eetschema voor een vrouw

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by erik1982;886248[COLOR="Magenta"
    ]Ik denk dat hij de voeding opzich bedoeld en niet de hoeveelheid [/COLOR]
    Inderdaad de kaas vervangen!
    yep...uiteraard eten vrouwen iets minder ,maar er is toch geen verschil tussen de producten vroeg ik mij af..

s'morgens bij de kwark nog een lekkere banaan nemen..

wat olijf olie extra toevoegen ( ik heb gehoord dat jullie hele lekkere hebben namelijk)

dan heb je zo al wat meer kcal en goede stoffen extra binnen..

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
      Absoluut! Ik ga ervan uit dat de groente in de avond maaltijd zit.
      Er zijn wel 2 dagen per week dat we geen groenten eten... Erg hè... Dan is het even snel een broodje zalm of zo.

Ik weet dat groenten heel belangrijk zijn voor de algehele gezondheid, maar doet het nog iets extra's voor bodybuilders?
      No pain, no gain!!

Comment

Bodybuilders eten soms minder van andere koolhydraatbronnen, soms is de voeding niet zo vezelrijk. Oftewel, helemaal als je streng op schema bent helpen groenten om beter te kunnen s****ten.
        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Sammy75 View Post
          Ik ben echt DOL op broccoli... Ik eet het niet dagelijks, maar wel ongeveer 2x per week.
          het bevat ook nog eens heel weinig koolydraten en staat stipt op nummer 1 van gezondste groentes.

als je bang bent voor de suikers uit fruit neem ze dan bij je ontbijt of voor en na het trainen. dan is je insuline gevoeligheid het hoogst van de dag en zijn suikers zelfs nuttig!!! plus een goede dosis vitamines.
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
            yep...uiteraard eten vrouwen iets minder ,maar er is toch geen verschil tussen de producten vroeg ik mij af..

s'morgens bij de kwark nog een lekkere banaan nemen..

wat olijf olie extra toevoegen ( ik heb gehoord dat jullie hele lekkere hebben namelijk)

dan heb je zo al wat meer kcal en goede stoffen extra binnen..
            Oh, nee, qua producten is er geen verschil.

Ja, ik zou geloof ik iets meer vetten binnen moeten krijgen? Die lekkere olijfolie is dan wel top ja, maar ik ga geen flesje op kantoor zetten, haha!! Misschien een mini-flesje meenemen of zo...
            No pain, no gain!!

Comment

Originally posted by Ellie View Post
              Bodybuilders eten soms minder van andere koolhydraatbronnen, soms is de voeding niet zo vezelrijk. Oftewel, helemaal als je streng op schema bent helpen groenten om beter te kunnen s****ten.
              Ehm, dat vezelprobleem ken ik. Dat heb opgelost door een eetlepel gebroken lijnzaad door m'n kwark te gooien.
              No pain, no gain!!

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                wat bedoel je hiermee??

Squatten?

Squirten?

(sorry)

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                  het bevat ook nog eens heel weinig koolydraten en staat stipt op nummer 1 van gezondste groentes.

als je bang bent voor de suikers uit fruit neem ze dan bij je ontbijt of voor en na het trainen. dan is je insuline gevoeligheid het hoogst van de dag en zijn suikers zelfs nuttig!!! plus een goede dosis vitamines.
                  Ervoor wel, maar NA de training is dat niet zo verstandig hoor... (Mijn ook bodybuildende man heeft diabetes type 1 dus die weet het wel )
                  No pain, no gain!!

Comment

na de training moet je de uitgeputte glycogeen voorraden aanvullen, en dat doe je met koolhydraten. Dit is om weer uit de catabole toestand te komen en te gaan herstellen.
                    Fruit bestaat voor een groot deel uit fructose, wat een langzaam suiker is en minder geschikt om snel glycogeen voorraden aan te vullen na de training.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                      Fruit is onmisbaar in een goed dieet. Zeker wanneer je hard traint vraag je veel van je lichaam. 2 à 3 stuks fruit is in mijn ogen een must!
                      Citrusfruit bevat veel vitaminen en mineralen, dat zou een goede keuze zijn. Ik ben een voorstander om koolhydraten meer in de ochtend te plannen, dus het extra fruit bij de eerste kwarkmaaltijd.
                      Ik weet dat "echt" fruit het beste is, maar voldoet af en toe ook een flink glas vruchtensap? Uiteraard niet die aangezoete rommel...
                      No pain, no gain!!

Comment

100% sap zou ook kunnen. Vers geperst is dan het beste....
                        er kan niets op tegen het eten van de vrucht zelf zoals je al aangeeft.

Comment

Nu alvast bedankt iedereen! Wat gaat dat lekker snel op dit forum...

Ik ben benieuwd of er na kantoortijd nog meer goede tips komen!
                          No pain, no gain!!

Comment

Originally posted by Sammy75 View Post
                            Ervoor wel, maar NA de training is dat niet zo verstandig hoor... (Mijn ook bodybuildende man heeft diabetes type 1 dus die weet het wel )
                            voor een diabeet gelden hele andere regels dan voor een gemiddeld persoon vergeet dat.
                            dus vergelijk je voedingsbehoeftes niet met die van je man. die zit in hele andere situaties.
                            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                              voor een diabeet gelden hele andere regels dan voor een gemiddeld persoon vergeet dat.
                              dus vergelijk je voedingsbehoeftes niet met die van je man. die zit in hele andere situaties.
                              Da's wel waar, er zijn overigens hele discussies gaande over het nut van al dan niet koolhydraten NA de training nemen. Het hangt er denk ik ook vanaf WANNEER je traint. Wij trainen nu 's avonds tussen 20.00 en 22.00 uur en dan ga je daarna niet veel meer eten.
                              Ik doe het nu zo: meteen na de training eiwit-isolaat, dan lekker onder de douche en daarna een hele bak kwark (rond 23.00 uur) en dan naar bed.

Als je na de training nog een hele dag moet zal het zeker anders zijn...
                              No pain, no gain!!

Comment

ten eerste,

zou drinktontbijt vervangen voor echt brinta(of is het dat al?)

Wat mij opvalt is dat ik helemaal geen rijst/pasta zie. Eventueel wat kwark vervangen voor rijst met kip. Aangezien kwark best wel wat vocht vashoud en dus misleidend kan zijn. Kaas eruit.

Kan nog wel wat beter imo

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X