Hoofdpijn door eetschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by BlondSound View Post
    Ik lees dat je pas 1 en een halve week sport,en 1 week anders eet,dat is gewoon de oorzaak.Je lichaam heeft tijd nodig eraan te wennen.....lijkt me!
    Denk ik ook, ze drinkt 2 liter hermandad, ca va toch nog?

Suiker consumptie abrupt stoppen kan zijn ontwenningsverschijnselen hebben.

Ik zou even doorbijten kijk het nog even aan.

Comment

Bedankt voor de reacties.

Ik ga sowieso meer water proberen te drinken en kijk het nog even aan.

Dit is mijn voedingsschema trouwens.

(Ik ben aan het opbouwen naar 1900/2000 Kcal maar doe dat in stappen want ik at voorheen echt bijna niets, dus dit is al een hele hap om weg te krijgen)
      Attached Files
      "Never let the fear of striking out, keep you from playing te game"

Comment

Originally posted by Bolder View Post
        Denk ik ook, ze drinkt 2 liter hermandad, ca va toch nog?

Suiker consumptie abrupt stoppen kan zijn ontwenningsverschijnselen hebben.

Ik zou even doorbijten kijk het nog even aan.
        ik dacht ook aan ontwenningsvershijnselen van de suiker mss.
        ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

je zegt zelf je volgt die schema maar een paar weken. het is gewoon kwestie van wennen. al die sups heb je amper nodig.
          Never send a boy to do a mans job!

Comment

Ik heb je schema bekeken en volgens mij eet je echt te weinig.

Originally posted by Supernatural View Post

(Ik ben aan het opbouwen naar 1900/2000 Kcal maar doe dat in stappen want ik at voorheen echt bijna niets, dus dit is al een hele hap om weg te krijgen)
            En ja, dit heb ik gelezen, maar dan nog voor nu is het echt te weinig.
            Het kan zomaar zijn dat je je daardoor dus ook niet goed voelt.
            Je bent veel meer aan het trainen/bewegen maar geeft je lichaam niet genoeg brandstof en dat ga je merken.
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

De hersenen gebruiken glucose als voedingsbron en mocht dit tekortschieten dan gebruiken ze ketonen (vetverbranding) als backup. Zelfde geldt voor je hart meen ik. Hoofdpijn en zwart voor de ogen lijkt me dan een glucose gebrek. Iets meer koolhydraten eten dus.
              Train hard or go hormone

Comment

Laat je spieren de vetverbranding doen en niet je hersenen Natuurlijk ook gewoon 1,5-2L water per dag tot je nemen (misschien iets meer bij het sporten). Overigens zie ik hier reacties die ik niet echt geloof, zoals hoofdpijn door vitC gebrek etc. Bij vitC zal je bloedend tandvlees krijgen e.d., maar pas na lange tijd en niet na 1 week dieet.
                Last edited by Toph; 12-06-2011, 13:08.
                Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                  Ik heb je schema bekeken en volgens mij eet je echt te weinig.

En ja, dit heb ik gelezen, maar dan nog voor nu is het echt te weinig.
                  Het kan zomaar zijn dat je je daardoor dus ook niet goed voelt.
                  Je bent veel meer aan het trainen/bewegen maar geeft je lichaam niet genoeg brandstof en dat ga je merken.
                  Ja ik weet dat het te weinig is. Maar ik weet gewoon waar niet wat ik erbij moet zetten. Misschien is het voor mij toch slim om 's avonds wat KH te eten omdat dan de hoofdpijn meestal komt opzetten. Overdag heb ik ook nergens last van. Het is echt een avondkwaal

Comment

Maar het schrappen van KH op de momenten dat je geen energie kunt gebruiken is juist extra goed om droog te worden

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                      Maar het schrappen van KH op de momenten dat je geen energie kunt gebruiken is juist extra goed om droog te worden
                      Ik stop gewoon met KH

haha dan kan je me serieus bij elkaar vegen

Nee even serieus. Ik ga wel wat extra tartaar eten.. Dan worden die eiwitten nog wat hoger en de Kcal ook.. maar niet de KH.. Ben ik ook weer helemaal blij

Comment

lekker, gezond en goedkoop

Comment

Het gaat niet om schrappen, maar om de KH te minderen en te komen tot een juiste verhouding. Je wil vooral iets onder je dagelijkse energie behoefte zitten bij afvallen, maar wel met gewoon gebalanceerde voeding. Zelfs goede vetten zijn nodig, aangezien je die nodig hebt om van alles te maken in je lichaam.

Zoals ik al zei, als je klachten krijgt is dat een teken dat je hersenen het niet relaxt vinden. Je wil je hersenen niet op ketonen laten werken, want dat is een noodgreep.
                          Train hard or go hormone

Comment

Min reactie is een beetje laat, maar misschien heb je er wat aan. Wat je zou kunnen proberen (als proefje) is om op het moment dat je duizelig wordt snel wat suiker te eten of zoete frisdrank te drinken. Bijvoorbeeld in totaal 30 gram suiker of zo. Die suikers worden snel in het bloed opgenomen. Dat zou dan binnen enkele minuten de duizeligheid al kunnen wegnemen. Gebeurt dit niet (blijft de duizeligheid aanhouden) dan is een tekort aan koolhydraten niet de reden. Mocht dit wel werken dan weet je wat je te doen staat: meer koolhydraten aan je eetschema toevoegen. Maar dan dus langzame koolhydraten, geen snelle suikers.
                            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by Supernatural View Post
                              Ik ben nu een week bezig met mijn nieuwe eetschema, en heb deze week al 3x flink hoofdpijn/nekpijn gehad. (En ik heb echt nooit hoofdpijn.. misschien 2x per jaar ofzo)

Nu ben ik ook pas 1.5 week begonnen met sporten.

Ik vraag mij af of die hoofdpijnen kunnen komen door het veranderen van eten. Ik eet namelijk ineens veel minder suiker (zowieso veel minder kh).

Mocht het daar nou niet door komen, dan ben ik misschien bang dat ik de oefeningen niet goed uitvoer. Al doe ik het precies volgens het schema (uitleg) en heeft mijn trainer de oefeningen ook voor gedaan..

Hebben meer mensen dit meegemaakt naar zo'n verandering in leefstijl?
                              Het komt door de aanpassing in suikerinname.

Of je hebt hetzelfde als ik voorgehad terwijl je ook lichter suikerinname ging toedienen.

Uw lichaam heeft minder energie om op bepaalde zaken te reageren. Als je jezelf snel aanpast aan de nieuwe situatie en rustiger wordt gaat de pijn snel weg. Als je jezelf even hard opwind als dat je voordien deed dan gaat je lichaam vechten voor die suikers en daardoor krijg je hoofdpijn.

Als je aangepast ben heb je dus niet alleen gewonnen met een betere lijn je kan ook beter omgaan met stress en bijhorende gevoelens.

Veel succes. Het lukt wel.
                              Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X