Graag meningen over plan van aanpak..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Graag meningen over plan van aanpak..

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem, ik ben 28 j weeg 82 kilo en volgens de vetmetings weegschaal in de gym heb ik 20 % BF.. En dat zou nog kunnen ook... Ik ben een jaar aan het trainen en er is spier ontwikkeling maar minimaal, ik zie er verder normaal gebouwd uit, iets bredere schouders, klein beetje borstkas, maar wel een bandje met lovehandles rond mijn buik..

Nu weet ik niet of ik mijn vetpercentage eerst naar beneden moet halen of juist proberen clean te bulken en spieren bij te komen? wat raden jullie aan?

En hier is mijn voedingsschem, ik kan geen kwark en Brinta eten want ik woon in Polen en dat kennen ze hier niet.. Kwark wel maar dat heet hier Twarog en is echt niet te kanen..

Mijn behoefte heb ik berekend op 2650 en daar heb ik 500 van af genomen en dus op 2050 uitgekomen.

KCAL K E V

8 u :

50 gram havermout 189 32 6 3,6
    40 Gram Whey 137 2,7 26 2,3
    1 banaan 123 29 1,4 0

Tot: 449 63,9 33,4 5,9

11 u:

50 gram rijst bruin 176 38,4 3,6 0,9
    180 gram kip gegrild 297 0 55,4 6,6
    150 gram gewokte groenten

Tot: 473 38,4 54,4 7,5

14 u:

Hetzelfde als om 11 u..

17 u:

130 gram tonijn 110 0 26 0,65
    2 gekookte eieren 146 0 14 10
    1 tomaat 12 2 1 0

Tot: 268 2 40 10,65

20 u:

Makreel 100 gram 250 0,5 18,2 20

22 u:

Whey shake met water 163,7 2,7 26,6 2,3

TOTAAL: 2049,7 143 226 64,55

Ik train momenteel 3 x per week een typisch splitschema, maar wel met veel afwisseling qua oefeningen, wel houd ik altijd de compound oefeningen er in. Ook 2 x per week op niet KT dagen 40 min joggen op de loopband en voor ik daar aan begin buikspier oefeningen...

Graag jullie meningen en kritiek! Wil keihard trainen en volgens eetschema leven maar wel met het oog op resultaten.. En ik hoop dat jullie me even op de juiste weg kunnen zetten..

Alvast bedankt!!

Voedingsschema heb je al goed uitgerekend lijkt me, ik vind dat het lastigste werkje van alles. Misschien zou 300 kcal onder je behoefte ook al werken, maar dat moet je zelf weten. Succes met trainen in ieder geval!

Als je eerst meer spiermassa wint, zorgt dat ervoor dat je meer kcal gaat verbranden, wat helpt bij natuurlijk helpt bij afvallen. 143 gram eiwit lijkt mij trouwens een beetje weinig.. doe maar iets meer! Als je behalve vet ook spier gaat verliezen, ga je minder kcal verbranden en dat is dus wat je NIET wilt! Ik zou eigenlijk dus toch voor de 300 kcal onder behoefte gaan zitten, en de kcal die je nu mist aanvullen met eiwit. Waarom neem je niet nog een derde whey shake? en een night protein shake in de avond (ipv die whey shake) om je spierverlies snachts te beperken.

Nogmaals; succes!
    Laissez Faire

Comment

Hey Yawa,

Dank je voor je reactie.. Die 143 gram zijn de koolhydraten, 226 zijn mijn eiwitten... Heb hier op de site ergens zo een formule gevonden die zei 2-3 maal je lichaamsgewicht in eiwitten en dat heb ik dan maar gehanteerd..

Dus jij stelt voor om iets hoger in kcal te gaan zitten om dan toch onder onderhoud te zitten maar dat ik meer spieren aanmaak die dan weer helpen bij de verbranding..

Wat moet ik me precies voorstellen bij een night protein shake?

Comment

ik neem aan dat je cardio doet>? en heb je ooit naar HIIT gekeken (anders ff googlen)
        verder is het goed dat je bezig bent met afvallen en in spieren aankomen
        denk eraan zo weinig mogelijk junkdagen na KT cardio
        en die whey shake rond 22:00 vervangen door kwark je hebt niets aan snelle eiwitten als je gaat slapen de langzame eiwitten uit kwark zullen veel beter voor je zijn
        There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Dus afvallen is de goeie keuze... HIIt training is High Intensity Interval Training, heb er wel over gelezen maar lijkt me moeilijk te doen op een loopband.. Zal me er eens iets meer in verdiepen, dank je voor de tip..

Ik zou heel graag een bakje kwark eten maar hier hebben ze dat niet, ik woon namelijk in Polen. Kwark heet hier Twarog en is hard als bijv: kaas en smaakt naar oude schoen.. Maar mss dan toch maar proberen binnen te krijgen, tenzij jij een leuk alterantief kent?

Comment

Night protein shake = caseine(eiwitpoeder maar traag ipv snel zoals whey)

Kwark heeft min of meer dezelfde trage afgifte van eiwitten maar je zegt dat deze niet te kanen is. Misschien een idee om suikervrije siroop toe te voegen? Doe ik bij de kwark in NL ook
            189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
            Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Wel Mauke, toen ik nog in Belgie woonde at ik me te pletter aan Kwark, vond ik echt heerlijk, zonder iets toe te voegen.. Bakje open en zo 500 gram binnen.. Dus je kan je wel voorstellen dat als ik zeg dat deze Poolse variant echt ranzig is dat ik ook ECHT ranzig bedoel... Dan geef ik liever ietsje meer geld uit aan zo een Caseine shake zodat ik wel echt gemotiveerd blijf om mijn voedingsschema aan te houden..

