volle/halfvolle?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• volle/halfvolle?

hallo mensen, ben vorige week begonnen met mijn schema en heb een pot whey gekocht.

Nu is mijn vraag: volle of halfvolle melk bij de whey?

Ik neem nu 600 ml volle melk+25 gram whey.. in 250 ml melk zit ongeveer 8 gram dus intotaal zit ik dan op ongeveer 45 gram per shake. Deze neem ik s;avonds en sochtends. Hoorde via via dat je maar per 2u 30 gram op kan nemen? ik ben overigens 72kg en wil bulken tot 80 kg

Na het ontwaken wil je die eiwitten zsm in je systeem hebben, dan kun je het beter mengen met water.
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

hoeveel gram kan je lichaam per 2u ongeveer/maaltijd opnemen dan?

Originally posted by FitnessBoer View Post
      Na het ontwaken wil je die eiwitten zsm in je systeem hebben, dan kun je het beter mengen met water.

Comment

zou me daar niet te druk over maken. Je lijf kan best veel amino's in korte tijd verwerken. Dit heeft echter wel alleen zin als je je amino voorraad hebt verbruikt. Dus... in de ochtend en bij je training zeg maar. Geen whey in de avond nemen dus. Tenzij het net voor of na je training is.

Scoop van 25-30 gram gaat standaard met 250-300 ml.
        Zou me niet teveel zorgen maken over waar je het mee neemt. Kijk wat in je schema past. Ben je aan het bulken zou ik lekker voor volle melk gaan. Ben je aan het cutten... dan geen whey, of whey met water.
        Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
          zou me daar niet te druk over maken. Je lijf kan best veel amino's in korte tijd verwerken. Dit heeft echter wel alleen zin als je je amino voorraad hebt verbruikt. Dus... in de ochtend en bij je training zeg maar. Geen whey in de avond nemen dus. Tenzij het net voor of na je training is.

Zou me niet teveel zorgen maken over waar je het mee neemt. Kijk wat in je schema past. Ben je aan het bulken zou ik lekker voor volle melk gaan. Ben je aan het cutten... dan geen whey, of whey met water.
          wat?
          189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
          Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Originally posted by Jarno08 View Post
            hallo mensen, ben vorige week begonnen met mijn schema en heb een pot whey gekocht.

Nu is mijn vraag: volle of halfvolle melk bij de whey?

Ik neem nu 600 ml volle melk+25 gram whey.. in 250 ml melk zit ongeveer 8 gram dus intotaal zit ik dan op ongeveer 45 gram per shake. Deze neem ik s;avonds en sochtends. Hoorde via via dat je maar per 2u 30 gram op kan nemen? ik ben overigens 72kg en wil bulken tot 80 kg
            Ik neem wel 4 - 6 shakes per dag met water! en de rest van de eiwitten vul ik op met vlees
            Never send a boy to do a mans job!

Comment

minimaal 80 gram eiwitten uit shakes?

mij niet gezien hoor

Comment

Originally posted by sf01 View Post

volle melk zeg je? ik dacht dat je vetten het liefst wou vermijden direct na workout?

Ik ben wel aan het bulken dus vandaar de vraag.
                If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

melk is traag en vertraagd idd Richard, dus gewoon whey met water na de training is veel beter. En grootste deel van de vetten van volle melk zouden wij als mens niks aan hebben.

@SF, ben je een beetje anti-whey ? Geen whey nemen in de cut en geen whey in de avond.....?
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    melk is traag en vertraagd idd Richard, dus gewoon whey met water na de training is veel beter. En grootste deel van de vetten van volle melk zouden wij als mens niks aan hebben.

@SF, ben je een beetje anti-whey ? Geen whey nemen in de cut en geen whey in de avond.....?
                    oke, maar heb namelijk ook een x ergens gelezen dat de suikers uit de melk de whey opname weer verbeteren..

en ik las in die zyzz byble dat hij zijn whey mixte met melk omdat de carbs in de melk volgens hem goed waren om glycogeen bij te vullen?

wat is daar van waar?

Comment

600ml melk + 25gram whey is best veel melk

ik doe gewoon 220ml water +25gram whey en dat 3x op een dag
                      en bij elke maaltijd dat uit brood bestaat een glas melk met brinta

Comment

Originally posted by richard21 View Post
                        volle melk zeg je? ik dacht dat je vetten het liefst wou vermijden direct na workout?

Ik ben wel aan het bulken dus vandaar de vraag.
                        Ik neem mijn shake voor de training. En wat dacht je van al die mensen die (Volle) chocolademelk na hun training nemen. Dat daar geen vetten in zitten?

Ik ben sowieso fan van eten zoveel mogelijk in de zo natuurlijk mogelijke vorm. Melk dus vol. Geen ongein mee uitgehaald. Geen aanpassingen in de samenstelling. Het liefst dus ook biologische boerenland melk. En niet de 'standaard' volle melk.

Is zeker niet nieuw. We hebben eerder discussies gehad over whey in de avond. Whey in de avond is in mijn ogen weggegooid geld. Je kan maar heel weinig amino's opsparen (veel kleinere buffer dan bij energie/ glycogeen) Neem je dus in de avond een shake dan krijg je een tijd meer binnen dan je verbruikt -> oxidatie. En daarna niks of te weinig.
                        Geef mij maar bijvoorbeeld kwark in de avond.

En heb je een onderbouwing voor je negatieve uitlatingen over volle melk? Waarom zou je niks aan die vetten hebben?

Originally posted by Mauke View Post
                        wat?
                        Er zijn zat mensen die Whey laten staan tijdens cutten. We moeten ook vooral niet gaan doen alsof je geen spieren kan krijgen zonder whey. Als je gewoon goed eet voegt whey een beetje extra toe.
                        Fear is the mind killer

Comment

[quote=sf01;875164]Ik neem mijn shake voor de training. En wat dacht je van al die mensen die (Volle) chocolademelk na hun training nemen. Dat daar geen vetten in zitten?

ow voor de training.. dat is een ander verhaal.

na trainen ben je het wel eens dat je beter je shake met water pakt ? en bijv. een banaantje voor de suikers.?

Comment

hangt er van af hoe je hebt gegeten in de aanloop naar je training. hoe je getraind hebt. of je cut of bulkt Zijn zijn in ogen sowieso marginale verschillen. Zou me er niet te druk om maken.

Als praktische noot: Als je na de training neemt zou ik zo snel mogelijk na de training nemen. En dan heb je of... warme melk. Of je moet eerst naar huis. Alleen al daarom zou ik na de training met water doen
                            Fear is the mind killer

Comment

ik las hier laatst juist ergens dat lactose de opname van whey versneld. Hoe zit dit dan, of klopt dit gewoon niet?
                              Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                              Doel eind 2015: 100kg
                              http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X