whey in ontbijt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik doe gewoon alles door elkaar.
    Choco Whey, havermout, water. Tegenwoordig ook een schep oploskoffie.
    Heb ik dat ook gelijk binnen.
    Deed eerst ook eerst whey daarna ontbijt maar ik doe al jaren niet meer aan miereneuken!! Merk geen verschil hoor dus kies gewoon de makkelijke weg.
    Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
      Ik doe gewoon alles door elkaar.
      Choco Whey, havermout, water. Tegenwoordig ook een schep oploskoffie.
      Heb ik dat ook gelijk binnen.
      Deed eerst ook eerst whey daarna ontbijt maar ik doe al jaren niet meer aan miereneuken!! Merk geen verschil hoor dus kies gewoon de makkelijke weg.
      Super... gewoon de koffie ook al door de shake

Het zal inderdaad ook allemaal zo'n vaart niet lopen. Zeker niet als je voor het slapen gaan nog een bak kwark oid neemt. dat zijn langzame eiwitten, dus afgifte van zeker 8 uur + nog de tijd die het nodig heeft voor het door je maag is.
      Het is ook niet zo dat als je even geen eiwit aanvoer hebt je spieren leeg lopen ofzo.
      Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post
        Denk dat dit allemaal enkel maar speculeren is vind het erg interessant maar wanneer er een bron met goede uitleg bij vermeldt wordt.

Als je nou een regelmatig aanvoer heb van voedingsstoffen hoef je volgens mijn helemaal noet meer te praten over snel en traag eiwit de BW lijkt mij veel belangrijker.

Weetje hoe lang het duurd voordat het eiwit gebruikt gaat worden voor spieropbouw?
        Ik zou even moeten zoeken voor een bron qua opnamesnelheid van eiwitten. Maar het is een redelijk bekend verhaal qua GI van koolhydraten die je kan verhogen door er vetten of eiwitten (of zelfs door koolhydraten met een hogere GI waarde) erbij te nemen.

Verder is het gewoon soort van common sense, basis knowledge. Als je meer eet, duurt het langer voor je maag leeg is.
        Stel je neemt whey, melk en havermout. En voor het gemak maken we daar even van dat die alle drie even lang nodig hebben om door je maag te gaan. Dan betekend dit nog steeds dat 2/3 van de whey pas in je systeem zou komen wanneer het allemaal al in je systeem zou zijn als je enkel whey had genomen.

Daar komt nog eens bij dat whey in water veel sneller door je maag gaat dan een papje. Puur vanwege de lagere viscositeit. Het is zelfs zo dat wanneer je een whey shake na je ontbijt neemt (los) deze waarschijnlijk sneller in je systeem zit dan samen met je ontbijt. Een losse vloeistof kan namelijk gewoon langs de maaginhoud stromen en meteen door gaan naar je darmen.
        Fear is the mind killer

Comment

dus je doet een maatschep whey door je brinta/melk heen?of doe je je whey eerst shaken en dan er doorheen?

Comment

Originally posted by sf01 View Post
            Ik zou even moeten zoeken voor een bron qua opnamesnelheid van eiwitten. Maar het is een redelijk bekend verhaal qua GI van koolhydraten die je kan verhogen door er vetten of eiwitten (of zelfs door koolhydraten met een hogere GI waarde) erbij te nemen.

Verder is het gewoon soort van common sense, basis knowledge. Als je meer eet, duurt het langer voor je maag leeg is.
            Stel je neemt whey, melk en havermout. En voor het gemak maken we daar even van dat die alle drie even lang nodig hebben om door je maag te gaan. Dan betekend dit nog steeds dat 2/3 van de whey pas in je systeem zou komen wanneer het allemaal al in je systeem zou zijn als je enkel whey had genomen.

Daar komt nog eens bij dat whey in water veel sneller door je maag gaat dan een papje. Puur vanwege de lagere viscositeit. Het is zelfs zo dat wanneer je een whey shake na je ontbijt neemt (los) deze waarschijnlijk sneller in je systeem zit dan samen met je ontbijt. Een losse vloeistof kan namelijk gewoon langs de maaginhoud stromen en meteen door gaan naar je darmen.
            Interesant! maar goed het vertraagd dus iig wel wanneer je de whey combineerd met carbs,vetten of langzamere eiwitten.

maar dit maakt dus geen fuck uit? snel of langzaam?

gr.
            If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Het idee van whey in de ochtend heeft 2 redenen:

1) meer dan 20 gram eiwitten in de ochtend helpt je hele verbrandings systeem optimaal opstarten
              2) je zou dan ondertussen laag in amino's zitten en dit snel moeten aanvullen.

