Originally posted by Sammy75
View Post
eetschema voor een vrouw
Collapse
X
-
Originally posted by talalelh15 View Postten eerste,
zou drinktontbijt vervangen voor echt brinta(of is het dat al?)
Wat mij opvalt is dat ik helemaal geen rijst/pasta zie. Eventueel wat kwark vervangen voor rijst met kip. Aangezien kwark best wel wat vocht vashoud en dus misleidend kan zijn. Kaas eruit.
Kan nog wel wat beter imo
Maaltijd 6 "avondmaaltijd" is alles omvattend. Veel vlees, vooral kip of tartaar, rijst, pasta, groente enz. We eten elke avond wel wat anders omwille van de variatie dus ik heb een gemiddelde genomen. Ik heb een fulltime kantoorbaan en kan niet altijd rijst en kip zitten hier. (Ja, ik ben zwaar in overtreding dat ik dit in kantoortijd zit te doen, maar daar moet ik toch zelf voor boeten dusss... )No pain, no gain!!
Comment
-
Originally posted by Sammy75 View PostHet is Brinta drinkontbijt, dus het is wel Brinta. Ik weet dat "echt" misschien beter is, maar dan moet ik nog vroeger op wat betekent nog minder slapen... Vandaar.
Maaltijd 6 "avondmaaltijd" is alles omvattend. Veel vlees, vooral kip of tartaar, rijst, pasta, groente enz. We eten elke avond wel wat anders omwille van de variatie dus ik heb een gemiddelde genomen. Ik heb een fulltime kantoorbaan en kan niet altijd rijst en kip zitten hier. (Ja, ik ben zwaar in overtreding dat ik dit in kantoortijd zit te doen, maar daar moet ik toch zelf voor boeten dusss... )
Misschien kun je 1 kwark maaltijd vervangen voor wat salade(eventueel met wat groente erbij) met tonijn en olijfolie..
Comment
-
Originally posted by Sammy75 View PostDa's wel waar, er zijn overigens hele discussies gaande over het nut van al dan niet koolhydraten NA de training nemen. Het hangt er denk ik ook vanaf WANNEER je traint. Wij trainen nu 's avonds tussen 20.00 en 22.00 uur en dan ga je daarna niet veel meer eten.
Ik doe het nu zo: meteen na de training eiwit-isolaat, dan lekker onder de douche en daarna een hele bak kwark (rond 23.00 uur) en dan naar bed.
Als je na de training nog een hele dag moet zal het zeker anders zijn...
Uit mijn eigen ervaring weet ik dat het goed werkte om na de training koolhydraten te eten.
Ik trainde van 20:30 tot 21:30, en om 22:45 nog volkoren brood + een bak kwark en ca; 22;45 slapen. Mijn vp daalde en het gewicht nam toe. Voor mij werkt dat prima. Je kunt het proberen.
Comment
-
Originally posted by nibor76nl View Postof wat maizena (40 gram) aan je shake toevoegen na je training...
net genoeg koolhydraten voor na de inspanning..Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
Comment
-
Originally posted by nibor76nl View Postof wat maizena (40 gram) aan je shake toevoegen na je training...
net genoeg koolhydraten voor na de inspanning..“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
-
Originally posted by maar7en8 View Postkan. maar ben van mening dat je glycogeen beter kunt aanvullen met gezond onbewerkt voedsel. ik geloof er niet in dat al die suikers in die vorm zoals maizema gezond is. ook niet na het trainen.
Comment
-
Originally posted by seanl94 View PostHeb je dat zélf bedacht? Of neem je maar gewoon je grote vriend martin over?
Al gebruik ik zelf nu na de training W.M.S van Bodyenfit i.p.v Magnificent.
En ik voeg daar zelf nog wat creatine bij en amino's.
inderdaad is het een maiszetmeel en passeerd snel de maag waardoor het direct word opgenomen..Last edited by nibor76nl; 02-11-2011, 12:23.
Comment
-
Sam, ik eet mijn fruit (minimaal 2 stuks) altijd in de ochtend.
En voor extra vetten kun je ook nog wat noten eten, dat werkt bij mij ook gelijk tegen "tussendoorhonger".
En je weet dat ik geen brood eet maar ik ben dan nog iets vaker thuis dan jij waardoor ik makkelijker op trainingsdagen rijst kan pakken. Op werkdagen eet ik meestal volkoren knäckebröt overigens.
Verder nog een vraagje, je zegt dat je vp 14% is, hoe is dat gemeten?
Want jij zegt tegen me dat ik droger ben dan jij maar volgens mij zit ik echt niet aan de 14%?"Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "
Comment
-
Originally posted by nibor76nl View Postis inderdaad een tip van marnop...werkt wel...
Al gebruik ik zelf nu na de training W.M.S van Bodyenfit i.p.v Magnificent.
En ik voeg daar zelf nog wat creatine bij en amino's.
inderdaad is het een maiszetmeel en passeerd snel de maag waardoor het direct word opgenomen..
het enige bewerkte voedsel dat ik eet is 40 gram whey per dag.“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
-
Originally posted by erik1982 View PostFruit is onmisbaar in een goed dieet. Zeker wanneer je hard traint vraag je veel van je lichaam. 2 à 3 stuks fruit is in mijn ogen een must!
