voedings schema check! verbeterpunten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedings schema check! verbeterpunten

hallo ik heb samen met een klasgenoot die wat meer verstand heeft van voeding dan ik een voedings schema gemaakt zou het alleen willen perfectioneren. met daarbij jullie hulp en dat is direct mijn vraag.

ik sport 4x in de week een split schema maandag borst triceps. dinsdag rust, woensdag rug biceps, donderdag benen. vrijdag schouders. fiets elke dag 1 uur heen naar school 1 uur terug.

17jr
    64.5kg
    184cm

ik ben hier zeker niet blij mee ik wil graag groeien en wij(ik en mijn klasgenoot) hadden dit voor eerst in gedachten misschien water verbeter punten hier en daar zou hier graag wat hulp bij willen

7:30 : banaan, 3 vitamine c, kop volle melk, magere kwark 500gr
    10:30 : 4 brood 2x kaas 2x kipfilet , 2 kop melk
    13:30 : 4 brood 2x kaas 2x kipfilet , 2 kop melk

16:30/17:30 : warme maaltijd aardappel groenten vlees , 1 kop melk
    20:00/21:00 : 4 brood 2x kaas 2x kipfilet, 1 kop melk
    23:00 : 1 bak magere kwark 500 gr

water drinken tussen door
    vlak voor trainen een banaan

hey

in de ochtend meer koolhydraten pakken. Neem wat brinta bijvoorbeeld. Eiwitten moeten hoger. Pak 2.5 keer jouw lichaamsgewicht, dit zal het aantal eiwitten moeten zijn in grammen....In plaats van boterhammen kun je ook keer rijst of pasta pakken. Zorg ook dat je voldoende vetten binnenkrijgt. Smeer eens lekker wat boterhammen met wat pindakaas. Daarnaast zijn noten als aanvulling erg goed.

Comment

Vraag: zou je het eens om willen zetten in deze excelsheet? Deze berekent namelijk ook al de behoeftes voor je, en de verhoudingen tussen de eiwitten, koolhydraten en vetten. Dan heb je gelijk al meer overzicht.
      Verder zou ik nog even dit topic doornemen, er staan een aantal producten in die beter veranderd kunnen worden. Kaas en volle zuivel kun je beter vervangen voor een onverzadigde vetbron bijvoorbeeld. Dat topic biedt tips.
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by shortys1985 View Post
        hey

in de ochtend meer koolhydraten pakken. Neem wat brinta bijvoorbeeld. Eiwitten moeten hoger. Pak 2.5 keer jouw lichaamsgewicht, dit zal het aantal eiwitten moeten zijn in grammen....In plaats van boterhammen kun je ook keer rijst of pasta pakken. Zorg ook dat je voldoende vetten binnenkrijgt. Smeer eens lekker wat boterhammen met wat pindakaas. Daarnaast zijn noten als aanvulling erg goed.
        Eh zit net te kijken naar je post, je maakt 1 denkfout hehe tel alle eiwitten eens bij mekaar op
        2,5x64=160

Alleen uit kwark haalt hij al 90/100 gram eiwit tel daar het brood, beleg en de melk bij en je zit al ruim over die 160
        In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
        Squat 230 kilo
        Bankdrukken 137.5 kilo
        Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by Ellie View Post
          Vraag: zou je het eens om willen zetten in deze excelsheet? Deze berekent namelijk ook al de behoeftes voor je, en de verhoudingen tussen de eiwitten, koolhydraten en vetten. Dan heb je gelijk al meer overzicht.
          Verder zou ik nog even dit topic doornemen, er staan een aantal producten in die beter veranderd kunnen worden. Kaas en volle zuivel kun je beter vervangen voor een onverzadigde vetbron bijvoorbeeld. Dat topic biedt tips.
          ik heb hierbij een bijlage met een excelsheet van het schema wat je verstuurde zou je hier eens naar willen kijken en met deze producten kom ik er wel naar mijn idee moet dit eerst maar eens volhouden naar mijn idee ik wil niet alle gekke ideen van neem dit mee en dit ik blijf een studentje

alvast bedankt voor de hulp
          Attached Files

Comment

@ Iguana,

je hebt helemaal geijk scherp!

