Cutvoedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutvoedingsschema

Hey na een paar jaar heb ik denk ik eens een "fatsoenlijk" voedingsschema gemaakt ...is wel oldschool zeer hoog in eiwitten (weeg 110 kilo) en low in carbs en normaal in fats...momenteel reageer ik vrij goed hierop...

Naar tab 2 en 4 kijken in het excel bestand.

Tab 2: is mijn voeding als ik grote spiergroepen train : benen , rug, borst
    Tab 4: is voeding als ik kleinere spiergroepen train: maar ook als ik niet train (rustdag)

Laten jullie mij weten wat jullie ervan vinden?

Persoonlijk ben ik van mening dat de eiwitten aan de hoge kant zitten en ik de vetten omhoog zou kunnen halen maar....ik werk nu wel en kan zo veel meer eten maar toch zijn vetten vrij duur en om nu alles uit noten te halen (ook extra carbs)....
    Attached Files

vetten duur? Hoe kom je daar nou bij?

geloof dat ik 1,69 betaal per fles van halve liter vet: Blue Band > Home > Producten > Blue Band Vloeibaar
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Vetten verdubbelen en KH halveren maatje.
      Of je vetten er een paar weken helemaal uithalen en daarna het dubbele aan vetten nemen en de KH laag houden, echt helemaal oldskool gaan dan he, ga ik ook straks weer doen. Vind ik toch het lekkerste werken.

Oldskool dieet:
      http://www.youtube.com/watch?v=OO0SC...x-1JJfCfQFnIWQ

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Of je vetten er een paar weken helemaal uithalen en daarna het dubbele aan vetten nemen en de KH laag houden, echt helemaal oldskool gaan dan he, ga ik ook straks weer doen. Vind ik toch het lekkerste werken.

Oldskool dieet:
        grappig vind ik dat hij zegt, dat in de tijd waar hij high proteine, high carb en low fat heeft gegeten, dat hij juist op dat moment "in best shape ever" was. (wat het tegenovergestelde is van het dieet van de jaren 70).
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
          grappig vind ik dat hij zegt, dat in de tijd waar hij high proteine, high carb en low fat heeft gegeten, dat hij juist op dat moment "in best shape ever" was. (wat het tegenovergestelde is van het dieet van de jaren 70).

Ja idd ik vond het ook wel apart, hij gooide alle vetten er uit en hij werd er gortdroog van.
          Maar daarna snel weer terug naar hoog eiwitten en vetten en minimaal KH.

Hij zegt ook ergens, dat je ze niet samen moet nemen vetten en KH omdat je de vetten als brandstof gebruikt en de KH opslaat als extra energie/fat.
          Als je dan de vetten helemaal wegneemt uit je dieet, dan zal je lichaam toch op zoek gaan naar lichaamsvetten. Maar hij vertelt verder niet hoeveel KH hij dan nam toen hij de vetten wegliet uit zijn dieet.
          Ik ga er even van uit dat het niet heel erg veel zal zijn geweest.

Comment

Ja idd ik vond het ook wel apart, hij gooide alle vetten er uit en hij werd er gortdroog van.
            Maar daarna snel weer terug naar hoog eiwitten en vetten en minimaal KH.

Hij zegt ook ergens, dat je ze niet samen moet nemen vetten en KH omdat je de vetten als brandstof gebruikt en de KH opslaat als extra energie/fat.
            Als je dan de vetten helemaal wegneemt uit je dieet, dan zal je lichaam toch op zoek gaan naar lichaamsvetten. Maar hij vertelt verder niet hoeveel KH hij dan nam toen hij de vetten wegliet uit zijn dieet.
            Ik ga er even van uit dat het niet heel erg veel zal zijn geweest.
            als je kijkt naar de voeding van top bodybuilders dan was dit in de beginjaren: veel eiwit, veel vet, relatief weinig carbs. (relatief weinig, want ze kregen toch nog wel voldoende binnen om intensief te trainen en dergelijke). Toen konden ze ripped worden.

Later zijn vele bodybuilders overgestapt op een high proteine high carb dieet. Bijvoorbeeld: 300-400g proteine, 800g carbs, 50-75g vet. Vetten minimaal. ze moesten toch aan genoeg kcal komen, dus proteine en carbs werden met rijst en kip flink omhoog gegooid. Hiermee zijn ze ook ripped geworden.

in hoeverre AS hierin meespeelt weet ik niet. Naturel atleten reageren op lange termijn bijna altijd slecht op een low fat dieet (10-15% van kcal uit vetten). Dit heeft te maken met het effect van vetten op het aanmaken van hormonen (wat voor as gebruikers niet of minder van belang is in een kuur).
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Oldskool dieet:
              Dus mijn carbs halveren /2 en mijn vetten x2 right? Enige aanmerking wat ik precies van voeding zoubtoevoegen voor vetten?

