Linzen en Spliterwten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Simo View Post
    ja bouwstenen voor de spieren
    Laat ik het anders formuleren: weet je waar aminozuren in zitten?
    En nee, ik bedoel niet op het potje waar jij het nu uithaalt

Comment

Originally posted by dynobet View Post
      De eiwitten uit deze producten kun je grotendeels meetellen, wanneer je ze samen eet met een dierlijke eiwitbron. omdat deze elkaars profiel meestal aanvullen.
      Ik dacht dat die 2 samen weer een compleet profiel hebben? Al weet ik dat niet zeker...
      Net als peulen met mais.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
        Laat ik het anders formuleren: weet je waar aminozuren in zitten?
        En nee, ik bedoel niet op het potje waar jij het nu uithaalt
        Ik heb een pot bcaa`s dat is toch voldoende toch.
        Of moet je perse meer whey shakes drinken voor extra amino`s

Comment

Ik eet best veel linzen en spliterwten met olijfolie.
          Ik merk dat ik daar veel progressie en gains mee heb geboekt.
          Tegen linzen en spliterwten kan geen enkele eiwit shake tegenop

Dit was mijn tip van de dag
          Tevens de meest waardeloze tip van de week.

Best veel gegeten ja vind het lekker, en aminozuren neem ik pillen voor.
          En dat slaat ook nergens op.

Ben jij soms veganist?
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Naar mijn weten hebben alleen sojabonen een compleet aminozuurprofiel
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
              Naar mijn weten hebben alleen sojabonen een compleet aminozuurprofiel
              Het profiel op zich is niet alleszeggend. Als de hoeveelheid van bepaalde aminozuren dusdanig laag is dat er alsnog vanuit een andere bron moet worden aangevuld, dan is valt het toch nog tegen.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Profiel is alleszeggend. Maar combineren moet je altijd... Enkel ei eten is ook niet goed.

Ik kwam dit tegen, en vraag me af in hoeverre dit lijstje klopt, aangezien ik ook wel eens heb gelezen dat de BW van soja 80 was...
                Andere lijstjes kan ik niet vinden

Nr. Product Biologische waarde
                1 Ei (heel) 100
                2 Ei-wit 88
                3 Kip 79
                4 Kalkoen 79
                5 Vis 70
                6 Mager vlees 69
                7 (Koe)melk 60
                8 Onbewerkte rijst 59
                9 Bruine rijst 57
                10 Witte rijst 56
                11 Pinda's 55
                12 Doperwten 55
                13 Tarwe 49
                14 Sojabonen 47
                15 Maïs 36
                16 Bruine bonen 34
                17 Aardappel 34

1 Whey isolaat 140
                2 Whey concentraat 120
                3 Casseïne (melkeiwit) 77
                4 Soja 74

Comment

Profiel is alleszeggend. Maar combineren moet je altijd... Enkel ei eten is ook niet goed.
                  Natuurlijk is het profiel niet alleszeggend, er zijn meerdere factoren die bepalen of een bron wel de ideale is. Bijvoorbeeld, als producent A een eiwitpoeder verkoopt dat uit 1% whey isolaat bestaat terwijl dat van producent B uit 90% whey isolaat bestaat dan is er wel degelijk sprake van verschil tussen de producten. Al staat op beide labels dat er whey isolaat in het potje zit.

Het hierboven beschreven principe is ook toepasbaar op soya. Soya wordt als een compleet eiwit naar voren geschoven maar de hoeveelheid van het essentiële aminozuur methionine is zodanig laag dat er sprake zal zijn van deficiëntie wanneer je soya als primaire eiwitbron gebruikt. Daar zal geen sprake van zijn als je bijvoorbeeld voornamelijk ei eet. Daarom is de BV van ei ook hoger dan dat van soya.

Combineren zou je moeten doen indien je vegetariër bent om het aminozuurprofiel van wat je hebt geconsumeerd te complementeren, omdat plantaardige eiwitbronnen qua aminozuurprofiel incompleet zijn. Het is geen vereiste wanneer je dierlijk eiwit eet. Dat in tegenstelling tot wanneer je veganist bent. Combineren moet je dus niet altijd. Variëren daarentegen is weer wel aan te raden.
                  Last edited by inferno_0666; 17-10-2011, 10:26.
                  - Dave Tate

Comment

Veel supplementen zijn commerciële bullshit. het zit tussen je oren
                    Een voorbeeld: Er zijn mensen die als een sprietje de gevangenis ingaan en die komen eruit als een gespierd beest. (ik weet dat ze niks te doen hebben en alleen maar trainen) Maar die gebruiken ook geen shakes en andere supps. Hoe komen die mensen zo breed want voldoende eiwitten krijgen ze ook niet binnen.

