eetschema voor een vrouw

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Sammy75 View Post
    Da's wel waar, er zijn overigens hele discussies gaande over het nut van al dan niet koolhydraten NA de training nemen. Het hangt er denk ik ook vanaf WANNEER je traint. Wij trainen nu 's avonds tussen 20.00 en 22.00 uur en dan ga je daarna niet veel meer eten.
    Ik doe het nu zo: meteen na de training eiwit-isolaat, dan lekker onder de douche en daarna een hele bak kwark (rond 23.00 uur) en dan naar bed.

Als je na de training nog een hele dag moet zal het zeker anders zijn...
    dat is zo, ik train vaak om 2 uur en neem dan nog 1 grote koolydraat maaltijd na het trainen om 4 uur en daarna alleen nog eiwit/vet/groente maaltijden.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
      ten eerste,

zou drinktontbijt vervangen voor echt brinta(of is het dat al?)

Wat mij opvalt is dat ik helemaal geen rijst/pasta zie. Eventueel wat kwark vervangen voor rijst met kip. Aangezien kwark best wel wat vocht vashoud en dus misleidend kan zijn. Kaas eruit.

Kan nog wel wat beter imo
      Het is Brinta drinkontbijt, dus het is wel Brinta. Ik weet dat "echt" misschien beter is, maar dan moet ik nog vroeger op wat betekent nog minder slapen... Vandaar.

Maaltijd 6 "avondmaaltijd" is alles omvattend. Veel vlees, vooral kip of tartaar, rijst, pasta, groente enz. We eten elke avond wel wat anders omwille van de variatie dus ik heb een gemiddelde genomen. Ik heb een fulltime kantoorbaan en kan niet altijd rijst en kip zitten hier. (Ja, ik ben zwaar in overtreding dat ik dit in kantoortijd zit te doen, maar daar moet ik toch zelf voor boeten dusss... )
      No pain, no gain!!

Comment

Het is Brinta drinkontbijt, dus het is wel Brinta. Ik weet dat "echt" misschien beter is, maar dan moet ik nog vroeger op wat betekent nog minder slapen... Vandaar.

Maaltijd 6 "avondmaaltijd" is alles omvattend. Veel vlees, vooral kip of tartaar, rijst, pasta, groente enz. We eten elke avond wel wat anders omwille van de variatie dus ik heb een gemiddelde genomen. Ik heb een fulltime kantoorbaan en kan niet altijd rijst en kip zitten hier. (Ja, ik ben zwaar in overtreding dat ik dit in kantoortijd zit te doen, maar daar moet ik toch zelf voor boeten dusss... )
        je hoef niet vroeger op te staan...i.p.v je drinkontbijt maak je een shake met whey..water/melk..en brinta...KLAAR in 1 minuut!!!

Misschien kun je 1 kwark maaltijd vervangen voor wat salade(eventueel met wat groente erbij) met tonijn en olijfolie..

Comment

Da's wel waar, er zijn overigens hele discussies gaande over het nut van al dan niet koolhydraten NA de training nemen. Het hangt er denk ik ook vanaf WANNEER je traint. Wij trainen nu 's avonds tussen 20.00 en 22.00 uur en dan ga je daarna niet veel meer eten.
          Ik doe het nu zo: meteen na de training eiwit-isolaat, dan lekker onder de douche en daarna een hele bak kwark (rond 23.00 uur) en dan naar bed.

Als je na de training nog een hele dag moet zal het zeker anders zijn...
          Ook na een training later op de avond zullen glycogeen voorraden aangevuld moeten worden. Wanneer je met beleid koolhydraten eet na een late avond training hoeft dit geen nadelige gevolgen te hebben, in tegendeel.
          Uit mijn eigen ervaring weet ik dat het goed werkte om na de training koolhydraten te eten.
          Ik trainde van 20:30 tot 21:30, en om 22:45 nog volkoren brood + een bak kwark en ca; 22;45 slapen. Mijn vp daalde en het gewicht nam toe. Voor mij werkt dat prima. Je kunt het proberen.

Comment

of wat maizena (40 gram) aan je shake toevoegen na je training...

net genoeg koolhydraten voor na de inspanning..

