebt gelijk,
olijfolie wordt ongezond bij verhitting van hele hoge tempraturen,
daardoor is het fabeltje ontstaan dat het ongeschikt is voor bakken.
de tempraturen bij het bakken lopen echter niet hoger op dan tegen de 200graden, terwijl olijfolie pas ongezond wordt bij verhitting boven de 350+ graden, dus vette onzin
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 1x
- 60kg 3x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 26kg 10x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 60 sec
- 25kg 45 sec
Standing calf raise:
- BW + 90kg 6x (te volle dip riem...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
5 dagen geleden -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
1 week geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
2 weken geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...2 weken geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment