Keto?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Keto?

Hey allemaal

Ik had een paar vraagjes waar ik niet uitkom.

Lyle adviseerd om de eerste 24 uur te laden in het weekend met carbs met eenhoog GI, dus dat zal betekenen dat je vopral de 1e 24 uur laad met fruit?

Er bestaat keto bulk en cut, maar ik vroeg me ook af, wat the hell, keto bulk?
    Bij een ketobulk licht je insuline niveau toch heel laag, waardoor je toch niet maximaal spiergroei hebt en er weinig spiermassa word aangemaakt en weinig vetmassa waardoor het eigenlijk weggegooid tijd is?

En degene die een dit gevolgt heeft hebben jullie nog junkdagen ingeplant?
    Make it happen, shock everyone!

Originally posted by gain is pain View Post
    Hey allemaal

Ik had een paar vraagjes waar ik niet uitkom.

Lyle adviseerd om de eerste 24 uur te laden in het weekend met carbs met eenhoog GI, dus dat zal betekenen dat je vopral de 1e 24 uur laad met fruit?

Er bestaat keto bulk en cut, maar ik vroeg me ook af, wat the hell, keto bulk?
    Bij een ketobulk licht je insuline niveau toch heel laag, waardoor je toch niet maximaal spiergroei hebt en er weinig spiermassa word aangemaakt en weinig vetmassa waardoor het eigenlijk weggegooid tijd is?

En degene die een dit gevolgt heeft hebben jullie nog junkdagen ingeplant?
    Fruit heeft geen hoge GI, aangezien dat vaak fructose is. Je wil voornamelijk spierglycogeen replenishen en daarvoor is glucose veel geschikter. Dus kies voornamelijk voor dextrose gebaseerde producten. Je kunt wel wat fructose erbij hebben maar aanzien dit voornamelijk opgeslagen wordt in de lever is er dus al snel te veel van. Suiker is een koppeling van glucose en fructose dus het is vaak even rekenen. Ik doe persoonlijk alleen de eerste paar maaltijden hoge GI. Na mijn tension workout, bij aanvang carbload, neem ik bijvoorbeeld een shake met 100gr dextrose en daarna een bord witte rijst ofzo.

Keto bulk is meer gebaseerd op bodyrecompositioning, dat houdt in dat je flink gaat varieeren met koolhydraten. Bijvoorbeeld 4 dagen rond onderhoud, zonder koolhydraten (geen of nauwelijks vetverbranding) en daarna 3 dagen met heel veel carbs waardoor je lichaam eigelijk gebruik maakt van de voordelige rebound en de kcal die je teveel eet beter naar de plekken gaan (lees spieren) waar ze horen en niet/nauwelijks naar de vetcellen.

Keto bulk is in mijn ogen zware bullshit en als je bang bent voor een beetje bodyfat moet je in mijn ogen niet gaan bodybuilden. Maarja, dat is mijn optiek.
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

dus bij aanvang van je refeed dag neem jijzelf 100gr dextrose vervolgd door een laag GI carb zoals rijst/aardappels etc?

thnks voor de uitleg

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
        dus bij aanvang van je refeed dag neem jijzelf 100gr dextrose vervolgd door een laag GI carb zoals rijst/aardappels etc?

thnks voor de uitleg
        Redelijk hoge GI, witte rijst.

Efficientie van de carbload verschilt echt per persoon. Er zijn mensen die carbloaden 3 dagen lang op dextrose en replenishen perfect. Er zijn ook mensen die recarben puur op complexe carbs. Ik denk dat je zelf moet gaan uitproberen en aan moet voelen wat voor jou het beste werkt. Als je de aanpak volgens de letter aanhoudt zoals Lyle het beschrijft in UD2 dan ben je echt wel in staat om te oordelen wat voor jou werkt.

Ik begin met 1 a 2 hoge GI maaltijden en gooi daarna alleen nog maar lage GI carbs naar binnen zoals donker granenbrood, zilvervlies rijst, aardappelen, volkoren pasta, ga zo maar door. Misschien recarb jij wel prima op 20 liter coca cola, who knows.
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

uit hoeveel gram bestaat je carb load. hoeveel uren doe je carb loaden.
          Ik begon meestal met 100g dextro en 50g whey. twee uur later nog eens 100g dextro.

daarna is de glycogen resynthesis rate al afgenomen, en nam ik elke 2-3 uur een 50-75g koolhydraten. de eerste twee a drie vaste maaltijden bestonden vaak uit witte rijst, risotto of witbrood. de erop volgende maaltijden bestonden vaak uit havermout, zilvervliesrijst en dergelijke.

zo werkte heb voor mij optimaal. zoiets is ook hetgeen lyle aanraadt. Beginnen met high GI, en naarmate de tijd vordert lower Gi carbs nemen.

ps. ik nam een halve liter vruchtensap en mengde deze met een liter water in een anderhalve literfles. Bij elke maaltijd klein glaasje. kleine hoeveelheden sucrose/fructose goed verdeeld over de dag zouden bij kunnen dragen aan een betere carbload. tevens zou dit ervoor kunnen zorgen dat je minder last van glucose swings hebt.
          Last edited by dynobet; 08-10-2011, 21:41.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Thanks voor deze bijdragen, volgend weekend beginnen met het voedingschema van refeed.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X