Is dit goed ? Of moet ik minder eten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

schema

Originally posted by kawafan View Post
    Als je dit nou kijkt heb je een idee om wat samen te stellen en te zien hoe andere dat doen.

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-in-excel.html
    Das een hele mooie, deze pikken we dus ff mee.

thx kawafan maar ook Rawie.

Comment

Originally posted by yomiss View Post
      Ja, al 2x maar ik snap er nog steeds niet veel van, daarom vroeg ik voor een gezond voorbeeldontbijt.
      Je moet in ontbijt zoveel mogelijk eten, zeker minimaal 6x per dag (kleine gezonde porties), maar wat is gezond?

Zoveel mogelijk eiwit? Ja dat zit in whey, melk en pistachenoten.
      Wat dacht je van iets van brinta of hevermout, iig iets waar trage suikers in zitten? Dan heb je lang plezier van je ontbijt. Whey-shake als je wakker wordt is ook een goed idee om je eiwittekort doordat je in de nacht niet hebt gegeten aan te vullen. Melk is ook prima, noten lijkt me lekkerder bij de 2e maaltijd.

Maar goed, probeer nou eerst een compleet schema op te zetten met de excell-sheet, je hebt nu voor de 1e stap een voorzetje. 1 losse maaltijd beoordelen heeft niet zoveel zin, gaat om het complete plaatje.

Comment

ontbijt

Ik heb mijn ontbijt aangepast voor vandaag:

- 1 glas melk gemixt met whey (aardbeiensmaak)
        - 2 glazen water
        - 1/3 komkommer
        - handje pistachenoten

Is dat beter?
        1/3 beter = wey, ?2 glazen water??? niet echt energie rijk toch?? en komkommer bewaren voor je dagelijkse salade.

Het lijkt alsof je een keuze maakt van wat er toevallig in de koelkast ligt, indien je moeder de boodschappen doet vraag dan om samen een boodschappenlijst te maken zodat je kan beinvloeden wat er in je koelkast komt.

Comment

Oke bedankt voor de reacties, misschien is het onnodig om te zetten, maar we hebben net ontzettend veel als lunch (niet-gebruikelijk) gegeten:

- 1/2 kipschnitzel met kom basmatirijst
          - salade (champignon, ui en peper)
          - 2 glazen water

En daarvoor als tussendoortje:

- 2 waswortels (rauw en ongeschild)

Ik heb zojuist besloten om eerst te cutten en daarna pas spieren te kweken. Er zit nog zo een 5kg vet in mij en ik moet zoveel mogelijk vet weghalen, dit is niet de juiste voeding of wel?
          Last edited by yomiss; 13-11-2011, 14:39.

Comment

ga lekker 3x per week naar de sportschool en ga daar wat krachttraining doen en daarna nog 20 minutjes hardlopen.

bekijk voor je voeding deze topic. dan moet het lukken om tegelijkertijd je vet kwijt te raken en wat gespierder te worden.

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...rtvoeding.html

succes.
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
              ga lekker 3x per week naar de sportschool en ga daar wat krachttraining doen en daarna nog 20 minutjes hardlopen.

bekijk voor je voeding deze topic. dan moet het lukken om tegelijkertijd je vet kwijt te raken en wat gespierder te worden.

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...rtvoeding.html

succes.
              Heel erg bedankt, ik snap die Excelsheet voedingsschema ook eindelijk, ik sta alleen boven op iemand van Bulken, maar ik wil dat aanpassen naar iemand van cutten.

Weet iemand hoe dat moet?

Comment

Joh! Je begint net, hou je niet teveel bezig met cutten/bulken, ga nou eerst maar eens gewoon op onderhoud eten en fullbody trainen 3x/week. Dan val je vanzelf af en ontwikkel je ook wat spier.
                Als je 4-6maanden verder bent kun je je druk gaan maken over andere dingen.