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post

Heb je dat zélf bedacht? Of neem je maar gewoon je grote vriend martin over?
              Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

kan. maar ben van mening dat je glycogeen beter kunt aanvullen met gezond onbewerkt voedsel. ik geloof er niet in dat al die suikers in die vorm zoals maizema gezond is. ook niet na het trainen.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                  kan. maar ben van mening dat je glycogeen beter kunt aanvullen met gezond onbewerkt voedsel. ik geloof er niet in dat al die suikers in die vorm zoals maizema gezond is. ook niet na het trainen.
                  gelukkig is maizena geen suiker , maar een maiszetmeel

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                    Heb je dat zélf bedacht? Of neem je maar gewoon je grote vriend martin over?
                    is inderdaad een tip van marnop...werkt wel...

Al gebruik ik zelf nu na de training W.M.S van Bodyenfit i.p.v Magnificent.
                    En ik voeg daar zelf nog wat creatine bij en amino's.

inderdaad is het een maiszetmeel en passeerd snel de maag waardoor het direct word opgenomen..
                    Last edited by nibor76nl; 02-11-2011, 12:23.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                      gelukkig is maizena geen suiker , maar een maiszetmeel
                      Maar nog steeds een bewerkte suiker-polymeer

Comment

Sam, ik eet mijn fruit (minimaal 2 stuks) altijd in de ochtend.
                        En voor extra vetten kun je ook nog wat noten eten, dat werkt bij mij ook gelijk tegen "tussendoorhonger".
                        En je weet dat ik geen brood eet maar ik ben dan nog iets vaker thuis dan jij waardoor ik makkelijker op trainingsdagen rijst kan pakken. Op werkdagen eet ik meestal volkoren knäckebröt overigens.

Verder nog een vraagje, je zegt dat je vp 14% is, hoe is dat gemeten?
                        Want jij zegt tegen me dat ik droger ben dan jij maar volgens mij zit ik echt niet aan de 14%?
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

is inderdaad een tip van marnop...werkt wel...

Al gebruik ik zelf nu na de training W.M.S van Bodyenfit i.p.v Magnificent.
                          En ik voeg daar zelf nog wat creatine bij en amino's.

inderdaad is het een maiszetmeel en passeerd snel de maag waardoor het direct word opgenomen..
                          maar het is bewerkt voedsel en daar gaat het mij om.
                          het enige bewerkte voedsel dat ik eet is 40 gram whey per dag.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                            Fruit is onmisbaar in een goed dieet. Zeker wanneer je hard traint vraag je veel van je lichaam. 2 à 3 stuks fruit is in mijn ogen een must!
                            Citrusfruit bevat veel vitaminen en mineralen, dat zou een goede keuze zijn. Ik ben een voorstander om koolhydraten meer in de ochtend te plannen, dus het extra fruit bij de eerste kwarkmaaltijd.
                            fruit is zeker belangrijk
                            Appels schijnen weer goed te zijn voor de vetverbranding
                            plus een goede dosis vitamines.
                            Ik weet dat "echt" fruit het beste is, maar voldoet af en toe ook een flink glas vruchtensap?
                            100% sap zou ook kunnen. Vers geperst is dan het beste....
                            er kan niets op tegen het eten van de vrucht zelf zoals je al aangeeft.
                            Fruit is overrated......:

Zinloos fruit

Zinloos fruit

Sommige mensen voelen zich schuldig als ze op een dag geen twee stuks fruit hebben gegeten. Maar voor schaamrood op de kaken is weinig reden. De ontnuchterende waarheid over fruit.

