Lage GI-dieet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Met zulk overwicht (no offence) hoef je helemaal niet in ketose te gaan om vet te verliezen.

Creëer een calorietekort, neem genoeg eiwitten en vetten en het vet zal eraf vliegen.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
      Met zulk overwicht (no offence) hoef je helemaal niet in ketose te gaan om vet te verliezen.

Creëer een calorietekort, neem genoeg eiwitten en vetten en het vet zal eraf vliegen.
      (Non taken) Mijn overgewicht is te danken dat ik ooit hevig heb gesport incl bb en uiteindelijk na een directe stop flink aan ben gekomen. Ketose werkt dus wel bij mij en trainen natuurlijk heb al wel wat spiermassa opgebouwd. Al moet ik erbij zeggen dat ik de laatste tijd niet echt veel meer train aangezien ik aan het vasten ben. Maar zou het fijn vinden als iemand een voorbeeldschema zou kunnen maken voor mij als een soort uitgangspunt voor mij.

Comment

Originally posted by Abdelkhatib View Post
        (Non taken) Mijn overgewicht is te danken dat ik ooit hevig heb gesport incl bb en uiteindelijk na een directe stop flink aan ben gekomen. Ketose werkt dus wel bij mij en trainen natuurlijk heb al wel wat spiermassa opgebouwd. Al moet ik erbij zeggen dat ik de laatste tijd niet echt veel meer train aangezien ik aan het vasten ben. Maar zou het fijn vinden als iemand een voorbeeldschema zou kunnen maken voor mij als een soort uitgangspunt voor mij.
        wat @vir al zegt, in jou geval moet je echt niet aan dat soort dieten gaan zitten maar gewoon gezond eten een klein kcal te kort creren en keihard trainen.

ketose dieten zijn voor mensen van 90 kilo pure spiermassa die voor de zomer de laatste kleine beetjes vet van buikspieren af proberen te dieten.
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
          wat @vir al zegt, in jou geval moet je echt niet aan dat soort dieten gaan zitten maar gewoon gezond eten een klein kcal te kort creren en keihard trainen.

ketose dieten zijn voor mensen van 90 kilo pure spiermassa die voor de zomer de laatste kleine beetjes vet van buikspieren af proberen te dieten.
          Dit is natuurlijk gewoon bullshit. Keto kan door iedereen succesvol gebruikt worden.

Ik raad je aan om 'The Ketogenic Diet' van Lyle McDonald te lezen, staat een hoop info in en dan blijkt ook dat keto door iedereen gebruikt kan worden.
          'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Wie kan mij hier iets meer over vertellen? Ik ben nog steeds bezig met een koolhydraatarm dieet. Maar ik kom steeds vaker dingen tegen over lage GI dieet of te wel koolhydraten toegestaan als ze maar trage/complexe/goede koolhydraten zijn. En wat zijn de ervaringen hiermee? Helpt het goed bij het afvallen? En wat zijn de dingen die dan toegestaan zijn?
            Je zou eens moeten kijken naar hoe eskimo's eten, die eten nauwelijks koolhydraten. Die volgen een zogenaamd "ketogenic diet" en doen dit al voordat het een soort hype werd. Tenminste, de stammen die nog niet zijn overgestapt naar een westers dieet en alle troep die daarbij hoort.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Hey milestone zou je mij kunnen helpen met mijn voedingsschema? Ik heb tot nu toe alleen maar koolhydraatarm gegeten en zit ook nog steeds in ketose stand alleen val ik ineens niet zo heel veel meer af ik ben in totaal 8 kg al afgevallen nu en mijn stats zijn:

Lengte: 181cm
              Gewicht: 119kg
              Vet %: 32

Ik ben echt nog een amateur op dit gebied en weet niet hoe ik een voedingsschema zou moeten maken hiervoor wat de verhoudingen zouden moeten zijn van vet koolhydraten en eiwitten. Als je even tijd hebt zou je mij kunnen helpen? Mijn hoofddoel is om nog minimaal 25 kg af te vallen.
              Bij keto is het de bedoeling om genoeg eiwitten te eten zodat je massa gespaard blijft en de rest op te vullen met vetten. Je mag max 30 gram koolhydraten binnenkrijgen per dag.