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                  Joh! Je begint net, hou je niet teveel bezig met cutten/bulken, ga nou eerst maar eens gewoon op onderhoud eten en fullbody trainen 3x/week. Dan val je vanzelf af en ontwikkel je ook wat spier.
                  Als je 4-6maanden verder bent kun je je druk gaan maken over andere dingen.
                  Oke, ik moet gewoon 5 kilo vet verliezen.
                  Ik heb 1 maand heel slecht gedieet. Ik woog 85 kilo en elke dag wat patat, kip of wok, maar onder de kcal behoefte en ben afgevallen naar 70 kilo.
                  Nu weet ik dat dit slecht afvallen was en ik ben waarschijnlijk van die 15 kilo grotendeels spieren kwijtgeraakt.

Nu me moeder alleen overhalen om voor sportschool in te schrijven.
                  Verder voetbal ik 2x per week (1.5h training, 1.5h wedstrijd) en fiets ik 5 dagen lang (in hele week 25 km op snelle tempo).

Me moeder heeft nog die tilapiavis met rijst klaar, zal ik dat eten of zal ik het rijst gedeelte weglaten ?

Comment

Gewoon eten, maar maak nou een schemaatje, dan kunnen we je verder helpen. Het gaat niet om 1 maaltijd, maar om structureel goed eten.....

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                      Gewoon eten, maar maak nou een schemaatje, dan kunnen we je verder helpen. Het gaat niet om 1 maaltijd, maar om structureel goed eten.....
                      Oke bedankt, heeft iemand een beginnelingschema voor in de sportschool?
                      Gewoon een voorbeeldschema met tiijdsduur?

Eetschema stuur ik morgen via Excelsheet

Comment

Staat bij de trainingschema's in de stickies.

Comment

zoek een sportcentrum met losse gewichten. daarmee bereik je veel sneller resultaat

en rippetoe is een heel goed beginners schema, google maar

Comment

Dit is mijn voedingsschema van vandaag.

Goed of kan het beter?
                            Attached Files

Comment

Dit is mijn voedingsschema van vandaag.

Goed of kan het beter?
                              Heb je het schema niet goed opgeslagen of heb jij een eetstoornis? Ik eet als (trainende) vrouw van 1.72m zelfs ruim meer dan 2x zoveel als jij! Ik zie maar 2 maaltijden met teveel uren ertussen. Zo ga jij echt niet groeien jongen... Volgens mij heb jij de stickies echt niet gelezen...
                              No pain, no gain!!

Comment

Is waarschijnlijk alleen van vandaag wat Yomiss gegeten heeft......
                                Je hebt veel meer nodig als je 17 bent joh!

Okee let op!
                                je zou moeten beginnen met aanmelden bij een fitnesscentrum of een sportschool en gewoon beginnen te trainen 3 dagen per week en te beginnen met een redelijk schema http://forum.bodynet.nl/trainingssch...tml#post782163 in dat topic staat ook ergens een fullbody schema daar zou je ook mee kunnen beginnen voor de eerste 2 maandjes.

Dan ga je je voeding berekenen op in ieder geval 35 caloriën per kilo lichaamsgewicht, dus 2450cal per dag.
                                Je gaat dan uit van 2,5 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht en 1 gram vetten per kilo lichaamsgewicht. De rest mag koolhydraten zijn.
                                Dit is dan voorlopig jouw basis. Dit houd je voor 6 weken aan en dan kijk je aan de hand van de spiegel of er wat te veranderen valt en bepaal je eventueel aan de hand van de weegschaal of de hoeveelheid per dag nog klopt.
                                Wordt je vet dan train je niet hard genoeg wordt je te snel droog dan eet je te weinig en moet er dus wat bij.

Ga met deze gegevens beginnen aan je excel en je voedingplan.
                                Je mag een beetje brood eten, brinta en verder eieren, kip, rundvlees, vis, rijst, af en toe pasta en af en toe aardappelen en je mag lekker wat groente eten. Je mag gewoon melk drinken en af en toe een stuk fruit. Broodbeleg: kip of kalkoenfilet, gekookt ei, rookvlees, enz. en af en toe wat pindakaas op je brood.

Dus als je hier mee begint dan zit je al aardig op de goede weg.
                                1e Masters Superbody YBF 2011!
                                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X