Hapt u tweemaal daags in een appel om de tandarts te vriend te houden? Verorbert u bij de lunch grote bakken ‘werkfruit' om nare ziektes te voorkomen? Helaas, de heilzame werking van fruit is minder groot is dan overheidsaanbevelingen en publiekscampagnes ons willen laten geloven.
                            In zijn vorig jaar verschenen boekje ‘Wat is nu gezond?' rekent hoogleraar voeding Martijn Katan af met de overdreven waarde die aan fruit wordt gehecht. Neem de appel. In tegenstelling tot wat bijna iedereen denkt, bevat ons icoon van gezonde voeding vrijwel geen vitamines of andere nuttige bouwstoffen voor het lichaam. Het beetje vezels in een appel helpt nauwelijks voor een betere stoelgang. Wel krijg je per appel gemiddeld drieënhalf suikerklontje binnen. Datzelfde geldt voor een peer of een trosje druiven.
                            Sommige mensen denken dat de suikers in fruit minder slecht zijn dan die in een reep chocola. ‘Het idee dat natuurlijke suiker gezonder zou zijn is een fabeltje', zegt voedingswetenschapper Dr. Ingeborg Brouwer van de Vrije Universiteit van Amsterdam. ‘Je wordt er net zo dik van en het is even beroerd voor je tanden.'
                            Toch staat Brouwer vierkant achter het advies van de gezondheidsraad van twee stuks fruit en twee ons groente per dag. ‘Fruit past in een gezond dieet, vooral als je verschillende soorten afwisselt.' Fruitsoorten als frambozen, bessen, bananen en sinaasappels zijn rijker aan vezels dan appels, peren en druiven. Citrusvruchten leveren vitamine C en foliumzuur, bananen bevatten naast foliumzuur ook vitamine B6 en kalium (goed voor de bloeddruk). Brouwer: ‘Niet bijzonder veel, maar wel nuttig als aanvulling'.
                            Wie echter denkt door het eten van fruit ziektes te voorkomen, komt bedrogen uit. Grote hoeveelheden vitamine C kunnen een verkoudheid met één dag bekorten. Maar dan zou je iedere dag 18 sinaasappels moeten eten. En vrouwen met een kinderwens kunnen beter een tabletje foliumzuur slikken dan zich ongans eten aan bananen en sinaasappels. Brouwer:' Voor het voorkomen van een open ruggetje bij een baby heb je meer dan tien keer zoveel foliumzuur nodig als de hoeveelheid die je via fruit binnenkrijgt.'
                            Ook het verband tussen fruit en het voorkomen van kanker en hart- en vaatziekten blijkt veel zwakker dan jarenlang werd aangenomen. Brouwer: ‘Mensen die veel fruit eten krijgen minder vaak kanker en hart- en vaatziekten, blijkt telkens uit onderzoeken. Maar zij doen meer dingen anders dan de gemiddelde ziekenhuispatiënt: ze eten meer groente, roken minder en bewegen meer. Wat het precieze effect van fruit of groente is weten we gewoon niet. '
                            Veel fruitsoorten bevatten anti-oxidanten: stofjes die schadelijke effecten van zuurstof kunnen tegengaan. Lange tijd dachten wetenschappers dat deze anti-oxidanten kanker en hart- en vaatziekten konden voorkomen. Brouwer: ‘Recent onderzoek maakt dat steeds minder aannemelijk. Op dit moment denken we dat fruit weinig helpt tegen kanker en hartinfarcten. Alleen voor slokdarmkanker zijn er duidelijke aanwijzingen.'
                            Wie zijn dagelijkse fruit een dagje overslaat, hoeft dus niet wakker te liggen. Wat niet wil zeggen dat fruit eten heeft afgedaan als gezonde gewoonte. Brouwer: ‘ De grootste waarde van fruit is dat het vult en betrekkelijk weinig calorieën bevat. Je eet het vaak in plaats van iets anders. Als je een appel of een banaan eet en daardoor een gevulde koek laat liggen, ben je heel goed bezig.'
                            Wat u vooral niet moet doen is fruit vervangen door vruchtensap. ‘In sap zitten nauwelijks vezels', zegt Brouwer. Bovendien levert een glas vruchtensap net zoveel calorieën als een glas cola.
                            Beter je groentes eten......
                            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                            There is no failure except in no longer trying

Comment

maar het is bewerkt voedsel en daar gaat het mij om.
                              het enige bewerkte voedsel dat ik eet is 40 gram whey per dag.
                              waarom zou je dan wel 40 gr whey neme.....? Als je anti-bewerking bent

Comment

Ook na een training later op de avond zullen glycogeen voorraden aangevuld moeten worden. Wanneer je met beleid koolhydraten eet na een late avond training hoeft dit geen nadelige gevolgen te hebben, in tegendeel.
                                Uit mijn eigen ervaring weet ik dat het goed werkte om na de training koolhydraten te eten.
                                Ik trainde van 20:30 tot 21:30, en om 22:45 nog volkoren brood + een bak kwark en ca; 22;45 slapen. Mijn vp daalde en het gewicht nam toe. Voor mij werkt dat prima. Je kunt het proberen.
                                Hmmm, interessant... Ik zal er zeker eens induiken!
                                No pain, no gain!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X