gr

Comment

Je zit nog erg hoog in calorieen met je nieuwe schema. Aantal eiwitten is toch wel wat hoog. Schrap misschien een half bakje kwark en wat melk. Zorg er verder voor dat je niet te veel vet tot je neemt, maar dit is dan al opgelost doordat je wat melk wegneemt. Speel even een beetje met deze hoeveelheden en het komt goed. Zorg daarnaast dat je rondom je training genoeg koolhydraten tot je neemt tezamen met wat vetten...

succes

Comment

Nu heb je een goed punt, boven 4000 kcal voor iemand van 64.5 kg is wel erg veel.. Ik zou eerder wat melk weglaten, kwark zijn weinig kcals en extra eiwit kan niet zo heel veel kwaad..

500 ml melk eraf en je hebt al 325 minder kcal.. En je kan zelfs 3 ipv 4 broodjes nemen per x nemen bv..

Ik gok btw dat pasta etc lastig wordt, hij zal thuis wonen en mama's vinden het niet altijd leuk extra te koken
                Aan de andere kant groeit hij lastig en zet amper vet aan dus het valt te proberen, al blijf het hoog..
                In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                Squat 230 kilo
                Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

moeders zal dat niet leuk vinden, maar gelukkig is hij al een grote vent en kan hij best een pakje pasta opentrekken en koken!

en verder lezen, lezen, lezen, vreten, nog meer eten en knallen in de sportschool!

Comment

Originally posted by shortys1985 View Post
                    Je zit nog erg hoog in calorieen met je nieuwe schema. Aantal eiwitten is toch wel wat hoog. Schrap misschien een half bakje kwark en wat melk. Zorg er verder voor dat je niet te veel vet tot je neemt, maar dit is dan al opgelost doordat je wat melk wegneemt. Speel even een beetje met deze hoeveelheden en het komt goed. Zorg daarnaast dat je rondom je training genoeg koolhydraten tot je neemt tezamen met wat vetten...

succes
                    als ik het zo bekijk zit het wel goed voor mijn idee eiwitten is misschien wel hoog, maar volgens iguana niet echt erg ik denk het beste eerst zo houden en kijken hoe me dit zal afgaan. en zeker voor de kolydrathen mag misschien weinig wegen en nog jong zijn maar ik fiets een uur na huis en naar school nog een uur en werk ook nog bijna elke dag.

over het vet zal vast niet kwaad kunnen als ik 10% vet percentage heb en wel verder wil naar de 15% voor eerst desnoods wat gewicht te kweken en later dat weer te cutten(benaam ik dit goed?)

met het trainen zit het ook wat kl*te op zich omdat ik ene keer smiddags moet trainen dan heb ik bv minder eten op dan anders kan ik savonds trainen ga ik ook wel echt savonds trainen dan heb ik meer voedings stoffen en werkt het sporten voor mij wel echt beter! zou misschien nog een persoon naar kunnen kijken ook al is het een reactie kan op deze manier wel

Comment

en nee ik ben blijf studentje ga nog naar school moet alles wel mee nemen op de fiets. pasta is nog niet echt een optie voor mij! misschien zal dit later komen als ik meer toegewijd ben

Comment

shortys ff omdat t anders verwarrend is k ben 10 jaar te laat met mn mbo gestart, christiaan is dus mijn klasgenoot..!
                        In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                        Squat 230 kilo
                        Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

WHAAWR ik voel me echt een beest de eerste dag van mijn schema van goed eten, voelde gewoon energie door me heen stromen en sporten ging helemaal goed. voel mezelf nog een beetje trots ook (A)

Comment

@ iguana...

zozoo..dus jij werd de inspiratiebron om te gaan sporten voor Furry?

@ furry

lekker gevoel is dat he!

Comment

Zijn broer traint ook dus ging hij automatisch ook trainen

Reden dat ik hem vroeg zijn voeding hier te laten checken is dat ik mezelf eigenlijk nooit strikt aan een voedingsschema heb gehouden, is in powerliften/strongman minder belangrijk.. Als het maar veel is!
                              In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                              Squat 230 kilo
                              Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...