Je kcal verbruik mag je zelf even uitrekenen, kan hier -> Hoe bereken ik mijn energiebehoefte? - DutchBodybuilding.com forum

Je hebt dus met bovenstaande link je behoefte uitgerekend en daar trek je 500 kcal vanaf, om af te vallen.

Je gewicht is 119 kg, en je moet per kg ongeveer 1,5 tot 2 gram eiwit eten.
              Dus tussen de 178.5 en 238 gram eiwit.
              De rest van je caloriën vul je op met vetten en groentes. Dit kun je het makkelijkst doen in Excel. Zorg dat je niet boven de 30 gram carbs komt, ook niet met de carbs uit de groentes!!

Een voorbeeldschema voor keto is:
              1. Omelet van 4 eieren, 4 plakjes ham en een paar champignons
              2. Salade met GROENE groentes en een blikje tonijn (op waterbasis)
              3. 250 gram kipfilet, 6 visolie capsules, halve komkommer
              4. 50 gram whey (voor na het trainen)
              5. 200 gram rundertartaar / 150 gram gerookte makreel, handje cashew's
              6. 4 eieren. (de Omega 3 variant), handje pinda's

Dit is een voorbeeldschema, neem deze dus niet over!!
              Het is puur ter indicatie hoe het eruit zou kunnen zien. Je kan wel alle producten die ik genoemd heb overnemen, en naar jou hoeveelheden aanpassen.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                Je zou eens moeten kijken naar hoe eskimo's eten, die eten nauwelijks koolhydraten. Die volgen een zogenaamd "ketogenic diet" en doen dit al voordat het een soort hype werd. Tenminste, de stammen die nog niet zijn overgestapt naar een westers dieet en alle troep die daarbij hoort.
                Inuit's eten inderdaad 80% van de tijd een keto diet, en zijn gezonder dan de gemiddelde Amerikaan.

Comment

Hey Milestone ik heb mijn behoefte uitgerekend en deze is

2404 -/- 500 = 1904

Hoe ik ga nu verder aan de slag? Hoe weet ik nou wat ik moet eten en hoe ik het moet verdelen dat ik niet over die 1904 heen ga? En trouwens ik wil er even aan toevoegen dat die 32% vetpercentage is puur theoretisch ik heb mijn vet niet professioneel laten meten maar puur aan de hand van een soort formule uitgerekend. Alvast bedankt dat je me verder op weg wilt helpen

Comment

Originally posted by Milestone View Post
                    Inuit's eten inderdaad 80% van de tijd een keto diet, en zijn gezonder dan de gemiddelde Amerikaan.

Er zijn andere voorbeelden van.

Mongoolse nomaden, bijvoorbeeld, hebben een zeer eiwitrijk dieet en weinig koolhydraten. Een van de factoren die ervoor zorgden dat Genghis Khan en zijn legers succesvol waren tegen de Chinezen was hun dieet; zij aten vlees, yoghurt en andere zuivelproducten terwijl de Chinezen voornamelijk granen aten. Al die koolhydraten veroorzaakten rottende tanden en een zwakke botten, terwijl de Mongoolse krijgers dankzij hun dieet veel gezonder waren en desnoods 2 dagen zonder voedsel konden. Vooral in die tijd won je oorlogen met gezonde, sterke soldaten.

Ook de Afrikaanse Maasai eten voornamelijk dierlijk eiwit. Dit dieet draag bij aan hun zeer goede lichamelijke gesteldheid.

Electrocardiogram tests applied to 400 young adult male Masai found no evidence whatsoever of heart disease, abnormalities or malfunction. Further study with carbon-14 tracers showed that the average cholesterol level was about 50 percent of that of an average American. These findings were ascribed to the amazing fitness of morans, which was evaluated as 'Olympic standard'.

bron: The Masaï - Diet @ Engare Sero
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Mijn behoefte is 1900 kcal hoe ga ik hiermee aan de slag? Hoe kan ik op basis hiervan een voedingschema maken? Kan iemand mij hiermee helpen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X