Citrusfruit bevat veel vitaminen en mineralen, dat zou een goede keuze zijn. Ik ben een voorstander om koolhydraten meer in de ochtend te plannen, dus het extra fruit bij de eerste kwarkmaaltijd.Originally posted by maar7en8 View Postfruit is zeker belangrijkOriginally posted by Sammy75 View PostAppels schijnen weer goed te zijn voor de vetverbrandingOriginally posted by maar7en8 View Postplus een goede dosis vitamines.Originally posted by Sammy75 View PostIk weet dat "echt" fruit het beste is, maar voldoet af en toe ook een flink glas vruchtensap?Originally posted by erik1982 View Post100% sap zou ook kunnen. Vers geperst is dan het beste....
er kan niets op tegen het eten van de vrucht zelf zoals je al aangeeft.
Zinloos fruit
Zinloos fruit
Sommige mensen voelen zich schuldig als ze op een dag geen twee stuks fruit hebben gegeten. Maar voor schaamrood op de kaken is weinig reden. De ontnuchterende waarheid over fruit.
Hapt u tweemaal daags in een appel om de tandarts te vriend te houden? Verorbert u bij de lunch grote bakken ‘werkfruit' om nare ziektes te voorkomen? Helaas, de heilzame werking van fruit is minder groot is dan overheidsaanbevelingen en publiekscampagnes ons willen laten geloven.
In zijn vorig jaar verschenen boekje ‘Wat is nu gezond?' rekent hoogleraar voeding Martijn Katan af met de overdreven waarde die aan fruit wordt gehecht. Neem de appel. In tegenstelling tot wat bijna iedereen denkt, bevat ons icoon van gezonde voeding vrijwel geen vitamines of andere nuttige bouwstoffen voor het lichaam. Het beetje vezels in een appel helpt nauwelijks voor een betere stoelgang. Wel krijg je per appel gemiddeld drieënhalf suikerklontje binnen. Datzelfde geldt voor een peer of een trosje druiven.
Sommige mensen denken dat de suikers in fruit minder slecht zijn dan die in een reep chocola. ‘Het idee dat natuurlijke suiker gezonder zou zijn is een fabeltje', zegt voedingswetenschapper Dr. Ingeborg Brouwer van de Vrije Universiteit van Amsterdam. ‘Je wordt er net zo dik van en het is even beroerd voor je tanden.'
Toch staat Brouwer vierkant achter het advies van de gezondheidsraad van twee stuks fruit en twee ons groente per dag. ‘Fruit past in een gezond dieet, vooral als je verschillende soorten afwisselt.' Fruitsoorten als frambozen, bessen, bananen en sinaasappels zijn rijker aan vezels dan appels, peren en druiven. Citrusvruchten leveren vitamine C en foliumzuur, bananen bevatten naast foliumzuur ook vitamine B6 en kalium (goed voor de bloeddruk). Brouwer: ‘Niet bijzonder veel, maar wel nuttig als aanvulling'.
Wie echter denkt door het eten van fruit ziektes te voorkomen, komt bedrogen uit. Grote hoeveelheden vitamine C kunnen een verkoudheid met één dag bekorten. Maar dan zou je iedere dag 18 sinaasappels moeten eten. En vrouwen met een kinderwens kunnen beter een tabletje foliumzuur slikken dan zich ongans eten aan bananen en sinaasappels. Brouwer:' Voor het voorkomen van een open ruggetje bij een baby heb je meer dan tien keer zoveel foliumzuur nodig als de hoeveelheid die je via fruit binnenkrijgt.'
Ook het verband tussen fruit en het voorkomen van kanker en hart- en vaatziekten blijkt veel zwakker dan jarenlang werd aangenomen. Brouwer: ‘Mensen die veel fruit eten krijgen minder vaak kanker en hart- en vaatziekten, blijkt telkens uit onderzoeken. Maar zij doen meer dingen anders dan de gemiddelde ziekenhuispatiënt: ze eten meer groente, roken minder en bewegen meer. Wat het precieze effect van fruit of groente is weten we gewoon niet. '
Veel fruitsoorten bevatten anti-oxidanten: stofjes die schadelijke effecten van zuurstof kunnen tegengaan. Lange tijd dachten wetenschappers dat deze anti-oxidanten kanker en hart- en vaatziekten konden voorkomen. Brouwer: ‘Recent onderzoek maakt dat steeds minder aannemelijk. Op dit moment denken we dat fruit weinig helpt tegen kanker en hartinfarcten. Alleen voor slokdarmkanker zijn er duidelijke aanwijzingen.'
Wie zijn dagelijkse fruit een dagje overslaat, hoeft dus niet wakker te liggen. Wat niet wil zeggen dat fruit eten heeft afgedaan als gezonde gewoonte. Brouwer: ‘ De grootste waarde van fruit is dat het vult en betrekkelijk weinig calorieën bevat. Je eet het vaak in plaats van iets anders. Als je een appel of een banaan eet en daardoor een gevulde koek laat liggen, ben je heel goed bezig.'
Wat u vooral niet moet doen is fruit vervangen door vruchtensap. ‘In sap zitten nauwelijks vezels', zegt Brouwer. Bovendien levert een glas vruchtensap net zoveel calorieën als een glas cola.
.........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
Originally posted by erik1982 View PostOok na een training later op de avond zullen glycogeen voorraden aangevuld moeten worden. Wanneer je met beleid koolhydraten eet na een late avond training hoeft dit geen nadelige gevolgen te hebben, in tegendeel.
Uit mijn eigen ervaring weet ik dat het goed werkte om na de training koolhydraten te eten.
Ik trainde van 20:30 tot 21:30, en om 22:45 nog volkoren brood + een bak kwark en ca; 22;45 slapen. Mijn vp daalde en het gewicht nam toe. Voor mij werkt dat prima. Je kunt het proberen.No pain, no gain!!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
7 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...12 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-