Voedingsschema droog worden/spiermassa behouden!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema droog worden/spiermassa behouden!

Hallo alle,
    Na lang lezen, nog een keer lezen en blijven lezen, ben ik met dit voedingsschema gekomen. Het is me eerste dus ben een beetje milt(A)

Ik ben 179cm lang
    Lichaamsgewicht: 78 KG ( binnen 4 maanden 9 kilo aangekomen. )
    Lichaamsvet percentage: 20%
    Totale dagelijkse energiebehoefte: 2796 kcal
    Dagelijkse behoefte eiwitten: 137 Gram
    Dagelijkse behoefte vetten: 62 Gram
    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 422 Gram

07:00
    30 gr eiwitpoeder + 0,3 liter magere melk
    Brinta 60 gr.
    0,3 liter magere yoghurt
    Banaan

09:30
    2 sneeën brood met kipfilet
    250 gr magere kwark

12:00
    2 sneeën brood
    2 eiwitten

14:30
    2 sneeën brood met kipfile
    250 ml magere kwark

17:00
    Aardappelen 3 stuks
    150 gr kip
    Groente
    tussen 6/8 training

20:30
    30 gr eiwitpoeder
    2 sneeën brood
    2 eiwitten

22:30
    250 gr magere kwark

Totaal: 2389 kcal
    226g Eiwitten
    312 Koolhydraten
    23 vetten

Verder train ik elke dag rond de 1.5 uur. Alleen op zondag een rustdag. In het weekend hou ik er ook wel van om een paar pilsjes te nuttigen. De nadelen ken ik ervan maar die accepteer ik.

Ik wil met dit voedingschema bereiken om het vetpercentage rond me middel terug te laten zakkken, maar toch zoveel mogelijk spiermassa te behouden.

Graag opbouwende kritiek die duidelijk is!

Alvast bedankt alle!

Kevin

Ik zou hem opschroeven naar 3300kcal dat deed ik ook met dat gewicht / bf. En we zijn dezelfde lengte, wat cardio erbij voegen en dan moet het goedkomen, op rustdagen eet je dan 2800kcal.
    Minder koolhydraten en veel meer vetten toevoegen zou op de 80gr vet gaan zitten en de rest aan kh.
    Deadlift: 6x100kg Bench: 5x65kg Squat: 6x90kg Military: 5x47.5kg

Comment

Veel te weinig vetten zou nooit onder de 60gram gaan, vetten zijn nodig voor tal van functies.

De verdeling doe je eerder zo:
      Voor het aantal gram eiwitten doe je je lichaamsgewicht x 2 - 2,5.
      Voor je vetten een 20-30% van je behoefte

En dan speel je met de KH waardoor je zorgt een 500kcals boven/onder je behoefte uit te komen aan de hand van je doel.
      Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Doel is nog altijd spiermassa verkrijgen, maar wel droger worden.

Aan wat voor soort eten moet ik denken als ik meer vetten moet binnenkrijgen? Wat kan ik bijv toevoegen?

3300kcal? Is dat niet wat teveel als je vet wilt kwijtraken?

Comment

Originally posted by Onderkoffer View Post
          Doel is nog altijd spiermassa verkrijgen, maar wel droger worden.

Aan wat voor soort eten moet ik denken als ik meer vetten moet binnenkrijgen? Wat kan ik bijv toevoegen?

3300kcal? Is dat niet wat teveel als je vet wilt kwijtraken?
          vetten halen uit;
          olijfolie, noten, pindakaas, vette vis, avocado.

en 3300kcals is echt niet te veel als je minder gaat eten dan ga je spiermassa verliezen.

als je spiermassa wilt winnen en vet wil verliezen zou ik op onderhoud eten en afentoe wat cardio gaan doen bijv. HIIT na KT of LIIT voor je ontbijt.
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Olijfolie, nootjes, sommige vis soorten,eieren,pindakaas...

Zou beginnen zoals je het nu doet op 2400kcals en je kan later nog cardio toevoegen als het nodig is.
            Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Juist nu je aan het beginnen bent moet je profiteren van het feit dat je spiermassa kan winnen en vet kan verliezen.

