Beginners Voedingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginners Voedingschema

Hallo allemaal,

Ik heb geprobeert een schema te maken, nu hoop ik dat 1 van jullie er naar willen kijken. Ik at bijna nooit sochtend en smiddags....maar dat gaat veranderen. Ik weeg ook veel te veel en mijn vetpercentage is 25%. Verder ga ik maandag dinsdag donderdag en vrijdag kracht training doen! Ik hoop dat jullie me willen helpen?

Groetjes Johnny
    Last edited by Iguana; 23-06-2011, 10:43.

Niet goed allemaal:

- 's morgens ontbreken eiwitten, neem hier ook een sinaasappel of 2 kiwi's
    - die kaas vervangen door kipfilet of ander mager vlees, die appel weglaten erbij
    - vervang je brood door rijst/pasta
    - Soep? Zout!
    - Pre workout geen vetten nemen
    - 's avonds casseine/kwark

Comment

Dag Johnny,

Het begin is inderdaad best lastig, je moet veel lezen en berekenen. Met een beetje hulp ben je echter zo aan de gang
      Ik kan me helemaal vinden in de opmerkingen van WK, en zou daar nog even iets aan willen toevoegen. Je kunt qua vlees/vissoorten het beste kiezen voor ongepaneerd en ongemarineerd. Deze producten bevatten veel zout en rommel die je niet nodig hebt. Vlees bevat voornamelijk verzadigd vet, ga daarom zo veel mogelijk voor de magere vleessoorten zoals kip, kalkoen en rund. Vis mag best vet zijn, dat zijn namelijk de goede vetten.

Bouw je schema nog eens op aan de hand van onze tips, en laat het nog eens zien
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Ja heb het best moeilijk ermee! Als ik zie hoeveel ik moet eten.... ik eet nog niet eens de helft! Wel bedankt dat jullie me willen helpen en ik ben er ook erg gemotiveerd voor! Ik pas hem even aan... Is het erg als ik volkorenbrood eet ipv pasta of rijst? Tevens is het best moeilijk om te bepalen hoeveel gram alles is. dan zou ik alles moeten wegen denk ik? Een snee brood of een cracker of brinta 100 gram is dat veel ?

Nogmaals bedankt!

Comment

Hierbij de aanpassing ik hoop dat dit beter is? Verder drink ik ong.. 2 a 3 liter water op een dag en koffie 3 kopjes over de hele dag! Heb je misschien nog tips wat ik toe kan voegen ergens om mijn aantal kcal te halen?

Groetjes Johnny
          Last edited by GeneralIx; 29-06-2011, 15:36.

Comment

Waarschijnlijk ben je zoals velen te dik geworden van te weinig eten, daar ben ik er zelf ook eentje van. Het klinkt voor de meesten te vreemd voor woorden: meer eten om af te vallen ^_^

Het is op zich niet erg om volkorenbrood te eten, bedenk echter wel dat brood vrij zout is. Je zou even bij de super kunnen kijken of ze er brood verkopen met minder zout. Ik geef zelf de voorkeur aan een warme lunch: ik heb 800 g zilvervliesrijst met 2 kilo kip en zoutvrije kruiden gemaakt en dat ingevroren in 14 porties. Zo ben ik voor 2 weken klaar, en heb ik een eiwitrijke lunch. Flinke portie groenten er bij stomen en smullen maar!

Het is erg handig om een digitaal weegschaaltje aan te schaffen, die kosten ergens tussen de 15 en 20 euro. Ik heb in het begin alles gewogen en de standaardgewichten in mijn schema gezet. Als je bijvoorbeeld weet dat 1 boterham 35 gram is ga je dat niet meer dagelijks afwegen. Op dit moment weeg ik alleen nog de rijst en pasta af omdat ik soms de neiging heb om op het oog te veel te pakken.

Probeer wat af te stappen van het idee dat iets veel is, vraag je meer af of het in je schema past. Ben benieuwd naar je nieuwe schema
            Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Het is nog steeds niks. Je zit nog te hoog in de KH. Neem wat whey door je brinta 's morgens, neem wat meer kip ipv 25 gram en wat minder brood!

Comment

Aangepast

Kan ik hiermee de weken door komen? Is het nodig dat je dit 7 dagen per week aan houd met varierend avondeten... want heb ook een vrouw en kinderen hahah.

Wel pittig zoveel eten maar begrijp dat dat echt moet als je wilt afvallen! Dus ga er gewoon echt voor!

Gr Johnny
                Last edited by GeneralIx; 29-06-2011, 15:36.

Comment

Hmmm heb ik het zo slecht gedaan? :P:P

Comment

Cutten

Ik hoop dat zo mijn schema in orde is om aftevallen en bf naar beneden te krijgen? Om daarna spierenmassa te kweken! Zou iemand er alsjeblieft naar kunnen kijken
                    Last edited by GeneralIx; 29-06-2011, 15:37.

Comment

Originally posted by johninho123 View Post
                      Ik hoop dat zo mijn schema in orde is om aftevallen en bf naar beneden te krijgen? Om daarna spierenmassa te kweken! Zou iemand er alsjeblieft naar kunnen kijken
                      Je zit nog te hoog in kh, je moet 286g hebben maar je zit nu op 352
                      verder wat er nog uit kan is, Smeerkaas en Drinkyogurt
                      Knackebrod kan je er ook uitlaten, aangezien je nog te hoog in kh zit.

Fruit zou ik alleen bij het ontbijt of rond je training nemen.

Ik zou ook wat meer kwark nemen voor je gaat slapen.

Oh, en wat is je ondehoud als ik vragen mag.
                      keep the focus going!

Comment

Originally posted by xBrian View Post
                        Je zit nog te hoog in kh, je moet 286g hebben maar je zit nu op 352
                        verder wat er nog uit kan is, Smeerkaas en Drinkyogurt
                        Knackebrod kan je er ook uitlaten, aangezien je nog te hoog in kh zit.

Fruit zou ik alleen bij het ontbijt of rond je training nemen.

Ik zou ook wat meer kwark nemen voor je gaat slapen.

Oh, en wat is je ondehoud als ik vragen mag.
                        Ik ben al de hele dag bezig haha dacht heb hem eindelijk goed:P

Als ik die dingen eruit haal wat kan ik daar het beste voor in de plaats doen?
                        Bedankt voor je reactie!

Mijn onderhoud? Ik denk dat je bulken of cutten bedoeld? Dan is het oiezo absoluut cutten!

Greetz

Comment

volgens mij bedoelde je met onderhoud me lichaam toch? Mijn focus gaat uit naar alles maar borsten en buik zit nu het meeste vet! Als ik zit lijk ik wel een boodhabeeld :P Sorry voor dubble post maar kan op de 1 of andere manier niet editen?

Comment

Ipv drinkyogurt neem je gewoon iets meer kipfilet of pinda's
                            Dus gewoon meer gram nemen van de producten die je al hebt

Je verdeling is nog niet echt goed.

Neem je rijst maaltijd voor je training, gelijk na training alleen whey,
                            1 uur na je training je aardappels/kipfilet maaltijd.

Het beste is om je koolhydraten zo veel mogenlijk bij je ontbijt en rond je training te houden.

En onderhoud bedoel ik je calorie behoeften, hoeveel kcal je nodig hebt.
                            keep the focus going!

Comment

kijk anders even naar mijn opzet
                              keep the focus going!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X