Las op een ander topic over Caseine en blijkbaar is de algemene mening dat dit een prima vervangmiddel is voor de kwark.. So Caseine it is!

Nog verdere meningen over mijn voedingsschema en eventueel wat jullie best lijkt cutten of cleanbulken...??

Comment

cutten tot 15/10% dan zie je je spieren der prachtig uitkomen dan heb je al een motivatie als je jezelf in de spiegel ziet
                ik zou eerst cutten dan clean bulk en gezien je foto's als je cut sta jij er echt groot bij

Comment

Heb geen foto's gepost Kabaffel... Dus weet niet goed wat jij bekeken hebt, but it wasn't me...

Dus tijdje cutten tot 15 % en dan clean bulken... Aangezien ik toch al bezig was te cutten lijkt me dit wel ideaal nu ja...

Thx

Comment

Je schrijft dat je al een jaar aan het trainen bent maar dat je nauwelijks verandering ziet. Vervolgens beschrijf je je voedingsschema. Hanteer je dit ook al een jaar? Of is dit iets nieuws waar je nu mee begint?
                    Je hebt nog niet precies verteld wat nu je probleem is, maar ik neem aan dat je bedoelt dat je vindt dat je te vet bent? Als dat zo is is het antwoord ook meteen duidelijk: vetmassa verliezen. Want het is makkelijker (en sneller) om 5 kg vet kwijt te raken dan om 5 kg spieren te winnen. Zeker als je geen beginner meer bent en al een tijdje traint. Dus niet bulken of cleanbulken.
                    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ja sorry, ik heb mijn probleem inderdaad mss niet duidelijk benadrukt...

Het probleem is dat ik niet weet welke richting ik uit moet om mijn doel te bereiken.. Ik zou graag laten we zeggen tussen 85-90 kilo willen wegen met een vetpercentage van 10 %, dat leek mijn een leuk doel.. Maar om daar te geraken vanuit mijn start positie, weet ik niet of ik nu beter eerst kan gaan cutten of bulken.. En ik begrijp dat alletwee mogelijk zijn, maar ik vroeg me af wat jullie zouden doen of wat jullie me aanraden..

Wat betreft het voedingschema, daar ben ik pas sinds een paar weken mee bezig.. Heb wel het laatste halfjaar gegeten met oog op eiwitten maar verder niet echt rekening gehouden met KEV en dergelijke..

Dus jij raad me aan eerst wat lager te komen in vetpercentage en daarna een bulk doen en dan weer cutten.. etc etc tot doel is bereikt?

Comment

Originally posted by R0nny View Post
                        Dus jij raad me aan eerst wat lager te komen in vetpercentage en daarna een bulk doen en dan weer cutten.. etc etc tot doel is bereikt?
                        Omdat jij al geruime tijd aan het trainen bent zou ik inderdaad eerst gaan cutten om het overtollige vet te verliezen. Vervolgens kijken wat er "overblijft" en op basis daarvan besluiten of er gebulkt moet worden of netjes op onderhoud blijven eten. Of iets anders, bijvoorbeeld carbcyclen: alleen carbs eten op trainingsdagen. Er zijn vele mogelijkheden maar welke het beste is kan je het beste bepalen als je eenmaal dat overtollige vet kwijt bent.
                        Maar, wie dan leeft, wie dan zorgt. Gecontroleerd afvallen gaat gestaag, met ongeveer 2% a 3% gewichtsverlies (vetverlies) per maand. Dus als er 10% af moet, dan ben je al gauw 3 a 4 maanden bezig. Je hebt dus nog alle tijd om te studeren op wat het beste is als je eenmaal op 10% staat.
                        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

R0nny sorry daarvoor dacht dat je een andere meber was je naam leek er namelijk veel op
                          bij deze mijn excuses

Comment

@ Kabaffel: nee joh, maak je niet druk! Niks gebeurd..

@ niet hier: Bedankt voor je antwoorden, dan heb ik nu toch ook echt het gevoel dat ik op de juiste weg zit.. Toch belangrijk voor de motivatie vind ik! Nou dan ga ik lekker door met cutten en cardio...

Bedankt iedereen voor het meedenken... Als ik eenmaal op 10 % zit post ik wel wat fotos van het resultaat..

Comment

De resultaten!

Heb vorig jaar jullie advies gevraagd ivm mijn voedingsschema en jullie waren toen zo vriendelijk om wat tips te geven met betrekking tot mijn vraag over Cutten of Bulken..

Nu het is een lange weg geweest met ups en downs, en heb met vallen en opstaan en hier en daar wat sleutelen aan training en voedingschema dan toch iets gevonden wat voor mij werkt.

Ik had jullie beloofd wat foto's the posten als ik eenmaal wat resultaat had, en bij deze staan ze bij mijn profiel mochten jullie geintereseerd zijn..

Ik weeg nu 76.5 kilo voor 1 m 80 met 13 procent lichaamsvet, ben nu momenteel aan het cleanbulken naar iets over de 80... En het gaat lekker!

Graag wil ik jullie allemaal nog bedanken voor jullie tips en hulp! Dank jullie wel!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X