Comment

Een voorbeeld: Er zijn mensen die als een sprietje de gevangenis ingaan en die komen eruit als een gespierd beest. (ik weet dat ze niks te doen hebben en alleen maar trainen) Maar die gebruiken ook geen shakes en andere supps. Hoe komen die mensen zo breed want voldoende eiwitten krijgen ze ook niet binnen.
                      Hmmm ... er gaan geruchten dat bendes criminelen een corrupte gevangenbewaarders enorme hoeveelheden linzen en spliterwten naar binnen smokkelen. Sterk spul, die peulvruchten.
                      - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                        Hmmm ... er gaan geruchten dat bendes criminelen een corrupte gevangenbewaarders enorme hoeveelheden linzen en spliterwten naar binnen smokkelen. Sterk spul, die peulvruchten.
                        Hhaha nee maar ff serieus je kan niet ontkennen dat sommige gasten daar best breed worden.

Comment

SHut up, jij hebt niemand als een sprietje naar binnen zien gaan en breed eruit komen. Je ziet wel gespierde boys erin gaan en gespierd blijven.

En over dat comcerciele bulshit is true.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                            SHut up, jij hebt niemand als een sprietje naar binnen zien gaan en breed eruit komen.
                            Jij weet helemaal niet of hij dat wel of niet gezien heeft.

Comment

Ik kwam dit tegen, en vraag me af in hoeverre dit lijstje klopt, aangezien ik ook wel eens heb gelezen dat de BW van soja 80 was...
                              Andere lijstjes kan ik niet vinden

1 Ei (heel) 100
                              2 Ei-wit 88
                              3 Kip 79
                              4 Kalkoen 79
                              5 Vis 70
                              6 Mager vlees 69
                              7 (Koe)melk 60
                              8 Onbewerkte rijst 59
                              9 Bruine rijst 57
                              10 Witte rijst 56
                              11 Pinda's 55
                              12 Doperwten 55
                              13 Tarwe 49
                              14 Sojabonen 47
                              15 Maïs 36
                              16 Bruine bonen 34
                              17 Aardappel 34

1 Whey isolaat 140
                              2 Whey concentraat 120
                              3 Casseïne (melkeiwit) 77
                              4 Soja 74
                              Een wel of niet volledig profiel aan aminozuren staat los van de biologische waarde.

op Nutrition facts, calories in food, labels, nutritional information and analysis – NutritionData.com kun je van heel erg veel producten een compleet overzicht vinden van: kcal, e/k/v, aminozuren profiel, producten die het best complementeren qua aminozuren profiel, vitamines, vezels, mineralen, zeer gedetaileerd vetzurenprofiel.

biologische waarde is een waarde die bepaald hoe goed een bepaald product opgenomen kan worden. Dit staat los van het profiel dat aangeeft hoe volledig een profiel is.
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                                Natuurlijk is het profiel niet alleszeggend, er zijn meerdere factoren die bepalen of een bron wel de ideale is. Bijvoorbeeld, als producent A een eiwitpoeder verkoopt dat uit 1% whey isolaat bestaat terwijl dat van producent B uit 90% whey isolaat bestaat dan is er wel degelijk sprake van verschil tussen de producten. Al staat op beide labels dat er whey isolaat in het potje zit.

Het hierboven beschreven principe is ook toepasbaar op soya. Soya wordt als een compleet eiwit naar voren geschoven maar de hoeveelheid van het essentiële aminozuur methionine is zodanig laag dat er sprake zal zijn van deficiëntie wanneer je soya als primaire eiwitbron gebruikt. Daar zal geen sprake van zijn als je bijvoorbeeld voornamelijk ei eet. Daarom is de BV van ei ook hoger dan dat van soya.

Combineren zou je moeten doen indien je vegetariër bent om het aminozuurprofiel van wat je hebt geconsumeerd te complementeren, omdat plantaardige eiwitbronnen qua aminozuurprofiel incompleet zijn. Het is geen vereiste wanneer je dierlijk eiwit eet. Dat in tegenstelling tot wanneer je veganist bent. Combineren moet je dus niet altijd. Variëren daarentegen is weer wel aan te raden.
                                My bad, ik haal variëren en combineren door elkaar. Is wel heel slordig

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X