vragen over te veel eiwitten niet nodig topic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vragen over te veel eiwitten niet nodig topic

ik zat het topic van eiwitten ff door te lezen en door posts van inferno en marnop zit ik met een 2tal vragen..

casseine: dit is tog gewoon het soort eiwitten zoals in kwark (traag)?? of is dit alleen een supplement?

en aangezien uit de posts van inferno gelezen te hebben begint het verteringsproces van casseine/vlees/eieren etc op hetzelfde moment (na ong half uurtje) maar is de piek van de whey veel hoger dan bij de andere eiwitten! (andere eiwitten: hiervoor de vraag over casseine)

waarom is deze piek belangrijk na het trainen en s.morgens ?

alvast bedankt.
    If you do what you always did, you will get what you always got !

Casseine zijn trage eiwitten.
    alles en nog wat op trage eiwitten valt:
    Eieren
    Casseine
    magere kwark
    kip
    exc..

Over die piek weet ik niet.
    Never send a boy to do a mans job!

Comment

Vind dat hele trage en snelle gedoe een beetje BS, smorgen is een snel eiwit wel essentieel naar mij inziens vanwege een lange tijd van geen consumptie.

Wat veel belangrijker is is de biologische beschikbaarheid maw welke eiwitten heeft je lichaam het meeste aan welke heeft een perfect aminozuurprofiel hoog in BCAA en L-Glutamine is ook een pre.

Breek de dag tik een eitje.

Geen 1 eiwit is binnen een uur op plaats delict lijk me dat duurd toch echt wel wat langer voordat deze gebruikt gaat worden voor het herstel en groei van je spieren.
      Face your demons...........

Comment

Originally posted by richard21 View Post
        ik zat het topic van eiwitten ff door te lezen en door posts van inferno en marnop zit ik met een 2tal vragen..

casseine: dit is tog gewoon het soort eiwitten zoals in kwark (traag)?? of is dit alleen een supplement?

en aangezien uit de posts van inferno gelezen te hebben begint het verteringsproces van casseine/vlees/eieren etc op hetzelfde moment (na ong half uurtje) maar is de piek van de whey veel hoger dan bij de andere eiwitten! (andere eiwitten: hiervoor de vraag over casseine)

waarom is deze piek belangrijk na het trainen en s.morgens ?

alvast bedankt.
        Het volgende is belangrijk om te weten wat betreft whey en caseine:

In een tweede studie, die in 2001 verscheen in Endocrinology and Metabolism, konden de onderzoekers aantonen dat als gevolg van die grote en snelle - of langzame en geleidelijke stijging - van de aminozuurspiegel de beide preparaten een verschillend effect hadden op de opbouw en afbraak van eiwitten in het lichaam.(3) Whey zorgde ervoor dat de opbouw van eiwitten met 68 procent toenam, maar de afbraak stabiel bleef. Het caseine liet de opbouw slechts met 31 procent toenemen, maar deed de afbraak van eiwit met 34 procent verminderen.

bron:
        Whey is niet optimaal voor de spieropbouw van jongeren
        Dus kort samengevat:

- whey: geschikt voor het bevorderen van eiwitsynthese

- caseine: geschikt voor het tegengaan van catabolisme

Dat is alles. De rest, daar moet jij je niet zo druk om maken. Als je er teveel over na gaat denken dan zie je door de bomen het bos niet meer. Zoals ik al zei is dat hele "snel versus langzaam" uit zijn context gerukt door fabrikanten die studieresultaten met opzet verkeerd interpreteerden.

http://forum.bodynet.nl/883470-post46.html

http://forum.bodynet.nl/883497-post52.html

Zelf meng ik die zooi altijd door elkaar, behalve in de ochtend. Dan gooi ik 1 1/2 schep whey in de blender met 4 hele eiren en een halve ananas.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Het volgende is belangrijk om te weten wat betreft whey en caseine:

Dus kort samengevat:

- whey: geschikt voor het bevorderen van eiwitsynthese

- caseine: geschikt voor het tegengaan van catabolisme

Dat is alles. De rest, daar moet jij je niet zo druk om maken. Als je er teveel over na gaat denken dan zie je door de bomen het bos niet meer. Zoals ik al zei is dat hele "snel versus langzaam" uit zijn context gerukt door fabrikanten die studieresultaten met opzet verkeerd interpreteerden.

http://forum.bodynet.nl/883470-post46.html

http://forum.bodynet.nl/883497-post52.html

Zelf meng ik die zooi altijd door elkaar, behalve in de ochtend. Dan gooi ik 1 1/2 schep whey in de blender met 4 hele eiren en een halve ananas.
          oke, maar in dat grafiekje die je stuurde zag je dat whey na ongeveer een half uur veel hoger piekt dan bij casseine die op een constant niveau blijft.

Casseine word dus evensnel opgenomen maar piekt niet en geeft geleidelijk amino.s af.. Dit is wat je me hebt duidelijk gemaakt

nu rest de vraag alleen nog voor mij waarom is die piek zo belangrijk s.morgens en na trainen? aangezien de meeste hun shake dan nemen?
          If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X