Katabool

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Toph View Post
    Das het melatonine systeem, aangemaakt in je suprachiasmatische kern enzo. Maar dat bedoelde ik niet! Ga je eens je best doen en het opzoeken

Nah, lekker belangrijk zeg ik
    Lol, ik leg het je wel uit als jij mij een mooie tekst stuurt die vooral niet té ingewikkeld is.

En of het belangrijk is of niet... Ik krijg het vast nog wel met mijn studie, dus het is altijd mooi meegenomen. :')
    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Je lichaam houdt toch altijd een grote voorraad calorieën vast?

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
        Je lichaam houdt toch altijd een grote voorraad calorieën vast?
        Je zult iets duidelijker moeten zijn, want over welke van de half miljoen kcal hebben we het precies?

Comment

Nja, ik heb gelezen dat het lichaam tussen de 1500 en 3000 calorieën vasthoudt.

Zo katabool zou je dus niet moeten zijn als je elke dag aan je behoeften komt.

Comment

Owwww je bedoelt glycogeen?

Comment

Onder andere, maar je houdt ook eiwitten en vetten vast toch?

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                Onder andere, maar je houdt ook eiwitten en vetten vast toch?
                Eiwitten is minimaal... Zo'n 30 á 40 gram meende ik. Vandaar ook dat gigantische hoeveelheden eiwitten vet kunnen maken: ze moeten óf immers gebruikt worden voor opbouw van weefsel, óf gewoon worden verbrand, óf als een van de eerste niet lukt: opslaan als vet.

En vetten hou je inderdaad ook vast. Dat noemen ze vetweefsel en daar wilt iedereen grotendeels vanaf.

Comment

hmmm

sinds ik op leangains.com over IF gelezen heb eet ik bijna dagelijks gigantische hoeveelheden eiwitten in 1 keer

ik merk niet dat ik hier vetter van word of dat het mijn resultaten beïnvloedt?

Comment

Cortisol is een van de katabole stresshormonen, het heeft een grote rol bij de afbraak van voedingsstoffen in het lichaam. Wanneer je lichaam stress ervaart (training, ontwaken uit de slaap, psychologische stress) gaat je lichaam meer adrenaline en noradrenaline de bloedbaan in sturen om snel energie vrij te maken om optimaal te kunnen functioneren. Cortisol helpt nog een handje extra mee om spiereiwit los te maken zodat je lever deze eiwitten kan verbouwen naar nog meer energie. Wakker worden is voor je lichaam heel stressvol en gepaard met een laag glycogeengehalte in je lever en glucose in je bloedbaan dwingt dit je lichaam ergens anders voldoende energie vanaf tehalen. Door koolhydraten te nuttigen voorzie je het lichaam weer van energie en word cortisol dus weer overbodig. door eiwitten te nuttigen kun je misschien je lichaam foolen om gegeten eiwit en zal te gebruiken ipv spiereiwit en zal misschien een beetje de kataboliteit gedrukt worden door conversie van eiwit naar koolhydraat maar het is uiteindelijk gewoon dweilen met de kraan open.
                    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                      Cortisol is een van de katabole stresshormonen, het heeft een grote rol bij de afbraak van voedingsstoffen in het lichaam. Wanneer je lichaam stress ervaart (training, ontwaken uit de slaap, psychologische stress) gaat je lichaam meer adrenaline en noradrenaline de bloedbaan in sturen om snel energie vrij te maken om optimaal te kunnen functioneren. Cortisol helpt nog een handje extra mee om spiereiwit los te maken zodat je lever deze eiwitten kan verbouwen naar nog meer energie. Wakker worden is voor je lichaam heel stressvol en gepaard met een laag glycogeengehalte in je lever en glucose in je bloedbaan dwingt dit je lichaam ergens anders voldoende energie vanaf tehalen. Door koolhydraten te nuttigen voorzie je het lichaam weer van energie en word cortisol dus weer overbodig. door eiwitten te nuttigen kun je misschien je lichaam foolen om gegeten eiwit en zal te gebruiken ipv spiereiwit en zal misschien een beetje de kataboliteit gedrukt worden door conversie van eiwit naar koolhydraat maar het is uiteindelijk gewoon dweilen met de kraan open.
                      Inderdaad, wakker worden is heel stressvol!
                      Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X