Graag opmerkingen-kritiek wat betreft mijn ontbijt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik denk eerlijk gezegd dat je met de info op het forum minstens zo goed af bent, en een heel stuk goedkoper.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
      Wow...je doet zoveel moeite voor een perfect ontbijt (terwijl havermout met een scoop whey ook gewoon een goed ontbijt is), en verder dan gewoon standaard eten?
      Maak het allemaal niet te moeilijk... Probeer gewoon wat, en kijk hoe je erop gaat.
      Enne... sommige dingen weet je zelf ook wel. Aardappelen met weinig groentes? Komop, gewoon eten die groentes
      Jaja, i know. Maar groentes zijn echt hell voor mij. Ik heb ze altijd moeten eten tot mijn 18e, maar ik heb het serieus nog nooit gelust, en dan bedoel ik niet dat ik er geen zin in heb. Ben nu 20 en probeer het soms nog, maar ik moet er gewoon van kotsen. Op een paar groentes na dan.
      Maarrr, ik beloof mijn leven te gaan beteren.
      Ik raak sinds 3/4 weken al geen stuk of slok taart/koekje/snoepje/snackje/cola/koffie meer aan. En elke keer als ik het afsla voel ik me lekker!

Comment

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt met groentes, een paar vrienden van mij hielden ook niet van groentes totdat ze bepaalde dingen bij mij te eten kregen. Niet te lang koken is de truc. Veel mensen doen stelselmatig aan groentenmishandeling door het veel te lang te laten doorkoken, of erger nog: potjesmeuk. Net aan gaar, knapperig en lekker zoet is het idee, niet met een rietje. Stomen of kort koken geeft groente al een heel andere smaak. Heb je liever de groenten wat zachter, probeer dan bijvoorbeeld eens het ratatouillerecept dat ik hier heb neergezet in het receptenarchief.
        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Ik zou nog posten wat mijn eetschema is.

9.30

Ontbijt: Omelet van 3 eieren met 2 plakjes kaas en een plakje ham er in.
          100 gram brinta met een glas sinaasappelsap er door heen.

Toen gaan sporten.

12.30

100 gram tonijn
          100 gram brinta met een glas sinaasappelsap

15.30

2 volkoren boterhammen.
          Glas melk

18.45

Wat de pot schaft. Meestal een pasta of rijst, daarna een bak yoghurt.

En dan voor het slapen nog een bak yoghurt
          Verder drink ik over de hele dag anderhalf tot 2 liter water/thee.

Comment

dat jullie havermout naar binnen krijgen :/
            vandaag geprobeerd, gelijk weggesmeten. dit is niet mijn ding
            ik ontbijt met 4 sneden volkoren brood + pindakaas (of gebraden kipfilet)
            incl. een 250 ml melk 30 gram eiwit shake.
            kan ik tot de middag prima op functioneren.

OT.
            ik zou in de ochtend de kaas weghalen. dit is veel (alleen maar?) vet
            voor het slapen zou ik geen eten meer nemen.
            neem een groot glas water of een eiwitshake voor je herstel van je training die dag. ik zie zowiezo dat er weinig eiwit tussen staan, heb je wel genoeg?
            chek de sticky's met excel voedselschema en post je kh/vet/eiwit stats
            BP: 90/DL:130/SQ:125

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X