Het is alleen dus uberhaupt de vraag of je snel 'veel' amino's binnen moet krijgen. Misschien is juist door de combinatie met ander eten dat je geleidelijker snelle amino afgifte krijgt die lang genoeg duurt voor de langzamere eiwitten het overnemen.

Anders zou je dus in de ochtend een amino piek krijgen. Dan weer een tekort, en dan normale afgifte.
              Fear is the mind killer

Comment

Het idee van whey in de ochtend heeft 2 redenen:

1) meer dan 20 gram eiwitten in de ochtend helpt je hele verbrandings systeem optimaal opstarten
                2) je zou dan ondertussen laag in amino's zitten en dit snel moeten aanvullen.

Het is alleen dus uberhaupt de vraag of je snel 'veel' amino's binnen moet krijgen. Misschien is juist door de combinatie met ander eten dat je geleidelijker snelle amino afgifte krijgt die lang genoeg duurt voor de langzamere eiwitten het overnemen.

Anders zou je dus in de ochtend een amino piek krijgen. Dan weer een tekort, en dan normale afgifte.
                Oke dus wat raad je me aan? half uurtje ertussen daarna ontbijt? of gewoon samen?

thnx

Comment

zo lang je geen wedstrijd ambities BB hebt... gewoon erdoor
                  Het verschil zal minimaal zijn
                  Fear is the mind killer

Comment

zo lang je geen wedstrijd ambities BB hebt... gewoon erdoor
                    Het verschil zal minimaal zijn
                    Oke dan! en weet jij toevallig ook of je het door verwarmde melk kan gooien ofniet?

gr

Comment

sf???

Comment

sorry heb ik me nooit in verdiept. Zowel havermout als brinta eet ik altijd koud als ontbijt. Gewoon de spullen in de blender en drinken maar.

Ik ben sowieso heftig anti magnetron. En elke keer melk opwarmen in een pannetje is me teveel gedoe. Het is ook gewoon even wennen brinta koud, maar daar raak je zo gewend aan.

Zou hoe dan ook altijd de whey pas bij de warme melk doen en niet in de melk voor je gaat verwarmen.
                        Fear is the mind killer

Comment

sorry heb ik me nooit in verdiept. Zowel havermout als brinta eet ik altijd koud als ontbijt. Gewoon de spullen in de blender en drinken maar.

Ik ben sowieso heftig anti magnetron. En elke keer melk opwarmen in een pannetje is me teveel gedoe. Het is ook gewoon even wennen brinta koud, maar daar raak je zo gewend aan.

Zou hoe dan ook altijd de whey pas bij de warme melk doen en niet in de melk voor je gaat verwarmen.

ok, hmm ik zelf doe altijd wel een pannetje met een halve liter melk verwarmen en dan brinta er door heen roeren en zuipen maar :P

Dan drink ik de shake wel gewoon apart voor de zekerheid direct na de melk/brinta.

Als ik jou dan goed begrijp gaat de whey dan tog langs de maag inhoud heen omdat ik hem apart met water neem right?

gr.

Comment

ja, de brinta zal (semi) massief worden in je maag. Een shake zal daar langs sijpelen. Maar als je hem toch los neemt... kun je hem net zo goed als eerste nemen
                            Fear is the mind killer

Comment

ja, de brinta zal (semi) massief worden in je maag. Een shake zal daar langs sijpelen. Maar als je hem toch los neemt... kun je hem net zo goed als eerste nemen
                              ok, kan ook maar er hoeft geen tijd tussen te zitten dan he gewoon eerst whey endan direct melk/brinta? wat heeft het dan voor meerwaarde om hem als eerste te nemen aangezien het tog langs maaginhoud gaat?

gr.

Comment

als je ze snel na elkaar neemt, zijn ze beide vloeibaar en zal er vermenging plaats vinden. Dit vertraagt dan weer.
                                Gewoon eerst je shake nemen, dan ontbijt bereiden en opeten
                                Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X