Cutten voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten voedingsschema

Beste bodynetters,

Jullie hebben mij al enige tips gegeven voor mijn voedingsschema en ik heb ze er in verwerkt. Vind het schema alleen een beetje eentonig.. maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden..

vragen:
    moet ik ook BCAA tabletten gebruiken ?

greetz
    Ptrick
    Attached Files

reacties ?

Comment

Schema trainigsdagen zit wel goed nu, rustdagen op 2300kcal gaan zitten.
      je zit nu nog steeds onder je BMR, 1961 terwijl je bmr 2000 is.
      Dus rustdagen 2300kcal ipv 1961
      keep the focus going!

Comment

Originally posted by xBrian View Post
        Schema trainigsdagen zit wel goed nu, rustdagen op 2300kcal gaan zitten.
        je zit nu nog steeds onder je BMR, 1961 terwijl je bmr 2000 is.
        Dus rustdagen 2300kcal ipv 1961
        Waarom maar 100 onder behoefte op rustdagen..? kan toch gewoon op BMR(2000) eten? ik wil cutten wat wordt er gecut als ik gewoon op behoefte eet of volgens jouw dan 100 kcal er onder.. dan denk ik dat het beter is om 400 eronder te gaan, dan maar op BMR. of zie ik dit gewoon verkeerd ?

Comment

Originally posted by Ptrick View Post
          Waarom maar 100 onder behoefte op rustdagen..? kan toch gewoon op BMR(2000) eten? ik wil cutten wat wordt er gecut als ik gewoon op behoefte eet of volgens jouw dan 100 kcal er onder.. dan denk ik dat het beter is om 400 eronder te gaan, dan maar op BMR. of zie ik dit gewoon verkeerd ?
          Easy boy, don't rush it!

Je lichaam moet zich aanpassen aan de situatie. Zie het als in een heel koud bad gaan. Als je langzaam en rustig er in gaat dan schrik je minder van de temperatuur dan wanneer je er in een keer in springt. Dit schrikken willen we niet hebben want dan is je lichaam gelijk in een "energie-spaarstand" waardoor het alles opslaat in vet omdat het denkt dat er barre, voedselloze tijden aankomen.

Verlaag het liever met 100 kcal per tijdsperiode van 2 weken ofzo, dan kan je lichaam wat rustiger wennen ipv een overslag van 400 kcal.
          Never Back Down.

Comment

Originally posted by Ptrick View Post
            Behoeften is in jou geval dus 2000kcal x jou activiteitsfactor, dus 2000x1.375 of 1.55, weet niet hoeveel jij doet op een dag en wat.
            Je behoeften was toch 2800kcal? BMR 2000kcal is als je de heledag niks doet,
            op bed licht ofzo. niet bewegen...2800-500=? 2300kcal.
            Je onderhoud is niet 2000! dat is je BMR, je onderhoud is 2800kcal
            BMR en je behoeften is niet het zelfde

Het verschil op trainingsdagen maak je door de kcals die je verbrand tijdens je training.

Vraag me af of ik het nou zo slecht uitleg of......lol
            Last edited by xBrian; 09-06-2011, 18:39.
            keep the focus going!

Comment

Originally posted by Jacked View Post
              Easy boy, don't rush it!

Je lichaam moet zich aanpassen aan de situatie. Zie het als in een heel koud bad gaan. Als je langzaam en rustig er in gaat dan schrik je minder van de temperatuur dan wanneer je er in een keer in springt. Dit schrikken willen we niet hebben want dan is je lichaam gelijk in een "energie-spaarstand" waardoor het alles opslaat in vet omdat het denkt dat er barre, voedselloze tijden aankomen.

Verlaag het liever met 100 kcal per tijdsperiode van 2 weken ofzo, dan kan je lichaam wat rustiger wennen ipv een overslag van 400 kcal.
              Metabolisme werkt wel wat anders zoals jij het schetst.....snelle spaarstanden treden pas op bij grotere deficits, zolang je tussen 10 en 20% onder behoefte gaat zitten duurd het wel een poosje eer je metabolisme instort, daarom de reguliere regel: 6 tot 8 weken cutten, 1 tot 2 weken onderhoud.....

Als je 100 kcal per 2 weken verlaagd geef je juist je metabolisme de kans zich aan te passen aan de verlagingen, ik vraag me trouwens af of jij het ook op laatstgenoemde manier gedaan hebt, 10 kilo vetmassa verliezen in amper 5 weken tijd.....no way op deze wijze.
              .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
              There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                Metabolisme werkt wel wat anders zoals jij het schetst.....snelle spaarstanden treden pas op bij grotere deficits, zolang je tussen 10 en 20% onder behoefte gaat zitten duurd het wel een poosje eer je metabolisme instort, daarom de reguliere regel: 6 tot 8 weken cutten, 1 tot 2 weken onderhoud.....

Als je 100 kcal per 2 weken verlaagd geef je juist je metabolisme de kans zich aan te passen aan de verlagingen, ik vraag me trouwens af of jij het ook op laatstgenoemde manier gedaan hebt, 10 kilo vetmassa verliezen in amper 5 weken tijd.....no way op deze wijze.
                Oke, het voorbeeld was inderdaad verkeerd. Maar hoe zou jij het schetsen om het duidelijk te maken? Mooie regel, goed punt van houvast, ikzelf zou in plaats van de 2 weken op onderhoud eten toch nog iets er onder zitten.

Ikzelf heb een deficit gemaakt van 700 kcals op 3700 kcal's BMR, wat inderdaad op iets meer uitkomt dan de 20% en heb in die tijd ook vooral vocht verloren. Tien kilo vetmassa verliezen is enorm overdreven en zal niet op die manier bereikt kunnen worden, bij mijn weten in ieder geval niet.
                Never Back Down.

Comment

Ikzelf heb een deficit gemaakt van 700 kcals op 3700 kcal's BMR, wat inderdaad op iets meer uitkomt dan de 20% en heb in die tijd ook vooral vocht verloren. Tien kilo vetmassa verliezen is enorm overdreven en zal niet op die manier bereikt kunnen worden, bij mijn weten in ieder geval niet.
                  Je woog 107,5 met 22% VP, nu weeg je 99,2 met 14%, dat is een verschil van 10 kilo in vetmassa.....wat ik ermee bedoelde is dat je no way zoveel kan verliezen zonder vocht en spierverlies in 5 weken....zo wel, dan benijd ik je

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                    Je woog 107,5 met 22% VP, nu weeg je 99,2 met 14%, dat is een verschil van 10 kilo in vetmassa.....wat ik ermee bedoelde is dat je no way zoveel kan verliezen zonder vocht en spierverlies in 5 weken....zo wel, dan benijd ik je
                    Lees:

"... en heb in die tijd ook vooral vocht verloren. "
                    Ik heb in geen geval 10kg vet verloren!
                    Never Back Down.

Comment

Lees:

Ik heb in geen geval 10kg vet verloren!
                      Dat zeg ik...en dus kloppen jouw progressie stats toch niet?

Comment

Kloppend of niet, dit is wat twee metingen weergeven over drie dagen gemeten. Óf het apparaat klopt niet, óf er speelt nog een andere externe factor mee.
                        Never Back Down.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X