Doel aankomen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Doel aankomen

Ik ben sinds maandag lid geworden van dit forum en ben al mooie, hulpzame dingen tegengekomen.

Ben 26 jaar, 190cm, 86,6 kilo, 20% vet en activiteitsfactor 1,55 train tussen de 3 en 5 keer per week. (deze week weer begonnen).

Ik hoop dat iemand wat aanvulling kan geven aan mijn eetschema wat krijg te weinig kcal per dag binnen dan ik zou moeten.

Heb namelijk 3182 kcal per dag nodig en schrikbarend kom ik maar aan de: 2344 kcal, 162gr eiwit (moet 208 gr zijn), 232 gr kh (moet 355 gr zijn) en mijn vetten zijn 84 gr en dat is op niveau.

Bovenstaande is exclusief 2 eiwit shakes die ik niet kon invullen in het excell schema dus deze voeding moet nog bovenop de grammen.

Eetschema:

07:30 Bak brintha met magere melk en een eiwitshake

10:00 2 volkoren boterhammen met pindakaas en 2 volkoren met kipfilet

12:00 2 volkoren boterhammen met pindakaas en 2 volkoren met kipfilet

14:00 2 volkoren boterhammen met pindakaas en 2 volkoren met kipfilet

16:00 2 volkoren boterhammen met pindakaas

18:00 2/3 aardappellen, groente en kipfilet

sporten, eiwitshake achteraf.

20:30 2/3 aardappelen, vlees en groente

22:30 magere kwark 250gr

Dit is mijn eetschema tot nu toe. Wellicht kan iemand wat aanvulling geven waarschijnlijk voor kh. Aardappels bijvoorbeeld krijg ik moeilijk weg omdat het zo droog is en eet het nu dus met ketchup :P. Heeft iemand misschien ideen hoe ik dit misschien op een andere manier kan eten zonder dat ik er iedere avond tegenaan moet hikken.
    Ik slik ook moeilijk pillen en zelfs mijn multi-vit komt 3 keer omhoog voor ik dat ding wegkrijg.

Zoals ik al zei ik heb vorige week vrijdag een foto gemaakt van de voor en achterzijde en zal dit iedere week gaan doen en maandag ben ik weer begonnen met sporten dus hoop na een jaar knallen een mooie before en after picture te kunnen posten (hopelijk met jullie hulp).

Alvast bedankt!

wat is je doel?
    kutten of bulken?

waarom geen rijst of pasta inplaats van aardappelen?
    neem gewoon een hele bak kwark voor het slapen gaan.

verder zou ik minder brood eten en meer rijst en brinta,
    neem eens eieren inplaats van kipfilet of bak zelf kipfilet om mee te nemen. de kipfiletbeleg van de supermarkt zit vol troep.

eet bijvoorbeeld in de middag eens rijst met een blik tonijn en wat rauwkost met wat noten en olijfolie en wat kruiden. gezonder dan brood en ook erg lekker.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Zn doel is bulken, titel is "doel aankomen" Enige nuttige wat ik te melden heb dat ik honger zou krijgen als ik dit moest eten maar dat terzijde.. Ik vertrouw erop dat mensen als Maar7en8 hier meer verstand van hebben dan ik
      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
      Squat 230 kilo
      Bankdrukken 137.5 kilo
      Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Bedankt voor je reactie.

Mijn doel is nu om te bulken.

Ik zit inderdaad met teveel brood mede doordat ik geen magnetron op mijn werk heb.
        Zal wel vragen of dit aangeschaft kan worden omdat ik al advies had gekregen om tussen de middag warm te gaan eten.

M.b.t. die eieren in plaats van kipfilet. Kan ik gewoon eitjes koken en meenemen? Gezien de ene zegt: je kan wel het eigeel eten en de andere zeggen weer van niet...?

Ben inderdaad van plan om minder brood te eten moet dat ook met water wegdrinken die droge zooi. Bedankt voor de tip staat op me boodschappenlijst!

Als aanvulling op mijn eetschema neem ik dus in de ochtend en avond een eiwitshake (weet niet of je merken mag noemen). Ben alsvast aan het verdiepen wat ik goed als aanvulling kan gebruiken. Heb het een en andere gelezen als glutamine, creatine, vitargo.

Comment

Haha Iguana, nou ja ik hoor graag wat je zou aanvullen, weglaten of andere toevoegingen hebt.
          Alle aanvulling is welkom!

Comment

Zou je je voedingsschema misschien even om kunnen zetten naar een Excelbestand? Zo is het gemakkelijker te beoordelen. http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

In plaats van brood kun je ook denken aan havervlokken, al dan niet met kwark, of een pastasalade.

Eieren kun je prima van tevoren koken en meenemen, je kunt hardgekookte eieren 4 dagen bewaren in de koelkast. Het geel van het ei bevat weliswaar vetten, maar ook veel eiwitten die je anders misloopt (kreeg ik zelf ook opmerkingen over, terwijl ik dacht dat ik het helemaal goed deed ) Het vet in de eieren is overigens niet schadelijk voor je, de cholesterol-mythe is allang achterhaald.

Je kunt trouwens ook noten toevoegen aan je schema voor de onverzadigde vetten, kies dan wel voor de ongezouten en liefst ook de ongebrande noten. Pinda's kunnen ook.

Ik denk trouwens dat je qua vetten best hoger mag zitten dan die 84 gram, maar daar zou ik graag nog even de mening over horen van iemand die meer ervaring heeft met bulkschema's.
            Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Bedankt voor je reactie Ellie. Ik heb precies dat schema gedownload van het forum en ben ik dus bezig om in te vullen.
              Bovenstaande komt dus vanuit het schema en blijkt dus dat ik nog wat kcal kan gebruiken.
              Bedankt voor de aanvulling, denk dat ik wel aardig uit de voeten kan nu.
              Zal het invullen in me excell om aan mijn kcal te komen (eieren tikken wel lekker aan,)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X