Ik zou voor zijn bf gaan voor; 3g eiwit per kg lichaamsgewicht en 1 tot 1.5g vet per kg lichaamsgewicht. Koolhydraten is wat er over blijft hiervan.

Je verliest sowieso vet als je er cardio bij doet en je bent een beginner. Ik kan je een voorbeeld van mijzelf geven ik kom uit een situatie van iets van 21% ik denk zelf misschien wel 23%, 79kg en 1.77m, begon met trainen 3300kcal 4dagen in de week met 3 daarvan HIIT cardio. Werkte prima en zit nu op 17% vet bij 84kg 3 maanden later.

Wil niet zeggen dat dit perfect is voor jou, maar het is zeker aan te raden. Voeding voor vet moet je denken aan olijfolie, ongezouten noten, vis of soms doe ik ff Zaanse mayonaise. GEEN slechte vetten dus niet verzadigd, en die pilsjes moet je maar ff opofferen

Comment

Ok. Ik heb de volgende aanpassingen gemaakt.

40 gram pindakaas toegevoegd
                60 gram brood toegevoegd
                50 gram gezouten cashewnoten toegevoegd ( net gelezen dat het zout wat erin zit goed voor je is. )
                Om half 10 en om half 3 pak ik ipv 250 gram magere kwark 125 gram.
                Wel pak ik nog voor het slapen die 250 gram.
                Ik kom nu uit op:

3191kcal
                225 eiwitten
                383 koolhydraten
                81 vetten

Comment

Ok. Ik heb de volgende aanpassingen gemaakt.

40 gram pindakaas toegevoegd
                  60 gram brood toegevoegd
                  50 gram gezouten cashewnoten toegevoegd ( net gelezen dat het zout wat erin zit goed voor je is. )
                  Om half 10 en om half 3 pak ik ipv 250 gram magere kwark 125 gram.
                  Wel pak ik nog voor het slapen die 250 gram.
                  Ik kom nu uit op:

3191kcal
                  225 eiwitten
                  383 koolhydraten
                  81 vetten
                  Haal wat brood weg zodat je 500gram kwark heb voor het slapen, ziet er al beter verdeeld uit als je naar vetten kijkt. Alleen gezouten cashewnoten goed voor je???? eerste keer dat ik dit hoor.

Comment

Net gelezen in muscle & fitness. Zou helpen bij krachttoename. Heel artikel aan zout toegewijd.

Heb dus het brood weer weggehaald en de kwark weer teruggezet.

Pindakaas dus gewoon met de eetlepel na binnenwerken?

Waarom dan voor het slapen de kwark verhogen van 250 na 500?

Comment

Net gelezen in muscle & fitness. Zou helpen bij krachttoename. Heel artikel aan zout toegewijd.

Heb dus het brood weer weggehaald en de kwark weer teruggezet.

Pindakaas dus gewoon met de eetlepel na binnenwerken?

Waarom dan voor het slapen de kwark verhogen van 250 na 500?
                      De meeste doen 500g en nog ietsjes minder koolhydraten is niet erg met jou vetpercentage toch?
                      Verder ben je nu geloof ik wel klaar, ben het toch niet eens met die gezouten nootjes maargoed. Post even een trainingschema dat je volgt dan weet je gelijk dat je goed zit voor de komende maanden, probeer niet alleen je voedingschema te veranderen maar ook nu je spieren van een ander punt te pakken. Dus deed je bench press doe dan nu dumbell bench press.

Comment

Originally posted by costina View Post
                        De meeste doen 500g en nog ietsjes minder koolhydraten is niet erg met jou vetpercentage toch?
                        Verder ben je nu geloof ik wel klaar, ben het toch niet eens met die gezouten nootjes maargoed. Post even een trainingschema dat je volgt dan weet je gelijk dat je goed zit voor de komende maanden, probeer niet alleen je voedingschema te veranderen maar ook nu je spieren van een ander punt te pakken. Dus deed je bench press doe dan nu dumbell bench press.
                        Trainingsschema is goed in orde hoor... Elke maand afwisselend..
                        Bedankt voor de reacties.
                        Eerste dag zit er bijna op en wel goed te doen opzich...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X