Comment

Dan ga ik toch bijna ketogeen? 480 gram prot , 120 gram fats en de rest carbs tot 3100 kcal bereikt is ...?

Comment

Ik ga er maar even vanuit dat je wilt cutten.
                  Train je de tijd die je dit voedingsschema wilt hanteren naturel? of gebruik je AS? Als je gebruikt, wat en hoeveel ga je gebruiken.

als je naturel bent is de behoefte aan verschillende macronutrienten anders wanneer je as gebruikt.

Comment

Originally posted by Domenique View Post
                    Dus mijn carbs halveren /2 en mijn vetten x2 right? Enige aanmerking wat ik precies van voeding zoubtoevoegen voor vetten?

Olijfolie,noten,eieren,zalm. Snap niet dat jij al kuurt terwijl je dit niet weet.(no judging)

Comment

Originally posted by Domenique View Post
                      Hey na een paar jaar heb ik denk ik eens een "fatsoenlijk" voedingsschema gemaakt ...is wel oldschool zeer hoog in eiwitten (weeg 110 kilo) en low in carbs en normaal in fats...momenteel reageer ik vrij goed hierop...

Naar tab 2 en 4 kijken in het excel bestand.

Tab 2: is mijn voeding als ik grote spiergroepen train : benen , rug, borst
                      Tab 4: is voeding als ik kleinere spiergroepen train: maar ook als ik niet train (rustdag)

Laten jullie mij weten wat jullie ervan vinden?

Persoonlijk ben ik van mening dat de eiwitten aan de hoge kant zitten en ik de vetten omhoog zou kunnen halen maar....ik werk nu wel en kan zo veel meer eten maar toch zijn vetten vrij duur en om nu alles uit noten te halen (ook extra carbs)....
                      Wist je dat kipfilet per 100 gram 3 gram vet bezit?, je hebt het niet meegerekend in je schema namelijk, 1200 gram kipfilet heeft dus voor 36 gram aan vetten en dan is het de vraag: grillen/stomen/koken/bakken??, in geval van bakken komen er ook vetten bij kijken, dan zit je makkelijk aan de 50/60 gram aan vetten wat je niet meegerend heb in je schema, is toch zo'n 450/540 extra kcals.......

Daarbij neem je naar mijn idee teveel whey in je schema op, 160 gram whey rondom je training is absurd, veel gaat verloren, oxideert namelijk redelijk snel bij een overschot en dat is het met je 160 gram......neem gewoon een normale proteinebron voor het trainen en neem een scoop whey iso na je training, klaar.

Ook is het niet duidelijk wat nou de bedoeling van je is, in je topic staat je bestand als cutschema aangegeven maar in je schema staat er weer bulkschema....

En wat is er met je gebeurt eigenlijk, je was hard bezig met je beachboy project, volop aan het cutten geslagen en nu weeg je in een keer 110 kg.......what's up??
                      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                      There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                        Wist je dat kipfilet per 100 gram 3 gram vet bezit?, je hebt het niet meegerekend in je schema namelijk, 1200 gram kipfilet heeft dus voor 36 gram aan vetten en dan is het de vraag: grillen/stomen/koken/bakken??, in geval van bakken komen er ook vetten bij kijken, dan zit je makkelijk aan de 50/60 gram aan vetten wat je niet meegerend heb in je schema, is toch zo'n 450/540 extra kcals.......

Daarbij neem je naar mijn idee teveel whey in je schema op, 160 gram whey rondom je training is absurd, veel gaat verloren, oxideert namelijk redelijk snel bij een overschot en dat is het met je 160 gram......neem gewoon een normale proteinebron voor het trainen en neem een scoop whey iso na je training, klaar.

Ook is het niet duidelijk wat nou de bedoeling van je is, in je topic staat je bestand als cutschema aangegeven maar in je schema staat er weer bulkschema....

En wat is er met je gebeurt eigenlijk, je was hard bezig met je beachboy project, volop aan het cutten geslagen en nu weeg je in een keer 110 kg.......what's up??
                        2 kuurtjes gedaan.

Comment

2 kuurtjes gedaan.
                          2 nog wel....

@ts....pics?, ben wel benieuwd naar je fysiek dan.
                          .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                          There is no failure except in no longer trying

Comment

Ik ga er maar even vanuit dat je wilt cutten.
                            Train je de tijd die je dit voedingsschema wilt hanteren naturel? of gebruik je AS? Als je gebruikt, wat en hoeveel ga je gebruiken.

als je naturel bent is de behoefte aan verschillende macronutrienten anders wanneer je as gebruikt.
                            Train met as: winstrol en clen

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post

hey bedankt dan kan ik carbs laten zakken en gwn zo houden ongeveer. Ja heb in de zomer deca sust genomen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X